Hvor kom lukten fra?

Arkivbilde

Heisann!

Ute skinner sola fra en relativ skyfri himmel. Litt kjølig enda med +0,9C, men det er stigende 😊

Rotet igjennom noen gamle bilder her om dagen, og fant da dette bilde av flaggspetten. Tok bilde igjennom kjøkkenvindu, så det er ikke helt klart. Før balkongen ble glasset inn, hang det alltid meiseballer og fleskebiter ute til fuglene. Flaggspetten kom hver dag, og den satt uredd å hakket i vei lenge av gangen.

Jeg har sovet veldig godt i natt og våknet ikke før klokken nærmet seg 10. Kroppen er litt pjusk i dag, så jeg skal ikke gjøre de store sprellene tenker jeg.

Da jeg skulle legge meg i går kveld, merket jeg en merkelig lukt på kjøkkenet. Hvor kom lukten fra og hva var det? Etter å ha snust rundt, forstod jeg at lukten kom fra skapet under kjøkkenbenken. Da jeg åpnet døra kunne jeg ikke se noe, men noe var helt klart ikke som det skulle. Jeg dro ut alt jeg hadde og fant syndebukken helt bakerst. Der sto det en flaske med Plumbo Gel, og den hadde sprukket og en del av innholdet hadde sivet ut. Kunne sikkert ha latt det være til i dag, men det klarte jeg ikke å satte i gang å vaske. Alle gamle flasker og bokser satte jeg i en pose, som skal kjøres bort til miljøstasjonen på Tveita.

Hadde ikke noen matlyst da jeg sto opp, men nå rumler magen så det er på tide å gjøre i stand en frokost/lunch 🥪

Håper du får en nydelig fredag 🥰

 

13 kommentarer
    1. Nydelig vær idag! Det var ganske kaldt i natt, noe det pleier å være når det er klarvær, men helt greit når sola varmer på dagtid. Husker vi også pleide å henge ut fleskebiter/svor. Vi pleide å ha en gris vi fôret opp igjennom sommeren, og da ble det mye svor vi kunne gi til fuglene om vinteren. Ha en fortsatt fin fredag! 🙂

      1. Det ser ut som om vi er inne i en periode med mye godvær, hvor det er greie temperaturer på dagen og kalde netter. Jeg tenker at fuglene hadde det veldig godt hos dere, når de fikk svor og flesk. Ha en fin lørdag 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Når våren kommer skal jeg børste støv av fotoapparatene mine, og ta meg en tur ned til Østensjøvannet. Der er det et rikt fugleliv, og mange fine motiver. Ikke så lett å bruke mobilkamera da. Litt skummelt med sånne flasker med med farlig innhold, som blir stående bak. Det hadde etset seg igjennom malingen, så det var jammen godt jeg fant det å fikk ryddet opp 😉

      1. Ja nå nyter jeg virkelig dagene ute på balkongen. Det er sommertemperatur hver eneste dag, selv om det er skarp luft ute. Tusen takk, jeg var heldig med Flaggspetten 🥰 Ja akkurat denne lukten og vesken var det greit å kvitte seg med. Ha en fortsatt god helg du også 🤗

      1. Ja Flaggspetten er fin, så lenge han banker i vei på fleskebiten og trærne. Ikke like festlig når den begynner på husveggen, noe den gjør i blant. Det høres 😉 Sånne ting som Plumbo og andre etsende ting må man være forsiktig med, de kan forårsake store skader. Denne gangen oppdaget jeg det heldigvis før det gikk for langt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg