Hverdagen er her, katteliv og bort med godteriet

Image by Johanna Schendel from Pixabay
Image by Johanna Schendel from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Været utenfor vinduene mine er ikke noe å skryte av i dag heller, tjukk tåke så jeg knapt kan se forbi blokken nedenfor. Temperaturen ligger på +1,0C.

Tro nå ikke at jeg depper pga av været, for det gjør jeg ikke. Humøret er på topp, og jeg nyter mandagen før hverdagen begynner for fult med jobb i morgen 😉

Vinja har fått medisin og matkoppen er fylt opp med tørrfór. Da Ronja måtte over på annet fór pga diabetes, så fikk Vinja våtór for å kompensere. Nå prøver jeg å venne henne av med å spise det hver dag, men det er ikke så lett. Frk Pus skal ha hun, og lager en masse støy hvis hun ikke får det som hun vil. Vi skal nok komme i mål, men ikke helt enda merker jeg 😼

Vaskemaskinen går for fult med første ladning med klær og håndklær, og når den er ferdig setter jeg på en til. Da har jeg bare igjen noen pledd ol som jeg tar i morgen. Ettersom jeg ikke har tørketrommel må jeg bare dele det opp, da jeg ikke har plass til mer på de to tørkestativene jeg har 😉

I går pakket jeg bort det som var igjen av godis i skapet, og det skal få ligge pakket bort helt fram til påske. For nå er det slutt på å meske seg med usunne saker for en god stund. Jeg lovet meg selv før jul at jeg ikke skulle kjøpe så mye, men det var fort glemt når jeg kom inn hos Yummy Heaven dessverre 🙈

Håper du får en fantastisk mandag 🥰

#været #hverdagslivet #katteliv #godis

 

24 kommentarer
    1. Både du og Vinja skal med andre ord venne dere av med det ekstra gode :). Her ba jeg gjengen som reiste i går ta med seg mat, men det er mest pålegg og slikt. Vasker her også, tenkte å komme gjennom ganske mange maskiner – men tørking er så klart det som setter begrensing. Har en gammel trommel, men bruker den så godt som aldri. Håper mandagen din også blir fantastisk <3.

      1. Ja vi må nok venne oss til at det ikke bare er godis i godteskål og matkopp utover nå 😉 Jeg er snart ferdig med å vaske og fikk med mer enn jeg trodde, så nå er det bare litt igjen til i morgen 🥰

    2. Godt nyttår!
      Jeg hat spist opp alt jeg…. stappet i meg siste rester i går kveld 😆😅 jaja… så slipper jeg å ha det truende i skapet😅

      1. Jeg hadde litt for mye igjen til å spise det opp, så jeg fant ut at jeg like godt kunne bare pakke det bort. Nå skal jeg vise en enorm viljestyrke og stahet, og ikke røre det før påske. Tenker jeg skal klare det 😉

    3. Godt nytt år ! Liker hverdager..men det må jo være litt av hvert for at det skal bli litt variasjon 🙂 Om man ikke vil spise så mye søtsaker er det best å ikke ha dem i huset ja.. ellers er det lett å la seg friste 🙂 Ha ei fin uke videre <3

      1. Godt Nytt år!
        Ja skal man sette pris på fri og helgedagene, så må vi ha hverdager. Det er alltid tøft å komme i gang igjen, men det går seg heldigvis til etter et par dager 🥰 Jeg tar sjansen på å pakke det som er igjen av søtsaker vekk, og tror ikke at jeg skal ta noe av det. Nå er jeg så innstilt på at jeg ikke skal røre det før påske 🥰

    4. Ja, vi har nok spist litt både av det ene og det andre, og så er det jo den verste måneden av alle at vi plutselig ikke skal kose oss lenger. Litt sånn merkelig det der.
      Men jeg må innrømme at jeg ikke tenker så mye på det. Men det er muligens fordi jeg lider av dårlig matlyst, og vekten vipper nedover istedet for oppover, julen til tross.
      På en måte godt med hverdag igjen, men samtidig leit å pakke bort all kosen.
      Ha en fin første uke i år ♥ Og godt nyttår ♥

      1. Jeg har ikke spist så mye mat, for det har jeg ikke lyst på. Det er nok mer det usunne det har gått mer av de siste ukene. Så derfor er det godt å komme inn i normale rutiner igjen, og spise normalt også. Ha en fortsatt fin kveld 😊

      1. Takk det samme 🥰 Jeg kan ikke ha noe sånt framme, for høyrehånden min som er nærmest bordet lever sitt eget liv. Uten at jeg vet om det har den klart å tømme skålen 😂 Jeg har igjen kransekake, som jeg kan kose meg med til kaffen.

    5. Greit å rydde bort godteriet nå. Jeg spiste de siste rutene på melkesjokoladen jeg fikk på julaften i dag. Men nå er det slutt.
      Blir mørk sjokolade heretter, for det er nok med en rute, og jeg trenger ikke mer.
      Vinja må også avvennes ja 😁😄
      Lykke til begge to, og god jobbvakt i morra. 🙂❤

    6. Ikke lett å venne dyrene av med “Priviliegier”. Katter kan være ganske bestemte. Vet ikke om hun savner den andre pusen, eller om hun synes det er godt å ha matmors oppmerksomhet alene? Jeg hadde en gang en katt som bet meg hvis jeg koste med andre dyr enn henne. Best å legge vekk snopet nå, ja. Viktig med forskjell på hverdag og fest. Det hadde ikke vært stas å ha ferie om vi alltid hadde det heller. Jeg er glad for at jeg har jobb og at jeg kan jobbe. Godt Nytt År! 🙂

      1. Godt Nytt år til deg også! Vinja er en bestemt Pus, og har hun bestemt seg for noe er det ikke lett å få henne på andre tanker. Jeg vet det ikke sikkert, men jeg tror ikke hun savner Ronja. Hun har alltid ansett meg som bare hennes, og var ganske sur og sjalu hvis og når Ronja fikk mer oppmerksomhet enn hun fikk selv. Nå har hun det som plommen i egget, for jeg er bare hennes 😉 Viktig at vi skiller på ferie og hverdag, sånn at vi har noe å se fram til og glede oss til 😊

      1. Ja i morgen er det hverdagen for meg for fult, men jeg skal ikke klage for jeg skal bare jobbe 3 dager 😉 Jepp, godteriet er pakket bort, og kommer ikke fram igjen på en stund. Klemz 😊

    7. Her er det en som spiser opp godteriet som er igjen på harde livet, etter klokka 12 i kveld starter virkelig hverdagen og da har han bestemt seg for at det er godtestopp. Jeg tror det ligger an til abstinenser etter sukker noen dager fremover. Jeg spiser ikke godterier, så slipper den stoppen. (fordi jeg ikke tåler det) 🥰 Men det skal sies at noen ganger trosser jeg det og tar konsekvensene imot for godteri er godt!

      1. Jeg er av de som ikke klarer å la godteri stå i fred på bordet eller i skapene, og sammenligner det med avhengigheten av alkohol eller stoff. Kroppen kommer helt klart til å protestere når sukker og e-stoffer skal ut, men jeg er sta og skal fikse det denne gangen også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg