Hva i all verden var det som skjedde?

Ikke sponset innlegg: Min nye Bosch Foodprosessor

Heisann og god formiddag!

Ute har en nydelig sommerdag vært i gang en stund. Noen skydotter her og der men ellers blått så langt øyet kan se, og siden jeg er langsynt er det langt. Den kraftige vinden vi hadde i går, har blåst seg bort. Temperaturen i skyggen ligger nå på +18,6C.

Vinja flyttet ut på balkongen allerede kl 06:30 i dag. Da var jeg oppe en snartur, og syntes det var varmt i stua og satte opp døra. Da spratt frk pus ut med en gang. Hun har bare vært innom en liten tur for å få medisinen sin.

Jeg tror jeg nevnte i et innlegg for noen uker siden at jeg hadde skaffet meg en Bosch Foodprosessor. Den har blitt pakket ut og vasket, og plassert på kjøkkenbenken uten at jeg har fått testet den ut. I går derimot tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage en liten gjærdeig, som det sto oppskrift på i hefte som fulgte med. Ikke vet jeg hva som gikk galt… For da jeg skulle kjenne på deigen når den hadde gått i maskinen en stund, luktet det en rar parfyme lukt oppe i bollen. Den var intens og litt ubehagelig. Jeg smakte på  deigen og den var heller ikke god. Trodde jo at det var noe galt med noen av ingrediensene, men nei alt var i skjønneste orden. Deigen gikk i søpla og jeg gadd ikke å lage en ny en. I hele går grublet jeg på hva som  kunne ha gått feil, og tilslutt kom jeg fram til at det måtte være at jeg vasket bollen før jeg brukte den, og ikke skylte den godt nok etterpå…!!! Jeg har alt jeg skal bruke, bortsett fra smør, så jeg skal gjøre et nytt forsøk i løpet av helgen. 

Sitter her og nyter den første koppen med kaffe, og at det er så stille før jeg skal hoppe i dusjen. Har time til fotpleie litt senere i dag. Jeg tok jo å klippet neglene mine selv her for ikke lenge siden, så der blir det vel mest å rette opp litt.  Ellers så har jeg fått en del hard hud, som fotpleieren skal få jobbe med. Det er en stund siden jeg var hos Manglerud Velvære, og det var ikke henne jeg skal til nå som jeg brukte sist så det er litt skummelt. Syntes alltid det er det når jeg skal til en ny person, men så går det greit.

Planer for dagen: Ikke annet enn at jeg skal innom butikken å handle litt på veg hjem, og så vasket litt klær. Etter det tenker jeg det blir balkongliv med en bok.

Håper du får en fantastisk fredag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Ja, det kan nok være det som er grunnen.
      At bollen ikke er skylt godt nok etter at du har vasket den.
      Håper du får det til i dag.
      Jeg har aldri prøvd å sette deig i foodprocessor.
      Jeg bruker den mest til å rive ting, lage paideig eller deig til fiskekaker.
      Nyt dagen!

      1. Det må være det som er årsaken, for jeg sjekket alt det jeg brukte og det luktet ikke noe av det. Venter nok til helgen med å prøve på nytt tenker jeg. Hadde en annen maskin for mange år siden, og den ble kun brukt til å kutte opp grønnsaker og lage en å annen paideig. Bollen er jo ikke så stor, og iflg bruksanvisningen skal man ikke bruke mer enn 500 gr mel. Bortsett fra lukten så ble ikke deigen så ille 😉 Nyt dagen du også 🥰

    2. Godt å få stelt føttene! Idag er det like varmt som igår, og litt i det varmeste laget for meg.😊 Lykke til med ny gjærbakst, går nok bra nå som du vet årsaken. Oppvaskmiddel har lett for å sette smak, men lett å glemme å skylle. Ha en fortsatt fin dag! 🤗

      1. Jeg følte at jeg hadde fått nye føtter, når jeg gikk ut av salongen.
        Det ble en veldig varm dag i går, men ikke sånn at jeg ble slått ut av varmen som jeg ofte blir. Litt mer disig ute, så det ser ikke ut til å bli like varmt i dag. Ja oppvaskmiddel er kraftige saker, og det gjelder å skylle ut ordentlig etter vask. Oppdatering kommer når jeg gjør neste forsøk 😉
        Det er en trist dag etter skytingen i Oslo, men vi må gjøre det beste ut av det. Håper din dag blir fin 🥰

    3. Alt nytt blir en vanesak og jeg håper det ordner seg. Så har jeg ferie, det blir en tur retning Valdres men er hjemme onsdag. Må bare bort litt. Det har vært en varm fin dag så jeg kunne ha sovet ute men det blir seinere. Sov litt tidligere i kveld med bordvifte på for det må man ha. Det blir bading siden i uka, hengekøye og noen aktive turer i skogen og sykkelsetet. Men nå venter drømmeland. Ha en fin kveld.

      1. Det ordner seg nok neste gang, bare jeg husker på å skylle bollen godt etter at jeg har vasket den. Deilig med ferie, noe jeg ikke har før i august så jeg må jobbe en måned til. I går var det en veldig varmt, men jeg syntes det gikk greit. Ser ikke ut til at det blir like varmt i dag. Ha en fin søndag.

      1. Tusen takk 🥰 Har vel kommet fram til at årsaken var at jeg ikke hadde skylt bollen godt nok etter at jeg vasket den. Så den parfyrmerte lukten kom fra oppvaskmiddelet. Gjør et nytt forsøk i morgen tenker jeg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg