Hva er det som lukter så søtt?

Arkivbilde fra 2006 – Tunhovd

Heisann!

Dagens værrapport er vel ikke så oppløftende akkurat. Det er grått ute, og regner litt innimellom. Temperaturen ligger på +16,3C.

Jeg har akkurat sittet å sett igjennom bilder som jeg har lagret på en ekstern harddisk. Ryddet en del da jeg overførte bildene til harddisken, men ser at det må ryddes mer. Noen bilder ligger dobbelt og noen kan bare slettes. Kom over dette bilde over her. Jeg tok det på veg opp til Langedrag Naturpark, og hvis jeg ikke tar feil så ligger dette i Tunhovd. Det er en dam rett nedenfor her hvor vannet kommer ut av fjellet.

Vaskemaskinen går for fult ute på badet, og er vel snart ferdig med en gigantisk vask. Var litt usikker på om jeg måtte dele det opp, men tok sjansen og det ser ut til å ha gått greit. 

De siste par dagene har jeg kjent en søt lukt ute på kjøkkenet som jeg ikke har klart å finne ut av. Tidligere i dag gikk jeg grundig til verks å dro fram ovnen for å se om noe mat ol hadde ramlet ned der. Der var det ingenting, så gikk jeg løs på skapene og til slutt fant jeg syndebukken. Det var en rødløk, som hadde ligget for lenge og blitt myk og luktet. Den hadde klart å komme bak et par høye flasker med olje og ketchup, og var ikke synlig når jeg åpnet skapet. Pleier som regel å ha kontroll på sånt. Fikk fjernet løken og vasket godt inne i hyllen å luftet ordentlig ut.

Jeg har ikke sagt så mye om skulderen min i det siste, og det er for at jeg følte at jeg gjentok meg selv hele tiden. Den er fortsatt ikke bra, så jeg kommer ikke til å jobbe denne uken heller. Fra neste uke går jeg ut i 4 uker ferie, og da håper at når jeg er tilbake igjen så vil skulderen var klar for jobb.

Planer for denne dagen? Jeg må en tur i butikken å handle inn noen småting, ellers tar jeg dagen rett og slett som den kommer.

Håper du får en fin mandag 🥰

 

13 kommentarer
    1. Merkelig at en rødløk skulle føre til søtlig lukt, men deilig å få ryddet opp i problemet, ja. Stilig bilde av vannet som kommer ut fra fjellet. Jeg har også en megastor ryddejobb i forhold til lagring og sletting av bilder…. Fff…

      1. Jeg har hatt løk liggende for lenge tidligere, men den har aldri luktet sånn da. Det var tydeligvis den, for lukten er borte nå. Jeg har alltid vært fasinert av dette vannfallet, siden jeg så det første gangen tidlig i tenårene. Jeg trodde jeg hadde vært striks når jeg overførte bilder til harddisken, men tydeligvis ikke så mye som jeg trodde. Ble antagelig lei etter hver, for det var flere tusen bilder som skulle overføres fra 5 forskjellige gamle laptopper innen de ble kastet….

      1. Regnvær og vind ute er perfekt for å få gjort ting inne som man har utsatt, og i dag var klesvask en av dem.
        Huff ja, den lukten av løken var så intens at det var godt jeg fant ut av det. Rart at det bare luktet søtt og ikke løk som det ofte kan gjøre om den blir gammel 🤔

    2. Bra du fant ut av lukt-mysteriet, kan være vanskelig å finne ut av slikt. Her er det også grått, regn og litt vind, men vi trengte nedbør nå. Jeg har slitt med hodepine i noen dager, og da er det deilig med litt kjølig vær.😊 Kult med vannet som kommer ut fra fjellet! Ha en fin mandag du også! 🥰

      1. Jeg begynte å bli desperat, for det var en sånn lukt som ikke burde være der. Det regner litt igjen her nå, og blåser ganske mye så jeg måtte finne en jakke å slenge over meg inn. Litt deilig egentlig om jeg skal være ærlig. Jeg har vært fasinert av dette vannet som kommer ut av fjellet helt siden jeg så det for første gang da jeg var tidlig i tenårene. Må alltid stoppe der når jeg har vært på Langedrag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg