Huskaldt, og om en måned henter jeg fram julepynten

Bilde tatt 16. oktober 2022

Hei og god morgen!

Ute er det fortsatt grått og det ser ut til at vi skal få mer regn, og iflg yr.no så skal vi få det også. Temperaturen da jeg sto opp for et par timer siden var +7,5C, og det er det fortsatt.

Vinja var ikke helt ferdig med å kaste opp i dag, og hadde kommet med litt til før jeg våknet i dag. Allikevel virker hun i bedre form i dag. Hun har spist opp alt våtfóret hun ikke ville ha i går, og tok villig i mot medisinen sin. Så kanskje hun er ferdig for denne gangen 🤞

Det var så huskaldt da jeg sto opp til morgenen, at jeg var nødt til å skru opp varmen på +25 for å få en akseptabel temperatur å sitte å jobbe i. Jeg satt å skalv over hele kroppen da jeg forsøkte å logge meg inn på jobb PC’n. Nå er det ikke så ille så jeg kan skru ned igjen noen hakk. På kontoret sitter vi i åpent landskap, og der er det alltid diskusjon om temperaturen. Noen, som meg, fryser og vil ha det varmere, i mens andre igjen syntes det er for varmt. Sånn er det både om sommeren og om vinteren….

Tiden går så fort, så alt for fort, og det er snart bare 1 måned til jeg skal pynte til jul. Jeg elsker jo julen og pynter hele heimen i rødt med nisser i alle størrelsen. Gjør jo alltid det til 1 søndag i advent, eller 1 desember om den kommer først. Jeg pleier vanligvis å holder kalenderen fri i de dagene, men i år så skal jeg noe hele helgen så jeg må enten starte før eller etter. I dag er det også 2 mnd til bursdagen min, som jeg ikke har tenkt å gjøre så veldig mye ut av. Pleier egentlig aldri å gjøre det heller. Den eneste gangen jeg hadde planer om å invitere til et større selskap, var når jeg fylte rundt for et par år siden. Problemet var bare det at vi var midt i korona og lockdown, så det ble ikke noe av. 

Planer for denne dagen: Bortsett fra at jeg skal jobbe fram til kl 14 ish, så har jeg egentlig ikke noen planer. Jeg må ha litt mer sand til kattetoalettet, men det er ikke noe problem å vente til i morgen. Vi får se hva det blir til.

Hvordan er det med deg og julen, pynter du tidlig, mye, moderat eller lite?

 

23 kommentarer
    1. Ja, det har visst ikke sÃ¥ lett for Ã¥ slutte Ã¥ regne… Gleder meg til jul jeg ogsÃ¥! 🥰 Det er stort sett adventslysestaker og -stjerner som kommer opp her først + utejulebelysning. Jeg pleier Ã¥ vente litt med julepynten ellers, men setter fram litt og litt. Det blir endel julebakst, og skal begynne tidligere iÃ¥r enn ifjor. Jeg selger juletrær i desember, og det lar seg dÃ¥rligere kombinere med baking. NÃ¥ har jeg forresten prøvd meg pÃ¥ Diamond painting, – sÃ¥ de hadde det pÃ¥ Ark, og da mÃ¥tte det testes.😊 Ha en fortsatt fin dag! 🤗

      1. Nå har det sluttet og regne her, men det har blitt erstattet med tjukk tåke. Jeg pleide også sette fram adventslysestakene i vinduet og utebelysning først, men fant ut at jeg heller ville ta alt fram til 1 desember eller 1 søndag i advent. Det er mye som skal fram, og da vil jeg at det skal får stå en god stund også. Jeg har ikke bakt noe serlig de siste årene, men i år fikk jeg lyst til å bake noen. Da må jeg nok begynne litt tidlig tenker jeg. Hva syntes du om Diamond painting? Det ser veldig gøy ut. Klem 🤗

        1. Jeg har begynt med et lite bilde, for klarer ikke å holde på så lenge av gangen og da er det overkommelig. Man legger på små steiner i ulike farger etter nr., og trenger både godt lys og kunne se godt. Det blir veldig fin effekt og artig med noe annerledes. Minner kanskje litt om fargelegging, men her er fargene bestemt på forhånd.

    2. her har det vært opplett og litt sol i dag ,men jeg har vært inne hele dagen :=) fyrt i peisen for jeg fikk frosten i føttene i går og ville ikke bli varm igjen ,det var kaldt på ungdomshuset der vi hadde strikkekafe ,jeg har sagt att blir det så kaldt i rommet i vinter får jeg invitere strikkekafe hjem til meg eller jeg møter ikke opp hver gang for det er ikke kos å sitte der og strikke og fryse på beina.
      Jeg pynter litt til 1 søndag i advent så øker jeg på litt og litt frem mot lillejulaften ,synes det er koselig :=)og vi har jul i heimen til 13 dags jul

      1. Her har det gått fra regnvær til tjukk tåke i dag, og jeg kan knapt se over gaten til blokkene der. Det er godt å få opp varmen, for det er lett at det blir huskaldt nå om dagen. Nå er det en stund siden, men der det pleier å være strikkekafe er det ganske kaldt og jeg blir alltid så kald når jeg er der. Det er koselig med julepynten, om den kommer fram litt etter litt eller alt på en gang. Jeg har som oftes hatt julen framme til 13 dagen jeg også. Ha en fortsatt fin onsdagskveld 🤗

    3. Jeg mÃ¥tte alltid har det litt varmere nÃ¥r jeg jobbet med pc’n for jeg blir fort frossen da. I dag mÃ¥tte jeg som i gÃ¥r legge meg under teppe, og ha pÃ¥ meg litt varmere klær.
      Jeg pynter også en del til advent, og har begynt å pynte tidligere enn før, for jeg synes det går så fort. Og jeg fjerner heller jula tidligere etter nyttår. Alt ettersom 🙂
      God tirsdagskveld! <3

      1. I dag jobbet jeg noen timer på kontoret nede i byen, og det var så kaldt at ble iskald etter bare noen få minutter. Fingrene var så stive at det var vanskelig å taste, men heldigvis hadde jeg en stor kopp med varm kaffe til å varme dem opp. Det er koselig å pynte tidlig til jul, og det er ikke alltid at jeg tar den bort tidlig men heller la den stå til 13 dag jul. Ha en fortsatt fin onsdagskveld, 🤗

    4. Jeg pynter mindre til jul nå enn da jentene var små. Har alltid ventet ganske lenge før jeg pynter, men de siste årene faktisk tatt frem alt det røde ei eller to uker før julaften 😀

      1. Jeg har bare blitt mer og mer julete med årene, og har så mye pynt som skal settes fram at jeg sliter meg helt ut. Det er så mye jobb at for at jeg skal nyte all jobben og hyggen får den stå i over 1 måned 😉

    5. Jeg pynter noen store ting fra 1.desember ca….. og sÃ¥ pynter jeg skikkelig masse noen dager før julaften. Ei venninne av dattera mi sa en gang at jeg hadde grotesk mange nisser…..! Såååå – ja, jeg er en skikkelig julepynter altsÃ¥! Klem <3

      1. Selv om det er slitsomt å dra fram alle nissene og resten av julepynten, så er det også veldig koselig. Jeg har en diger oppbevaringsboks i plast nede i kjelleren, og den er smekkfull av nisser i alle størrelsen. Bare når jeg skriver om det, lengter jeg etter å hente de opp. Prøver å besinne meg fra å begynne å spille julemusikk allerede nå, hihi. Klem 🤗

    6. Det er hyggelig med et avbrekk i mørketiden med alle adventslysene og smånissene som popper opp. Synes det er hyggelig i butikkene når all julepynten dukker opp. Når det blir jul så går vi mot lysere tider.

      1. Ja det har du helt rett i, og jeg gleder meg til det blir mer lys bÃ¥de inne hos meg og ute + hos naboene. Husker da jeg jobbet fulle dager, var det Ã¥ deprimerende Ã¥ komme hjem pÃ¥ kvelden i desember for det lyste sÃ¥ innbydende hos naboene mens det var mørkt i vinduene mine. Liker nemlig ikke Ã¥ ha pÃ¥ adventslysestakene nÃ¥r jeg ikke r hjemme… Ja nÃ¥r vi kommer ut i desember sÃ¥ snur det og det blir litt lysere for hver dag. Klem 🤗

      1. Ja det er jo det, og julen er definitivt noe jeg gleder meg til. Jeg har sÃ¥ mye pynt at for Ã¥ kunne glede meg mest og lengst mulig sÃ¥ pynter jeg sÃ¥ pass tidlig. Juletreet venter jeg med til det er ca 1 – 2 uker igjen til julaften. Klem 🤗

    7. Gleder meg litt ekstra til jul i pr siden vi har pusset opp kjøkkenet og stua.
      Jeg er nok en som pynter en god del og elsker alt som har med julen å gjøre. Dagene fyler avsted og nå er det ikke lenge før tiden er der igjen. Nyt kvelden!🤗

      1. Jeg kan godt forstå at du gleder deg i år, med nytt kjøkken og stue. Da er det ekstra gøy å pynte. Det er jo så gøy å pynte masse til jul, og her blir det rene julehuset innen jeg er ferdig. Tiden går fort til nissene kommer opp fra kjelleren, bare en måned. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg