Høstlyngen er på plass i balkongkassene

Heisann og god søndag!

Ute er det grått og tåkete med innslag av regn innimellom. Temperaturen ligger på +8,4C, noe den har gjort siden jeg sto opp i dag.

I går var jeg en tur oppe hos Bestisen med virus-sjalet mitt, som vokser sakte men sikkert. I dag minker det med et par rader, for jeg oppdaget at jeg hadde klart å gjøre en feil… Ble litt for opptatt av å høre på Jan Thomas i går under Maskorama, men det går raskt å rekke opp og rette feilen igjen. Bestisen disket opp med en nydelig Moussaka ala Toro, og litt senere hjemmebakte boller. Å jeg kan love deg at de bollene er super gode, nam 😋

Tidligere på formiddagen i dag hentet jeg inn balkongkassene med sommerblomster, som ikke var spesielt vakre å se på lenger, og fikk kastet de. Jeg hadde håpet at jeg kunne bruke en del av jorden om igjen, men alt var bare røtter så det kunne jeg bare  glemme. Kjøpte to store poser med blomsterjord m/leka på Plantasjen om fredagen, og fylte opp igjen. Kassene er ikke så store, så jeg brukte bare litt over en sekk. Kjøpte en hvit og to røde høstlyng til hver av kassene, og valgte noen som ikke var så veldig store. Etter at jeg hadde lastet opp bilde til bloggen, så jeg at den hitterste kassen lente den gærne veien. Det var så irriterende at jeg bare måtte stikke ut å rett på den. Hadde jeg ikke gjort det ville jeg ha irritert meg grønn resten av dagen 🤪

Sekken med sommerblomster var så tung at jeg slepte den etter meg ut og ned trappen til søppelrommet. Det var bare så vidt jeg klarte å løfte den opp i dunken, og kjenner nå at jeg burde ha ventet til noen kom forbi og kunne hjelpe meg. For nå hyler nakke, skuldre og ryggen i smerte, kanskje litt overdrevet men jo det er vondt. Så nå skal jeg slappe av en god stund før jeg gjør noe mer i dag…

Ønsker deg en fin søndag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Ble en sykkeltur i formiddag før regnet kom på ca 3 mil. Måtte bare ut så det var deilig med en tur og det er en stund siden sist md en så lang sykkeltur. Tok en kjapp tur til byen og tok en kaffe og kake på Backstube. Liker meg godt der, solid men enkel konsept det der. Nå vil jeg se gjennom gamle album etter mine besteforeldre som var mange ganger i Las Palmas på 1960-tallet, blir nok noen andre album i tillegg. Ha en fin dag.

      1. Deilig med en sykkeltur tenker jeg, men kanskje ikke når det regner som verst. Jeg liker godt kafeer som ikke er så utspjåket at man føler man ikke passer inn, nei bedre med de enkle som byr på hygge og kos. Ha en fin mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg