Høsten skal flytte inn i stua

Heisann!

Tåken henger litt lavt i dag, og det ser ikke ut til at den kommer til å lette med det første. Temperaturen ligger på +16C.

Planen om å ta det helt med ro i går gikk ganske fort i vasken. Jeg satt i stua med balkongdøra åpen og kikket ut på de halvt visne balkongkassene mine, og bestemte meg for at det var på tide å rydde opp.

Jeg håpet at røttene fra Margerittene ikke hadde tatt helt over, så jeg kunne bruke jorden om igjen. Det ble bare så vidt det skjulte bunnen av kassene når jeg var ferdig. Kassene er ikke så dype, så det holder at jeg kjøper en ikke alt for stor sekk med jord når jeg skal plante høstplantene. Popcorn gresset var ferdig, så jeg kastet det også. Det var et artig prosjekt, som jeg kommer til å fortsette med til neste sommer. Å da skal jeg plante i to større potter i stedet for en 😉

Nå som vi har kommet oss godt inn september, er det på tide å skifte tema i stua. Med andre ord så skal høsten flytte inn med oransje og brune farger. Hadde egentlig tenkt å gjøre det forrige helg, men det ble ikke til det. Jeg har funnet fram gardiner, duker og putetrekk. Når det er på plass skal jeg finne fram lysglass i samme farge, og gresskar lysene mine. De er kanskje ikke helt alles cup of tea, men jeg elsker dem å det er tradisjon å ha de framme på høsten.

Det blir bare i stua at høstfargene kommer inn, resten av heimen får vente med den store forandringen til jula skal hentes inn.

På tide å få i seg litt mat innen jeg setter i gang.

Håper du får en fin søndag 🥰

12 kommentarer
    1. Så koselig, husker at du liker høstfarger i stua. Og det ser alltid så riktig fint ut. Her går det som før ,til jeg jeg pynter til advent.
      Kos deg med dagen, klems…

      1. Jeg tror at det å skifte tema i bla stua i de forskjellige årstidene, er noe jeg har med meg fra moren min. Det er koselig å få inn høstfargene når det begynner å bli mørkere ute og løvene begynner å skifte farge. Klems 🤗

    2. Koselig å bytte på litt. Jeg skal henge opp noen høstgardiner på kjøkkenet snart og så har jeg noen telyslykter med brune blader jeg skal sette fram i stua. 🍂🍁 Liker høsten og de fine fargene i naturen! På vei til Drammen, var jeg innom Blomster-Svein ved Lierbyen og kjøpte med meg noen Alunrot til å ha i bed og på kirkegården.

      1. Ja jeg syntes at det er veldig koselig å skifte gardiner og duker når årstidene forandrer seg. Spesielt om høsten når det begynner å bli mørkere om kvelden, og fargene ute forandrer seg. Det er bare til jul jeg gjør om hele heimen, resten av året er det bare stua som blir forandret. Det er litt av jobb, men så koselig når en er ferdig. Ble litt usikker på hva eller hvordan Alunrot så ut og måtte google litt. Hadde jo selvsagt sett de før, men ikke tenkt på at det var navnet. De er veldig flotte. Skal bli med Bestisen innom Plantehallen i morgen, og da får vi se om jeg kjøper høstplanter til balkongen. Ha en fin mandag 🤗

      1. Jeg syntes det er koselig å bytte farger inne etter hvert som årstidene gjør det. Nå som det begynner å bli mørkere ute, er det koselig å ta inn høstfargene i stua 🍂

      1. Det har så smått begynt å bli mørkere ute om kvelden, og da er det så koselig å hente fram lune farger inne å lage stemning. Nå har tema vært lyse farger så lenge, og da er det ekstra koselig med høstfarger inne. Ha en fin mandag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg