Høsten er her for fult, også gikk det i orden med Odalstunet

Arkivbilde fra 2017 – Tåke over Østensjøvannet med Manglerud i bakgrunnen

Heisann!

Da jeg sto opp når det lysnet ute i dag, var det tjukk tåke ned mot Oslo sentrum og fritt for tåke på den andre siden. Temperaturen lå på +7,8C, noe den fortsatt gjør nå noen timer senere.

Ute har høsten virkelig tatt grep om naturen, og de fleste løvtrærne er nå ribbet for blader. Noen er sta og vil ikke gi slipp enda, men det er nok ikke lenge før de også faller ned på bakken. Jeg burde ha vært ute å klippet ned Hortensiaen min, men hver gang jeg har tid og ork så regner det. I dag derimot har jeg et lite håp om at jeg skal få gjort det. Liker å få det unna innen snø og kulde kommer.

Jeg vet ikke om du husker at jeg fikk med bestefars bue, i forrige uke, fra den nye huseieren der mine besteforeldre bodde? Den ville jeg donere til museet Odalstunet sammen med noen andre ting jeg har. Derfor ringte jeg han som er museumsleder i går, og som jeg har møtt en gang før å spurte om de var interessert. Han forklarte at det var en sak som måtte tas opp i møte, sånn at alle kunne mene noe om saken. Å et sånt møte skulle de ha samme dag. Nå fikk jeg nettopp tilbakemelding fra ham, og de ville gjerne ta i mot de tingene jeg hadde. Vi har avtalt å møtes neste uke når han kommer til Oslo, og da får han overlevert det jeg har 😊 Odalstunet har julemarked i begynnelsen av desember, og kanskje blir det til at jeg tar meg en tur om det passer inn med alt annet jeg skal….

Å der kom Vinja mjausende for å si fra at det er på tide å servere våtfór i koppen hennes, og det er ikke noe vits i å somle for hun vil ha mat NÅ 😼

Ønsker deg en fin tirsdag 🥰

 

17 kommentarer
    1. Så spennende med bestefars bue 🙂 Det er jeg sikker på at museumshåndtverkeren som blant annet har lagd ny låvebru (tror jeg) på Odalstunet syns er artig. Museumshåndtverkeren/småbrukeren jeg bor sammen med skyter nemlig også med bue for moro skyld 🙂

      1. Ja det er veldig spennende, og gøy at fele og bue endelig kan gjenforenes. For fela henger nemlig allerede på på Odalstunet. Vet ikke om du mente en annen type bue 😉

    2. Mye nostalgi i en slik gammel bue og dere opplevde mye dagen med alle søskenbarna. Kommer ikke inn på nettbanken, var i banken i går, prøvde i dag men fikk det ikke til. Så må tilbake til banken i morgen. Har jo kundeservice men jeg ga opp etter 8 minutters venting. Blir fort litt stress med det. Skal jobbe i morgen og ha 2 dager ferie og det skal bli deilig, mine foreldre skal flytte torsdag. Blir en rar dag for dem og dra fra Rønningen 9 til en leilighet på 50 kvm. Tror jeg tar en tur ut i sola, har ikke gode nok sko til en skogstur men få få skaffa meg det. Ha en fin kveld.

      1. Det er ordentlig slitsomt og stressende når nettbanken ikke fungerer. Har vært med om det selv noen ganger. Ja den buen har sett og vært med om mye, og den er veldig gammel. Ja det var stor stas med mange inntrykk den torsdagen. Kan tenke meg meg det blir rart for foreldrene dine å flytte inn i leilighet, men det går nok bra 😊 Ha en fortsatt fin tirsdag.

    3. Det står igjen litt å gjøre ute i hagen her også, så får ta det etterhvert. Tenker de var glade for å få felebuen, men slikt skal sikkert bestemmes i fellesskap. Flott vær idag, men da blir det sikkert kaldt til natten. Ha en fortsatt fin dag! 🥰

      1. Ja de var veldig fornøyd med å overta buen og de andre tingene jeg har. Ja det er sånn at alt som de blir tilbudt å overta må bestemmes i felleskap, og det forstår jeg veldig godt 😉 Skal bli fint å komme på museet å se tingene stå stilt ut. Jeg kom meg aldri ut for å gjøre noe ute, fikk plutselig mer enn nok å gjøre inne her. Får ta buskene ute en annen dag. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

      1. Like greit å ordne det med en gang syntes jeg. Jeg vet at det ofte er sånn at de må ha møte for å vurdere om noe skal tas inn. Det skal jo ha en relevans til hva de viser fram. I dette tilfelle så hadde de allerede andre ting etter min bestefar, som bestemor og min tante har donert. 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja jeg syntes det er riktig at andre kan ta glede av tingene til bestefar. Her ville de jo bare ha blitt liggende i et skap, mest sannsynlig 🙈 Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg