Hjemme igjen etter veterinærbesøket

Vinja Lillepuzdatter, min vakre pus ❤️

Heisann!

Først dagens værrapport: Solen skinte da jeg sto opp, og har gjort det helt til for litt siden. Da kom en gjeng med skyer og forsøker det de kan på skygge for sola. Temperaturen ligger på +21,1C.

Jeg våknet tidlig i dag og fikk ikke sove igjen, så jeg sto like godt opp. Vinja skjønte at noe skulle skje, så hun holdt seg stort sett bare ute på balkongen.

Det var også der hun var da jeg skulle få henne inn i reiseburet. Akkurat det gikk i grunnen greit, men så begynte konserten som fortsatte hele veien opp til veterinæren. Selv etter at jeg slapp henne ut av buret mjauset hun. Så jeg tok henne på armen og da roet hun seg.

Hun ble lyttet på å veid, og da viste det seg at hun hadde gått ned i vekt. Når vi var der i desember veide hun 3,8 kg, og nå lå den på 3,31 kg. Det var litt mye, men hun spiser mindre enn hun gjorde før, så jeg håper at det er årsaken. Veterinæren tok blodprøve som sendes bort, og så får jeg svar om noen dager. Før vi dro kom en dyrepleier og klippet klørne til Vinja, som var litt lange. På veg hjem var hun stille helt til jeg slo på blinklyset for å kjøre inn i gården. Da begynte konserten igjen, samtidig som hun reiste seg opp og var veldig utålmodig for å komme ut.

Når jeg slapp henne ut av buret, løp hun rundt i alle rom for å sjekke at alt var som før hun dro. Så var der rett ut på kjøkkenet å mjauset, for nå ville hun ha våtforet sitt 😻

Nå har hun spist og ting er tilbake til normalen igjen.


16 kommentarer
    1. Godt at det gikk greit å få henne inn i buret, selv om det nok var slitsomt med all mjauingen under kjøreturen. Deilig å være ferdig med det for denne gang! 🙂 Jeg må ut og slå plenen, – kan ikke si jeg gleder meg til det i varmen! Kos deg på strikkekino! 🧶📽️

      1. Vinja liker ikke reiseburet, for hun forbinder det kun med besøk hos veterinæren. Da må hun fortelle meg hvor missfornøyd hun er. Det gikk greit i dag, og jeg håper også at blodprøven ikke viser noe alvorlig.Vaktmesteren våres klippet gresset da jeg kom hjem, og det passet bra, for nå kom det en regnskur. Ha en fortsatt fin ettermiddag på eller bak gressklipperen 😉

    2. Bra at dagen gikk greit for dere. Nå er dressen hjemme igjen, brukte en halv time i dag tidlig til og få unna litt utgifter. Men regninger tar ikke ferie om sommeren. Men nå kan jeg slappe av litt enn så lenge. Blir noe ertesuppe til middag i dag så potetene jeg kjøpte kan ligge litt. Jeg gikk på noen skrivekurs for x antall år siden. Fant noe jeg hadde skrevet da som jeg vil ta vare på. Det var en sak om en person som besøker en kafe – den samme kafeen som han kom inn på som liten. Det var en jazzklubb som het Duke, er mye nostalgi i den historien. Kafeen han besøker heter Den Søte Svane – så det er moro og skrive litt. Fant litt andre ting men det kan ligge. Men nå venter middagen. Ha en fin kveld.

      1. Så spennende og gøy at du har skrevet en historie. Synd du ikke har en egen blogg, som du kan poste slike ting på. Veldig godt å være ferdig med dyrlegebesøket, så får vi håpe blodprøven er ok. Ha en fin tirsdag.

      1. Verken Ronja eller Vinja har vært glad i reiseburet sitt, for da var det alltid tid for veterinæren. Heldigvis gikk besøket greit, så får vi håpe at prøvene er ok.

    3. Du har en helt fantastisk nydelig pus. Håper blodprøvene bare viser gode resultater. Skjønner du får konsert på bur-turene med henne :). <3

      1. Tusen takk 🥰 Når det gjelder våtfor er der ikke noe i veien med matlysten, men tørrfôr er en annen historie. Hadde igjen et annet for som hun pleide å spise mye av og prøver det nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg