Helga er endelig her 😊, men i går ble jeg ble fly forbanna 🤬

Heisann og hoppsann!

Etter noen dager med grått og trist vær, er himmelen igjen blå og sola skinner. Da jeg sto opp var det -2,8C, men nå er den oppe på +4,5C.

Helga er endelig her, og det er så godt selv om formen ikke er på topp. Magen slo seg vrang her til morgenen. Jeg føler meg ikke dårlig, bare at jeg må trimme litt ekstra. Det går nok over etter hvert.

Det var på tide å fylle ut meldekortet til NAV i dag, og som så mange ganger før slet jeg med å trykke på send knappen. OCD’n slo inn for fult, og jeg sjekket meg selv så mange ganger at jeg holdt nesten på å bli sprø 🤯 Det er ikke like ille hver gang, men i dag var det håpløst…

Image by 1tamara2 from Pixabay

For noen dager siden svarte jeg på noen spørsmål, og et av dem var om jeg hadde et hett temperament. Noe jeg selvsagt har, og mer enn nok av det… Det kan til tider være så eksplosivt at det er irriterende, men heldigvis ikke så ille som det har vært.

I går derimot klikka det helt for meg da jeg kjørte opp for å møte Bestisen. Saken er den at jeg kjørt i en fil som skulle ut på en 3 felts vei med 80 kmt, og akselerte for å nå samme hastighet som de andre bilene. Det lå ingen biler foran meg, og jeg så en bil som sto for å kjøre ut i filen jeg lå i. Vedkommende kunne ha kjørt ut når som helst, men hva gjør h*n? Venter til jeg er like ved og gjør ikke noe forsøk på å trå på gassen, så jeg holder nesten på å kjøre rett i ræva på idioten. Det var bare med nød å neppe at jeg klarte å bremse opp 🤬 Jeg blinket med lysene for å få h*n til å forstå at det ikke var greit. I stedet for å trå på gassen, bremset h*n ned i stedet noe som fikk meg til å eksplodere. Burde jeg latt være å blinke med lysene for ikke å irritere h*n, kanskje, men så burde jo h*n ha forstått at det ikke var forsvarlig å kjøre ut når en annen bil kom i stor fart. For det var bare flaks at jeg klarte å bremse ned i tide.

Etter noen svordommer så roet temperamentet seg ned ganske raskt, og innen jeg hentet Bestisen var jeg i godt humør igjen 😉

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

 

4 kommentarer
    1. Huff, sÃ¥nne nestenulykker i trafikken er ikke noe Ã¥ glede seg over. Men jammen godt det gikk bra. Jeg har selv fÃ¥tt litt “kortere lunte” i trafikken etter trafikkulykken jeg selv havnet ut i for noen uker siden. Ja, ikke sÃ¥nn at jeg sitter og sverger, men mer sÃ¥nn at jeg synes det er mange hÃ¥pløse trafikkanter. Og jeg blir litt oppgitt. Men jeg er sikkert ikke perfekt selv heller. I dag var det en som ble irritert pÃ¥ meg og tutet og styrte pÃ¥ verre. Men det var jeg som lÃ¥ riktig i veien. At han hadde dÃ¥rlig tid er jo ikke min feil. Han kunne jo kjørt hjemmefra litt tidligere var min tanke, sÃ¥ slapp han Ã¥ irritere seg over folk som faktisk følger trafikkreglene og den riktige farten.

      Det toppbildet du har her i bloggen din var jammen flott. Et helt bibliotek av spennende historier og føde til fantasien ♥

      Jeg ønsker deg en strålende fin lørdag, uten nestenulykker og andres tåpeligheter i trafikken ♥

      1. SÃ¥nne situasjoner i trafikken er aldri morsomme, og det hjelper ikke at man har retten pÃ¥ sin side heller. Jeg har jo et eksplosivt temperament, og hisser meg verbalt opp over alle “dumme” trafikanter. Ã… nei da, jeg er pÃ¥ langt nær perfekt i trafikken selv, og gjør sikker en del dumme ting jeg ogsÃ¥. Det Ã¥ kjøre ut foran en bil i stor fart derimot, se det gjør jeg aldri.

        Tusen takk 🥰 Toppbilde har jeg hentet fra Pixabay, hvor det er 1000-vis av gratis bilder man kan låne. Jeg likte bilde med det samme jeg så det, og syntes det kunne passe godt til bloggen min.

        Ha en strålende lørdag du også, og jeg var en snartur ute med bilen i dag også og kom hjem uten at noe utenom det vanlig skjedde 😉

    2. Ja, det er mye rar kjøring, og mange som kun tenker på seg selv og ikke følger med rundt seg. Egentlig trives jeg best på forkjørsvei med ett felt i hver retning.

      1. Ja at det er mye rar kjøring er sikkert og visst. Jeg ser det hver eneste dag, men heldigvis er jeg ikke offer for det så ofte. Jeg elsker å kjøre bil, og skal jeg fra A til B er det greit med motorveien. Ellers så liker jeg meg best på småveiene og litt lavere fart så jeg kan se litt utenfor bilvinduene 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg