Håret står rett opp, nabohjelp og dagen er godt i gang

Foto fra Snapchat
Foto fra Snapchat

Heisann og god formiddag!

Vi får vel ta værrapporten først, så det er avklart. Kunne nesten ha kopiert det jeg skrev i går, for det starter grått i dag også. I går fikk vi en liten gjesteopptreden av sola, men om det skjer i dag er ikke godt å si. Det er litt kjøligere i dag med +10,6C

I går kveld måtte jeg over til den eldre naboen å hjelpe henne med mobilen. Hun hadde mistet den i golvet etter at hun hadde ladet den og da virket den ikke. Om den hadde slått seg av i fallet, eller om den bare hadde gått tom for strøm før lading vet jeg ikke. Jeg fikk slått den på, men skjermen lyste og var blank… Etter litt trykking våknet den heldigvis til liv igjen. Hun trenger helt klart en ny mobil, og etter det hun sa så skal hun få det i dag. Ikke så greit når det blir sånn, og man ikke har fasttelefon lenger.

Jepp, her står håret rett opp i dag, akkurat som det gjorde i går etter at jeg hadde vært i dusjen. Da bare skylte jeg det og gjorde ikke annet enn å frottere det etterpå. Det begynner å bli på tide med en klipp igjen, og da forsvinner mer av den brune fargen og jeg blir grå-ish igjen 😉 Å akkurat det er helt greit det. Jeg har bestemt at hvis jeg skal ha noe farge i det igjen, så blir det en blond farge som bare jevner ut min egen farge litt.

Vaskemaskinen er også godt i gang med resten av klærne fra skittentøyskurven. Tok en stappfull maskin i går formiddag også, og da brukte jeg det nye skyllemiddelet jeg kjøpte før helgen. (lilla Softlan) Det lukter veldig godt, men akk så sterkt. Jeg sniffer alltid på innholdet innen jeg kjøper det, og syntes ikke det luktet så sterkt da. Der tok jeg tydeligvis helt feil….

Kroppen min og jeg får vel ta med ryggen i samme slengen, er i bedre humør i dag så jeg føler meg ikke like sliten som jeg gjorde i går. Det kan hende jeg tar meg en tur ut…., vi får se 😉

Håper du får en fin søndag 🥰

#søndag #håret #nabohjelp #mobiltelefon #helse #kroppen #været

 

 

12 kommentarer
    1. Bra du hjelper naboen er ikke så lett bestandig altså!
      Du får kose deg videre denne søndagen! Nå regner det litt her, så får vente med å gå tur jeg!

      1. Damen er godt oppe i 80 årene og har bare en gammel mobil, som burde ha vært kassert for flere år siden. Når den ikke fungerer blir hun veldig isolert. Ja nå skal jeg potte om noen plantet, før jeg finner fram litt håndarbeid 😊 Fortsatt opphold, men ikke godt å si hvor lenge det varer.

    2. Er litt til og fra på bloggen for tida.. så først nå fikk jeg med meg at du var tilbake på Blogg.no..hyggelig det da 🙂 Syns håret ditt ser fint ut jeg..men vet jo at det trengs en klipp ganske ofte på kort hår.. 🙂 Gikk ei lita runde her i stad.. rett før regnet pøste ned..igjen ! Fin søndag videre til deg<3

      1. Jeg blogger fortsatt på Nouw, men poster det samme innlegget her. Savnet dere, og syntes det var så vanskelig å holde kontakten uten denne bloggen. Derfor bestemte jeg meg for være her også. Det er jo ikke nødvendig å blogge hver dag, hender jeg har en del pauser jeg også 😉 Har man kart hår må man klippe det ganske så ofte, for at det skal se greit ut. Det er ikke så ille enda, men om en stund må jeg nok til frisøren. Ha en fortsatt fin kveld.

    3. Her stÃ¥r hÃ¥ret ikke opp akkurat. Henger ned.. Men farge det gjør jeg…Kommer nok til Ã¥ gjøre det lenge. Kanskje jeg gÃ¥r over til noe “gyllent” etter hvert. Men vil ha det litt blankt og livlig 🙂 Fikk meg en tur ut da. Deilig 🙂

      1. Jeg liker meg selv med både brunt og lyst hår, men det er dette med å farge etterveksten som jeg syntes er et pes. Nå blir jeg i alle fall blondine igjen. Du er alltid så fin på håret, og jeg digger fargen din 🥰 Ja været var vel ikke så ille allikevel i dag, så det ble nok en fin tur ute.

    4. Eldre og telefon kan være en utfordring, ikke tenkt nok på de som blir stående i utfordringene. Bra du har anledning til å gi hjelp. Ja, hår, det vokser og vokser. Har valgt bare å stripe det og la resten være grått. Riktig fin søndag til deg også 🙂 <3.

      1. Jeg må ofte inn å hjelpe henne med mobilen og andre småting. Hun har en veldig gammel og liten mobil, som burde ha vært til gjenvinning for mange år siden.Har jeg anledning så hjelper jeg henne når hun trenger det. Kan nok hende jeg også går for noe stripping etterhvert, får de hvordan fargen blir når det brune er borte. Ha en fortsatt fin kveld 🥰

      1. Så koselig at du stakk innom en tur 🥰 Det går litt i bølgedaler med å lese blogger her med, men nå er jeg inne i en periode hvor jeg er ganske flink til å ta runden og lese blogger. Dagen i dag har ikke vært så ille den, fikk endelig ordnet opp med plantene mine 😉 Ha en fortsatt fin kveld.

    5. Snill du var som hjelper naboen:)
      Jeg synes du er fin på håret:)
      Husarbeid kan vi ikke unngå og på en måte tenker jeg at det er godt at man har hus og klærne å vaske. Kjedelig hvis man ikke har det ene og det andre:)
      Ha en fin kveld:)

      1. Jeg syntes nesten jeg må hjelpe henne, når ting blir vanskelig. Å dette med mobiltelefoner som ikke virker, er ikke lett å takle når man begynner å komme opp i alderen. Håper virkelig familien fikk ordnet den nye telefonen hennes i dag. Ja det er godt man har et sted å bo, mange som ikke har det. Ha en riktig god natt 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg