Hagearbeid, skulder til besvær, og ny uke

Hei og god mandag!

Ute er det et greit vær med litt skyer oppe på himmelen, og innimellom titter sola fram. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +18C. 

Denne hetebølgen som de snakker så mye om ser ikke ut til å komme. Ikke at jeg klager på det altså. Sjekket akkurat yr.no, og der ser det ut at den varmeste dagen blir i morgen. Da kan vi få +25C ut på dagen, ellers er det mye lavere temperaturer hele uken.

Uka starter ellers med fortsatt smerter og betennelse i venstre skulder. Ser ikke ut til at det vil slippe med det første. Jeg var ute å klippet ned noen busker i går, og selv om jeg prøvde å være forsiktig med skulderen så merket jeg det godt etterpå allikevel. Blir så oppgitt over at den tåler så lite, og hadde håpet at jeg skulle kunne gå tilbake på jobb igjen denne uken. Akkurat nå ser det dessverre ikke sånn ut 😞

Kroken min

Det er ikke mye blomster igjen på Soleiebusken og Klokkebusken nå. Jeg så at det var noen få knopper som ikke hadde sprunget ut på Soleiebusken, så litt solgule blomster kommer om en stund. I pallekarmene holder den ene Astilben på å komme seg, og både rosene og georginene har noen knopper som ikke har sprunget ut enda. De kommer om ikke så lenge. Jeg hadde tenkt å forme den runde busken ved siden av liljen, men skulderen min orket ikke mer så det fikk vente.

Farge glede hos naboen bortenfor

Dette er bedet mellom min nærmeste nabo og naboen i neste oppgang. Han, naboen i neste oppgang, er så flink med blomster og har gjort det så fint rundt om det meste av blokka våres. Hihi, han er av den oppfatningen at jeg kan veldig mye om blomster og busker, og spør meg hele tiden om råd. Noen ganger vet jeg svaret, mens i andre tilfeller må jeg google litt før jeg svarer 😉

Jeg var ganske gåen når jeg kom inn etter gartner arbeidet, så det meste av ettermiddagen og kvelden ble brukt til å se serier. Var litt på Instagram og oppdaterte med noen bilder der, ellers tok jeg en feriedag fra sosiale medier.

Hva skjer i dag? Vel, jeg må en tur innom apoteket for å hente ut mer Kalsium tabletter til meg selv, og Apelka til Vinja for stoffskifte. Utover det så tar jeg dagen som den kommer tenker jeg.

Håper du får en fantastisk mandag 🥰

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg