Gravlund, venninnebesøk og Moussaka til middag

Hei og god morgen!

Værrapporten for i går lørdag var sol på dagen og regn på kvelden, med en kjølig temperatur på +2C. I dag søndag blåser det lett og regner, med temperatur på +2,4C.

I går fikk bloggen hvile ettersom jeg mer eller mindre var på farten fra morgen til langt ut på kvelden. På formiddagen stresset jeg rundt å ryddet og vasket lett over før jeg dro ut for å møte Bestisen, som senere skulle bli med meg hjem.

Photo taken with FocosEtter at jeg hadde hentet henne dro vi bort på Plantehallen, som ligger noen minutters kjøretur unna på Lørenskog. Der kjøpte vi begge granbar og lys til gravene “våre”. Så dro vi først til Østre Aker hvor Bestisen’s foreldre og bror ligger, sånn at hun fikk pyntet deres grav og tent lys. Jeg valgte å vente med å ordne med mine foreldres grav til i dag, noe jeg angret litt på når jeg så været i dag… Nå ja, ikke første gangen jeg har stått der nede med baken i været på våt høstdag, så det går nok greit 😉

Så kjørte vi bort til Brynsenteret for å handle inn til noe godt å spise. Ingen av oss hadde en anelse om hva vi skulle kjøpe, så vi gikk litt rundt å kikket uten å finne noe som fristet. Til slutt kom Bestisen på at vi kunne lage Moussaka, og vi fant en eske med tørre ingredienser, og kjøpte med ost og melk. Retten skal vel egentlig være med aubergine, men det er ingen av oss så begeistret for. I pakken vi kjøpte var det i stedet potetskiver.

Jeg passet samtidig på å bestille ny time til å fikse neglene, og de hadde ledig på mandag kl 10. Det er på tide å fjerne Halloween designet nå, samtidig som de trenger å files og formes litt.

Photo taken with Focos

Når vi kom hjem hit til Casa Fres og Knurr, satt vi en stund å pratet i mens karbonadedeigen tinte. Det gikk fort, for jeg hadde klappet den helt flat innen jeg la den i fryseren.

Moussaka gikk veldig raskt å lage, og vi fordelte jobben mellom oss. Jeg stekte karbonadedeigen og kokte den opp med krydderblandingen, mens Bestisen tok seg av potetene og den hvite sausen. Så var det inn i ovnene i 25 minutter, og resultatet ser du over her. Mmmmm, så godt at vi spiste litt for mye begge to….

I går kveld var et etterlengtet program tilbake igjen, nemlig Maskorama. Noen av deltakerne har jeg ingen anelse om hvem kan være, mens et par andre er jeg sikker på. Det blir spennende å se om jeg har rett i år også, for i fjor gjettet jeg på Ulrikke Brandstorp og det var rett. Første deltaker som måtte ta av seg masken var Frosken, og det var Arve Juritzen tidligere programleder og forlagssjef som nå er tilbake i tv bransjen igjen. Maskorama skaper en masse engasjement rundt hvem som gjemmer seg bak maskene 😊 Det er også en del som syntes programmet er idiotisk pga maskene, dem om det…

Planene for søndagen er ikke så mange, bare dra ned på gravlund og legge på granbar og tenne lys. Resten av dagen går vel med til å lese litt blogger, se film eller serier kan jeg tenke meg.

 

Håper du får en fin søndag 🥰

#lørdag #søndag #gravlund #venninnebesøk #middag #moussaka #maskorama

8 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Ja disse pakkene er ikke så ille, og jeg kommer nok til å prøve det igjen n gang senere. Har også tenkt å lage Moussaka fra bunnen av en gang også.

    1. Kos deg med søndagen😊
      Jeg tente lys på grava til min far før jeg reiste hjem i går.
      Maskorama så jeg også på i går. I fjor fulgte jeg ikke med på det programmet. Tenkte jeg skulle gi det en sjans i år 😊

      1. Kattene og jeg koser oss ordentlig i dag inne, ettersom det er så trist og kaldt vær ute. Var nede på gravlund like før skumringstimen og fikk lagt på granbar og tent lys. Vi var mange som var ute i samme ærende i dag. Ja jeg syntes du skal gi Maskorama en sjanse, for det er litt spennende å sitte å gjette hver uke på hvem som gjemmer seg bak maskene 😉

    2. I dag er det Alle Helgens dag, og vi var også på gravstedet til min far og tente lys. Var så nydelig etter det var mørkt med alle de fine lysene ❤😊

      Vi har hatt øvingshelg med koret i helgen, og vi har øvd til konserten vi skal ha 20.11.2021.

      Etter vi kom hjem gikk vi oss en tur, og det var godt å få luftet hodet etter to intense dager.

      Håper dagen din ble fin 😊

      Ønsker deg og godpusene dine en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg liker å gå på gravlund Allehelgensdag og tenne lys for foreldrene mine, og om et par dager skal jeg dit igjen. Pappa døde 10.11.00, og jeg pleier å tenne lys på dødsdagenen dere også. Det er så vakkert med kor, og jeg liker godt å høre på det.

        NB! Nå er Pittbulljedda historie, og bloggen har skiftet navn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg