Godt Nytt år 🥳

Image by Jeff Jacobs from Pixabay

Heisann og Godt Nytt år!

Ute er det en klar og fin vinterdag, hvor mye av snøen vi fikk tidligere nå er borte. Flere steder har gresset kommet fram igjen. Temperaturen har krabbet fra rødt til blått, og ligger nå på -2,6C.

Den første dagen i 2023 har allerede rukket å bli noen timer og det er helt stille i hele blokka enda. Mange satt lenge oppe eller kom sent hjem etter en fest, og da er det godt å kunne slappe av å sove litt lenger.

Dagen min i går startet med en tur ned på Bryn senteret for å hente medisin til Vinja. Jeg leverte resepten på torsdag, og trodde nok at jeg kunne hente den dagen etter. Etter å ha handlet litt hos Meny, så dro jeg bort til Alfaset gravlund for å tenne lys for foreldrene mine. De hadde bryllupsdag på Nyttårsaften, og i går var 74 år siden de giftet seg. Parkeringsplassen på Alfaset var som en skøytebane, og selv med brodder på helene hadde jeg problemer med å komme meg ut av bilen og bort til gangstien. Der var det heldigvis strødd, og jeg kom meg ned til graven uten å ramle. Da jeg sto der å kranglet med lighterne for å få tent lysene, angret jeg bittert på at jeg ikke gikk på toalettet på Bryn. Det var nesten så det holdt på å gå galt…. Jeg hadde avtalt med Bestisen å hente henne 15:30, men jeg dro rett fra gravlund og til henne å inn på toalettet. Jett om det var en lettelse å kunne sette seg ned 😆

Vi satt en stund å pratet i mens hun gjorde seg i stand, og jeg kom på at jeg hadde glemt å ta ut kalkunen fra kjøleskapet før jeg dro. Så allerede der skjønte jeg at middagen kom til å bli senere enn jeg først hadde tenkt…. Den skulle bare stå inne i 1 time og 15 minutter, men endte nok med å stå inne litt over 2 timer med høyere temperatur. Uansett, så smakte maten godt å vi koste oss med hver bit. Det ble igjen ganske mye, så jeg skal varme noen biter i sausen som ble igjen å ta det til middag i dag. Resten skal jeg fryse ned til en annen gang. Når middagen hadde fått sunket ned noen hakk, ble det kjøperiskrem og bringebærsaus. Jeg var skeptisk, men den var veldig god så det kan nok hende at jeg kjøper den en annen gang også 😉

Bestisen og jeg satt for det meste å strikket, skravlet og halvegs så på tv. Hun på en rød og hvit genser som hun hadde ment skulle være ferdig før jul, men når man har mange prosjekter på gang er det ikke alltid det blir sånn. Jeg ble ferdig med Crush genseren min på dagen før dagen, så jeg begynte på noen pulsvarmere i Candyfloss garnet. Måtte redusere og legge opp 3 ganger innen jeg kom i gang, ettersom pulsvarmeren ble for stor. Jeg hadde ment å strikke på rundpinne, men jeg hadde ikke rett str så det ble 4 pinner i stedet. Kom så pass langt at jeg bare har noen få cm igjen før jeg skal sette av masker til tommelen…

Jeg var spent på hvordan Vinja skulle reagere på fyrverkeriet, men hun lå inne på senga mi hele tiden. Om hun er redd og engstelig søker hun seg til meg, men det gjorde hun ikke. Jeg syntes at det var mindre raketter og roligere dette året enn tidligere, men leste på en lokal Facebook gruppe at ikke alle var enig. Lenger opp var det noen som mente at det var verre enn noen gang. Akkurat det vet jeg ikke om stemmer, for da hadde vi hørt det her hos meg også. For redde dyr var det sikkert ille nok allikevel.

Når alt fyrverkeriet hadde roet seg ville Bestisen hjem, og på vei opp mot Lørenskog kunne jeg se at mange andre også var ute og på veg hjem fra fest. Rett ved busstasjonen på Tveita var det to personer som forsøkte å holde en godt voksen kar på beina, og han så ut som om hadde festet skikkelig for han var så god å full ut… Når jeg kom hjem igjen var vel klokka nærmere 2, og jeg ble stående litt å prate med noen naboer som kom hjem samtidig innen jeg gikk inn. Klarte ikke helt å roe meg ned, og satt meg til å se litt på tv innen jeg krabbet under dyna.

I dag blir det en rolig dag her i Casa Fres og Knurr, og jeg skal gjøre minst mulig. Skal bare slappe av og nyte dagen fult ut. Vinja syntes at det er på tide at matkoppen blir fylt opp med våtfor, og det har hun nok rett i.

Håper du hadde en fin Nyttårsaften, og at denne dagen også blir god 🥰

 

24 kommentarer
    1. Tusen takk og riktig godt nytt år til deg også! 🥰🎊🌟🎉 Vi var hjemme på nyttårsaften, spiste karbonader med tilbehør og riskrem. Jeg kjøpte ferdig risgrøt før jul som jeg blandet med krem. Vi var ute og så på fyrverkeriet, noen naboer sendte opp + endel lenger unna. Greit å ta det litt med ro etter nyttårsaften, – kos deg i finværet! ☀️🤗

      1. Det var deilig med en rolig og fin nyttårsfeiring 🥰 Jeg vurderte å kjøpe ferdig risgrøt og piske krem å blande sammen, men så hadde Bestisen kjøpt Hennig Olsens ferdige riskrem. Den var slettes ikke ille. Ettersom det var klarvær i går, fikk vi se fyrverkeriet over hele Oslo. Hadde det ikke vært så glatt ute, så ville jeg tatt meg en liten tur ut. Det blir heller til at jeg koser meg inne i dag. Klems 🤗

    2. En nyttårsaften etter min smak 🙂 Jeg hører flere som har feiret med strikketøy. Jeg manglet det, men ellers var det ganske likt her 😀 Nå har jeg ENDELIG fått vært på treninga 😀 Og lurer jammen meg på om jeg skal gå en tur også 🙂 Fint vær 🙂

      1. Veldig deilig med sånn avslappende nyttårsfeiringer, og jeg har jo dessuten blitt bitt av strikkebasillen i det siste 😉 Så bra at du fikk kommet deg inn på treningen, og med det fine været vi har i dag gjør det nok godt med tur også, klem 🤗

    3. Jeg har en hund på besøk og han la seg ned i gangen, og eierne hadde sakt jeg bare måtte overse han, og det gjorde jeg. Men da de verste smellene var over gikk jeg ned å så etter han. Og hvor fant jeg han, jo midt i sengen min med hode på hodeputen he he he. Riktig godt nyttår til deg 🥳🎉😊💕

      1. Tusen takk 🥰 Enkelte dyr syntes ikke fyrverkeriet er skummelt, og heldigvis så syntes ikke katten min det heller. Søsteren hennes, som ikke er mer var fasinert av fyrverkeriet. Hun skulle alltid være med ut på balkongen for å se på alle de fine fargene. Så modig er ikke Vinja. Ha en fortsatt fin dag, klem 🤗

    4. Godt nytt år. Det ble pasta her i går. Etter det så koste jeg meg med kakao og engelsk konfekt foran PC-en. Ingen alkohol på 3 år her men jeg var en tur på vinmonopolet og hjalp en bekjent. Hun kjøpte ei flaske vodka – neppe det man kjøper mest av i disse dager. Det var mye leven rundt midnatt men det er det hvert år. Et nytt år er her som byr på oppturer og nedturer for alle. Gikk en tur i formiddag men det var glatt. Nå blir det litt kaffekos her. Ha en fin kveld.

      1. Hørtes ikke verst ut med pasta heller 😊 Det var helt alkoholfritt her også, ettersom jeg var sjåfør ut på natten. Ikke at det var noe savn. Det var ikke så mye leven her i går, og ikke har jeg hørt noe i dag heller. Nå som jul og nyttår er over, kan godt all snø og is bli borte. Det er så glatt over alt at det er neste farlig å bevege seg ute. Ha en fortsatt fin kveld.

    5. Riktig Godt Nyttår!💥✨
      Nå ligger 2023 blankt og fint foran deg og det blir det første året Hvir du kan gjøre akkurat det du har lyst til.
      Det blir spennende å se hva du skal fylle dagene med i 2023.🤗🤩✨

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er så deilig at alle dagene er mine, og jeg kan bestemme over dem helt selv. Bloggen skal oppdateres med set jeg finner på vettu. Klem 🤗

      1. Takk og det samme til deg 🎉
        Ja det var jammen nære på at jeg ikke klarte å holde meg. Det skulle ha vært er toalett på gravlund, for det ligger ikke så veldig sentralt 🫣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg