Godt Nytt år 🎉

Vil passe på å ønske alle sammen et riktig Godt Nytt år 🎉 Det nye året har allerede blitt 13 timer langt, og her i Oslo har vi + 6 C varmegrader og sol. Det er stille og rolig omkring i blokka mi i dag, folk tar livet med ro og det gjør jammen jeg også.

Her i Casa Fres og Knurr feiret vi Nyttårsaften ganske stille og rolig, med et godt kalkunbryst, multekrem og en hel masse skravling. I tillegg hadde vi noen skåler med snoop, men ikke like mye som tidligere i jula.  Jeg hadde jo kjøpt inn for mye snoop før jul, og det som nå fortsatt er i poser skal pakkes bort og tas fram en og annen lørdag i små porsjoner 😊


Det var nesten ingen som sendte opp fyrverkeri rundt om blokkene jeg bor i, og det var i grunnen greit for den ene katten min Vinja er ikke så happy når det knitrer og smeller ute. Ronja derimot syntes det er spennende, og har noen ganger vært med ut på balkongen for å se på. I år lå hun på senga og dormet seg og var ikke så interessert.

Her oppe hvor jeg bor har jeg god utsikt til fyrverkeriet som sendes opp nede i Oslo sentrum og åsene omkring. Ettersom tåken som vi hadde på formiddagen lettet, så vi mye flott fyrverkeri dette året.

Det ble igjen litt kalkun og saus fra i går, så det blir en rask å lettvind middag på meg i dag. Skal bare koke opp et par poteter, og varme kalkunen i sausen så er middagen klar.

#godtnyttår #nyttår #nyttårsdag #kos #hygge #feiring #stille #rolig #kalkun #multekrem #blogg

11 kommentarer
    1. Ble og blir omtrent som hos meg dette. Kalkunbryst og multekrem og rester til i dag 🙂 Og alt for mye godteri igjen som jeg må prøve å gjemme 😉 Må snart komme meg i vanlig gjenge igjen ang mat og trening. Og hunden taklet fyrverkeriet i nabolaget. Og så bra at det klarnet opp i Oslo sånn at dere fikk sett litt av fyrverkeriet. Er jo litt stas da. Ha en fin kveld og et supert år!

      1. Så bra at det gikk greit med hunden din når fyrverkeriet braket løs. Ja nå skal det bli godt å komme i normal gjenge igjen, for det har blitt altfor mye godsaker den siste måneden. Vi har vært litt uheldig med tåke på nyttårsaften de siste årene, men denne gangen fikk vi virkelig sett alt sammen. Ha en fin kveld du også 😊

    2. Godt nyttår til deg også 🙂 Rolig feiring her også..så en del raketter da vi gikk til en liten høyde i nabolaget:) Kjekt å ha middagen (nesten) klar..håper det smakte <3

      1. Ja det smakte veldig godt med restemiddag av kalkun i dag. Det var akkurat nok til meg, så nå er det slutt på rester her i gården. Det er deilig med en rolig nyttårsfeiring, for da har man det så mye bedre dagen etter. Litt sigen er man jo i dag, men det er nok for at jeg satt oppe litt for lenge i natt. Ha en fortsatt fin kveld 😊

      1. Tusen takk 😊 Jeg har dessverre ikke noen å dele snoopet med, så jeg må rett å slett pakke det ned å bære det ned i kjelleren. Her oppe i leiligheten kan jeg ha det, for da sprekker jeg.

    3. Hyggelig aften hos dere… Deilig med ferdiglaga middag i dag. Jeg satt her alene etter at sønn min dro på fest 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg