Fru Pjusk, katteliv og en fin høstdag

(arkivbilde: tatt i Østmarka for noen år tilbake)

Hei og god formiddag!
Ute er det en nydelig høstdag med blå himmel og sol. Temperaturen ligger på +7,9C nå på formiddagen i skyggen.

Jeg våknet av meg selv litt før kl 7, og kjente med en gang at dette ikke var en god dag. Feberen var over 39, så jeg skjønte at det ikke var noe alternativ å jobbe fra hjemmekontor heller i dag. Derfor sendte jeg en melding til sjefen og ga beskjed, før jeg stilte alarmen på 08:55 og krøp under dyna igjen.

Ronja lå nede ved fotenden på sengen da jeg våknet første gangen, og hun kom glad og fornøyd med høy haleføring opp til meg da hun oppdaget at jeg var våken. Hun trodde nok at mamsen skulle stå opp, men akk nei. Da hun forsto at jeg ikke skulle opp, gikk hun rundt seg selv et par omganger innen hun la seg inntil meg å malte høyt. Hvem som sovnet først av oss vet jeg ikke 🥰

Jeg har brukt litt tid på å finne en nettbutikk som selger det fóret jeg bruker til kattene, men har ikke klart det. Ettersom det for det meste selges på steder som er tilknyttet en veterinær begrenser det seg. Jeg vet jeg får tak i det hos min veterinær, men den ligger på Lørenskog og de har ikke nettbutikk. Det er ikke tomt i boksen enda, men jeg er litt usikker på om det holder til over helgen. Forhåpentlig er jeg i bedre form til lørdagen, og kan dra opp da å handle. Krysser fingrene…

Nå sitter det en gjeng med pilfinker på vannbrettet og oppe i Tujaen min, og selvsagt ligger mobilen min i stua. Reiser jeg meg opp for å hente den skremmer jeg bare hele flokken vekk, så jeg får bare nyte synet i stedet 😊

Håper du får en fin torsdag 🥰

#katteliv #hverdagsliv #pjusk #feber #høst #findag #været

 

6 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Ja det er sikkert og visst at det er kos med en katt eller to i huset som jeg har. Er jeg ikke i form kommer de å legger seg i fanget og varmer og trøster. Det er akkurat som om de merker det 😉

      1. Ja nå har jeg holdt på siden mandag, så nå må det vel snart snu den andre veien. Kjedelig å bare være inne når man må 😧
        Tusen takk 🥰 Jeg hadde kjøpt meg en nytt Pentax kamera som var helt vanntett, og tok det med meg på en skikkelig regnværsdag for å teste bilder både over og under vann. Dette var over vann, med blader som lå i en vanndam 😊

      1. Jeg kjenner jeg begynner å bli rastløs, og det er kanskje et tegn på at jeg begynner å bli litt bedre. Er ikke like varm i kinnene nå i kveld. Jeg tar livet ganske rolig, og gjør bare det jeg må. Får gi det en dag til innen jeg tar meg en luftetur 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg