Frisk igjen, og da ble det en tur i Fjellhamar kirke

Heisann og god kveld!

I dag har regnet styrtet ned i flere omganger, men sola kom så vidt innom før mørket kom. Temperaturen har ligget på +13,4C.

I helgen flyttet høsten inn her i Casa Fres og Knurr. Jeg har ikke dratt fram noe særlig med høst pynt, kun skiftet gardiner, lagt på duker og skiftet putetrekk. Jeg elsker kosedyr, ja selv i min alder, og en av dem Oscar har fått plass i sofaen hvor han følger med 😉 På kaminen står de nye lysglassene jeg kjøpte hos Europris. Jeg satte de først på tv bordet, men der syntes jeg de ble for store. Er veldig fornøyd med dem, og de gir en fin effekt når lysene blir tent.

Forkjølelsen er nå historie, og ettersom det skjer så mye utover nå er det greit å bli ferdig med dette tidlig i uken.

I dag gikk turen til Fjellhamar kirke for et par timer strikking hos arbeidsstua Lodotten. I tillegg skulle vi feire at Bestisen har bursdag i dag. Hun hadde med seg gulerotkake til oss 🥰 Vårt vanlige rom var opptatt, så vi satt på et rom oppe i selve kirken og sånn blir det en tirsdag i måneden ut året. Det var nesten mer koselig på det rommet, om jeg skal være helt ærlig 😉

Jeg strikket ferdig den første Banan strømpen i går kveld, og begynte på no 2 som jeg hadde med meg i dag. Det er så greit med sånne enkle strikk, for da er sjansen på at noe går feil om man blir ukonsentrert. Å det er det lett å bli når vi sitter sånn å skravler 😉

Etter Lodotten ble jeg med hjem til Bestisen for å feire litt mer bursdag. Da ble det et stykke sjokoladekake og et par kopper kaffe. Katten Felix hadde veldig lyst på kake, og vi måtte jobbe hardt for å holde han unna. Ellers hadde han tatt seg noen jafs… Jeg hadde tatt med meg strikketøyet opp, men det ble ikke til at jeg tok det fram. Vi satt bare å skravla i stedet.

Det ble lite søvn i natt, så nå skal jeg lene meg godt tilbake i godstolen å se litt serier innen jeg tar kvelden.

Håper du har hatt en fin tirsdag 🥰

12 kommentarer

    1. Veldig bra du er frisk igjen og du har pyntet så fint! Skikkelig stemning på bildene dine her! Koselig.
      Klart man må ha kosedyr! Sitter flere her i stolen også! Nyt kvelden – klems 🩷

      1. Ja det var godt forkjølelsen forsvant igjen, har ikke tid til å være syk nå… Tusen takk 🥰 Jeg liker å pynte, i sær til høsten og julen. Det blir så lunt og trivelig inne med høstfargene. Blir aldri for gammel til kosedyr mener jeg, så de må få plass i heimen. Klems 🤗

    2. Så bra du er på bedring, tror du også har slitt litt med snufsete tilstand i senere tid. Ellers var dagen din aktiv syns jeg, gratulerer til Bestisen. Husker den lysestaken, den er veldig dekorativ. Ønsker deg en riktig god natt. Klem <3

      1. Jeg har nok hanglet litt før det brøt ut ordentlig, og nå er det godt at det er over. Noen dager er veldig aktive, og det er jo fint det. Selv om det er litt slitsomt i blant, så ville det vært stusselig om det ikke var noe 😉 Jeg er veldig glad i den lysestaken, og så fornøyd at jeg fant den da noen skulle gi den bort. Ha en fin fredda, klem 🤗

    3. Så flott at formen er tilbake til normalen! 🥰 Det har blitt så koselig hos deg! Man trenger å tenne litt lys nå framover som det blir tidligere mørkt. Gratulerer med dagen til Bestisen, og heldige dere som fikk gulrotkake! 🥳💐

      1. Tusen takk 🥰 Jeg elsker høsten, og syntes det er en fin tid. Å så koselig det er med høstfargene inne, og tenne lys om kveldene. Bestisen feiret dagen sin i 3 dager, med først teaterforestilling om lørdagen, og middag om mandagen som jeg ikke fikk vært med på siden jeg var syk. Å så til slutt sammen med Lodotten på tirsdagen. Det er jo ikke ofte man feirer så mange dager. Klems 🤗

    4. Jeg pynter liksom ikke så mye til de forskjellige årstidene… Ikke slik som før… Men koselig med lys i mørketida 🙂 Bra du er i bedre form! Ny dag og nye muligjeter 🙂

      1. Ja nå som dagene blir kortere er det veldig koselig med høstfarger inne og tente lys om kvelden. Det er nok påske, høst/halloween og jul jeg pynter mest til. Ellers er det bare skifte av gardiner, duker og pytetrekk ellers i året. Tror det der er noe jeg har med fra moren min 😉 Ha en fin fredda, klem 🤗

    5. godt du er frisk igjen ,strikkekafe hos dere høres skikkelig koselig ut ,her startet dei opp igjen for 3 uker siden men jeg har ikke hatt tid til å være der for vi har jobbet på hytta vår ,men mandag håper jeg å kunne møte jeg også :=) koslig stue du har

      1. Ja det var godt forkjølelsen ikke var langvarig, for jeg har mer enn nok å gjøre utover 😉 Etter at Bestisen og jeg tok over Strikkekaféen, så har vi klart å få med oss ganske mange. I tillegg så tar vi ikke ferie, og det setter mange av de enslige damene stor pris på. Klem 🤗

      1. Jeg elsker høsten og ta den inn. Fargene forandrer hele stua, og gjør den så lun og god. Jeg gikk også å så på disse lyslyktene en stund, og jeg er så glad for at jeg kjøpte dem 🥰 Ha en fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg