Freddan og vårrengjøringen i gatene er i gang

Vårrengjøringen er i gang

God formiddag!

Ute er det en aldeles nydelig dag med knallblå himmel og en sol som snart treffer balkongvinduene mine. Temperaturen ved 9 tiden i dag var +10,3C.

Nede i gaten holder de på med vårrengjøring, og det spyles og feies til den store gullmedaljen. Styreleder i borettslaget sendte ut en melding i går eller var det forrige dagen, og informerte om at nå kom vegvesenet. Sånn at de som har bilene sine i gaten fikk flyttet dem, ellers får de en saftig bot samtidig som bilen blir tauet vekk. Den gangen jeg hadde bilen i gaten begynte jeg på jobb kl 7, så det var aldri et problem for meg. Jeg dro som regel i god tid innen de begynte. Det er nok noen som ikke har fått med seg beskjeden til styreleder, og som får litt mindre penger på bankkontoen.

I går fortalte jeg at jeg slengte sammen en gryte, hvor jeg brukte noen kidneybønner som hadde gått ut på dato for flere måneder siden. Jeg er jo veldig forsiktig, nesten litt for mye, med å bruke matvarer som har gått ut på dato. Vet jo egentlig at mye av det er like greit å bruke lenge etter datoen, men jeg har vært og er en pyse på det området. Vel, har magen protestert i løpet av kvelden og natten? Nei det har den ikke gjort, noe jeg heller ikke trodde den ville gjøre. Det er mye gryte igjen, så jeg kommer til å ta det til middag i dag også.

Hva skjer denne freddan da? Jo jeg skal dra for å møte Bestisen om noen timer, og så skal vi kjøre til Lillestrøm og handle hos OBS! Jeg trenger egentlig ikke så mye, men tenkte å handle inn til noen vegetar-burgere som jeg pleier å lage innimellom. Det er nesten tomt i fryseren, så det er på tide å steke opp noen flere. 

Håper du får en fin fredda 🥰

 

16 kommentarer
    1. Nå må man spare på alt. Strøm, vann og bensin er dyrt og dessuten blir maten dyrere. Så gode råd for en billig hverdag er kjærkomne vil jeg tro. Så i går at flere biler ble tauet vekk for at de skulle feie gata. Men slik er det det er sikkert blitt opplyst men folk glemmer fort. Nå er det helg og jeg tar det rolig blir rydding vasking og en tur i skogen. Veit at det kommer en tøff uke til uka. .Når den er over kan jeg slappe av litt og finne ut hvor jeg er. Ha en fin kveld.

      1. Ja vi må belage oss på at det blir mindre igjen av lønnen fremover, om ikke ting forandrer seg. Da jeg kjørte hjem i går ettermiddag så jeg at dieselprisen var opp i nesten 25 kr literen, og det er hårreisende. Folk følger ikke alltid med når det er vårrengjøring i gatene, og det blir en dyr affære. Ha en lørdag 😊

      1. Ja det er godt at vi endelig blir kvitt all skiten i gatene, men jeg må innrømme at jeg lurer litt på hvor de henter vann fra til å spyle. For det er nesten ikke vann igjen her i Oslo, og vi har blitt bedt om å spare.

    2. Godt å få unna grus m.m i gatene. Mulig de bruker vann for at det ikke skal støve så mye? De holder på her også. Ja, det er dumt å ikke flytte bilen, og burde jo huske det med så kort varsel. Jeg sjekker alltid disken med snart utgåtte varer. Så lenge det lukter og smaker greit så er det helt fint å bruke. Holdbarhetsdatoen er igrunnen bare veiledende.🙂 Ha en fin fredagskveld! 🥰

      1. Ja det er veldig godt, for det støver opp på vinduene mine. Jeg har med vilje ventet med å pusse dem til de hadde renset opp i gaten. Bekymrer meg alt vannet de bruker for å dempe på støvet, for vi har lite vann her nå og må spare. Jeg er nok litt for ekstra forsiktig når det gjelder holbarhetsdatoen, men jeg prøver å skjerpe meg. Nå har jeg spist av gryten jeg laget i to dager, og det eneste jeg har merket er at jeg er litt luftig om du skjønner hva jeg mener 😂 Ha en fantastisk fin lørdag 🥰

    3. Her kostes og vaskes bare hovedveiene, så slikt trenger vi ikke å tenke på. Men rent og fint blir det jo. Ha ei riktig fin helg!🌹

      1. Ja det trengs virkelig å feies ordentlig, for det ligger både løv og grus i veien fra høsten og vinteren. Nå kan jeg endelig få pusset vinduene mine også, noe jeg har holdt igjen til vårrengjøringen var ferdig i gaten nedenfor. Ha en nydelig helg 🥰

    4. Det ble tatt litt i gatene her også – før vinteren kom tilbake..men de starter vel opp med resten snart, vil jeg tro – så det blir rent og pent OM vi får en snøfri 17.mai, hehe.
      Så kult det var det bildet med deg og det blå håret, da 😊
      Har nå lest meg litt opp hos deg også nå, og for å svare på det almanakk-spørsmålet, så nei – har aldri bestilt en. Men det der så veldig stilig ut. Hvor er det du bestiller det hen, da??

      1. Får da inderlig håpe at dere får snøfrie gater mm til 17 mai, men nasjonaldag blir det jo uansett 😉 Tusen takk, jeg liker blått hår og har hatt det i noen omganger, sist gang ikke så sterkt. Kan nok hende at jeg prøver det igjen, vi får se. Jeg bestiller almanakken fra Personligalmanakk.no, så stikk gjerne innom HER å se hva de tilbyr og hvordan du kan lage din helt personlige almanakk.

    5. Det er sant..snø eller ikke, nasjonaldag blir det uansett 😊 Er superkult med sånne hårfarger. Jeg har lagt min elsk på litt skarp lilla som en sommerfarge på håret, men hadde ikke råd i fjor..
      Takker for linken – var innom og titta, og duuuh så stilig. Kunne tenkt meg en for det første året mitt i camper´n, men det blir liiiitt for dyrt og helt unødvendig når jeg tenker på alt som fremdeles gjenstår å kjøpe inn til byggeprosjektet.. Men skikkelig kult var det, ja 😍

      1. De koster nok mer enn en vanlig almanakk fra bokhandelen, så det blir en prioriteringssak å skaffe en 😊 Jeg har jo farget håret mye opp igjennom årene i forskjellige farger, og det frister garantert med noe nytt til sommeren. Om jeg gjør det vet jo ikke, for det noe hærk når det vokser ut igjen 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg