Freddan’ med morgen kaffe i stua.. ☕

Bilde av Lubos Houska fra Pixabay

Heisann og hoppsann!

Jeg starter med værrapporten i dag også jeg… Himmelen er knallblå, og solen skinner å varmer opp naturen så frosten drypper fra grenene utenfor. Temperaturen holdt seg på blått i natt også, og da jeg sto opp var den på -1,2C.

Freddan’ er her, og jeg sitter i stua og nyter den første koppen med kaffe. Det er en treg start her i Casa Fres og Knurr. Ser ut på fuglene som flyr frem og tilbake. Skjæra går rundt på bakken og snakker med seg selv, mens den samler inn kvister. Lurer på hva den egentlig sier til seg selv 🤔 Ute på kjøkkenet står radioen for seg selv, og spiller de samme sangene som går igjen og igjen flere ganger om dagen. Kanskje på tide å finne en annen kanal med litt mer variasjon.

Bestisen ringte tidlig på morgenen, etter at jeg hadde stått opp, og lurte på om vi skulle møtes i morgen lørdag? Vi ble enig om det, og at hun kommer til meg. Etter litt fram og tilbake så ble vi enig om at vi skulle ta kyllingfilé med pommes og god saus til middagen. Hun tar med kylling, og jeg kjøper inn saus og pommes. Du syntes kanskje det er rart at gjesten har med seg mat, men det var hennes eget forslag ettersom hun hadde så mye i fryseren. Så nå vet du det 😊

På tide å få i seg litt mat, og så er det ut i det fine været.

Håper du får en fantastisk fredag 🥰

 

15 kommentarer
    1. Er sykemeldt igjen, ikke noen halve dager før sårene er grodd. Sitt stille og gå bare du du må fikk jeg beskjed om. Men jeg kan da gå var en kjapp tur i byen. Ble ei joggebukse fra et lagersalg og kiwi før første buss hjem. Blir mye serier fremover regner jeg med. Ble en snakks på jobben om den plata som ramla ned i går tenker jeg. De har vært sjekka før men nå tenker jeg at er en fagmann som kommer. HMS er viktig og man tenker litt når slikt skjer. Aner ikke hvorfor det er slike plater i taket i det rommet der men det er oppvasken der og ofte mye damp og varmt der, er kanskje noe av grunnen men veit ikke. Ute er det sol men må holde meg i ro men en liten tur ut skader ikke. Det kommer dager etter dette men har masse ting som venter men må tenke litt. Ha en fin dag.

      1. Ja du får høre på legen nå, sånn at såret gror og du slipper å drass med dette hele våren og sommeren. Jeg holdt på å få en plate i hode selv for noen år siden, den misset meg med noen millimeter. Traff ryggen på stolen min, som ble ødelagt 🙈

    2. Ja, det er nydelig vær idag ogsÃ¥! 🌞 Sol betyr som oftest nattefrost pÃ¥ denne tiden av Ã¥ret, men det er helt o.k. 😊 Jeg var innom Plantasjen idag og kjøpte ei potterose 🌹, – har satt den oppÃ¥ oasis i en potteskjuler, slik at den holder seg fuktig. Husker du hadde ei som ble sÃ¥ fin! Jeg har ikke helt skjønt meg pÃ¥ de, men de er jo sÃ¥ fine sÃ¥ gjør et forsøk.😊 Koselig med besøk og middagen høres supergod ut! 😋 Ha en fortsatt fin fredag! 🥰

      1. Vi er nok inne i en periode nå med fint vær og veldig kalde netter, men det snur vel snart det også. Jeg har min røde potterose ute på balkongen, og jeg håper den kommer med blomster også i år. Om jeg ikke tar feil så er den 3 eller 4 år nå 😉 Ha en fortsatt fin fredagskveld.

      1. Som regel så pleier den som inviterer å stå for all maten, men det skjer også at vi spleiser også som denne gangen.
        Jeg bruker som regel ferdigstekt kylling til meg selv, men det passet ikke denne gangen. Ha en fortsatt fin kveld 🥰

    3. Hyggelig start på dagen og lurt med litt spleising på middagen.
      Det er litt som med bursdager. Egentlig er det jo litt rart at den som har bursdag skal bake og styre på.
      Det hadde jo vært mye bedre at gjestene hadde tatt med seg mat når de skulle i bursdag i stedet,
      slik at bursdagsbarnet virkelig hadde blitt gjort stas på.
      Ha en riktig fin fredagskveld! 🙂

      1. Ja en veldig fin start på dagen i dag 🥰 Akkurat det med kake har jeg aldri skjønt meg på, og jeg har bakt mange kaker å tatt med på jobben når jeg hatt bursdag. Nå har vi heldigvis sluttet med det, og så spanderer arbeidsgiver kake om man fyller rundt. Jeg er helt for spleising når det er en eller annen sammenkomst, for jammen har den som inviterer nok å gjøre allikevel. Ha en fortsatt fin kveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg