Freddan er her, regningene er betalt og så fløyt vannet i kjøleskapet igjen

Heisann!

Da jeg sto opp i dag skinte sola, så kom vinden og dro med seg noen grå skyer før den blåste dem bort sånn at sola kom fram igjen. Temperaturen har landet på +22C.

I går ble bankkontoen fylt opp igjen, og derfor startet dagen med en stor kopp kaffe å satte i gang med å betale regningene mine. Det var noen flere enn forrige gang, men sånn er det bare innimellom 😉

I begynnelsen av uka ringte niesen min å fortalte at broren min, hennes far, hadde fått hjerneslag å lå på Rikshospitalet på overvåkningen. Det er jo en alvorlig diagnose som gikk utover språket hans, men som han sa selv i går har han vært veldig heldig. Nå er han flyttet til sykehuset i nærheten av der han bor. Krysser fingrene for at han kommer fra dette uten varig mén.

Da jeg skulle lage meg frokost til morgen i dag, så hadde det hullet i kjøleskapet som kondensen renner ned i blitt tett igjen. Jeg oppdaget det ikke før jeg skulle putte brød og pålegg inn i kjøleskapet igjen. Det var fult av vanndråper under grønnsaks skuffen og en vanndam på bunnen av kjøleskapet. Da var det ikke noe annet å gjøre enn å vente med frokosten og tørk opp i kjøleskapet. Fikk rensket opp i hullet, og når jeg sjekket for litt siden hadde det ikke rent noe mer utenfor.

Kroppen er ikke helt i form i dag heller, så jeg “chiller” her hjemme og pusler rundt med huslige sysler.

Håper du får en fortsatt fin fredda 🥰


14 kommentarer
      1. Jeg krysser fingrene for at brodern kommer tilbake fra dette uten noen varig men, og med riktig medisin at det fortsetter sånn også. Ja regningene må betales, og de kommer jevnt hver måned de. Klems 🤗

    1. Hadde samme problemet i kjøleskapet jeg også. Vanndam under grønnsakskuffene. Slitsomt å fjerne vannet med håndkle. Måtte jo det. Fikk sjekka det hullet du snakka om tidligere, og tror det er i orden nå, enn så lenge.

      1. Ja jeg husker du sa at du også hadde fått vann i kjøleskapet. Denne gangen var jeg heldig, og fikk tatt det ganske fort. Ser ut som det hullet bør sjekkes jevnlig og ta en børste eller klut å renske opp. Jeg har ikke vært noe flink til det. Klems 🤗

      1. Så langt ser det ut som det går bra med broderen, og så håper vi jo at med riktig dose medisin at det fortsetter sånn 🥰 Jeg må nok bli flinkere til å renske opp rundt hullet til kondensen oftere, så slipper jeg at det flyter over. Ha en fin søndag, klem 🤗

    2. God bedring til din bror. Vann i kjøleskapet er det til tider en del hos meg, tror det er viktig og tørke det opp og vaske kjøleskapet inni. Det var det jeg fant ut en gang men burde gjøre det oftere. Var en tur på cc i ettermiddag, jordbær til 60 kr kurven er ikke så ille men til samme tid litt mye. Men deilig er det uansett pris. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk, det ser ut til å gå bra med han 🥰 Jeg er nok litt sløv med å tørke og renske opp rundt og nede i hullet som kondensen skal renne ned i. Det må jeg nok bli flinkere til så unngår jeg oversvømmelse. Jeg har ikke kjøpt jordbær siden i sommer, mest for at jeg ikke syntes dem de har hatt i butikken har vært så fine. Ha en fin søndag.

    3. Åh, håper broren din blir helt bra igjen! 😳 Ja, det hender det tetter seg så man må pirke det opp, og det oppdager man ikke før det blir vått i kjøleskapet. Ønsker deg fortsatt god bedring! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Det ser ut til å gå bra med brodern, og jeg krysser fingrene for at det kommer til å fortsette 🥰 Tror jeg må skjerpe meg og bli litt flinkere til å renske ut av kondenshullet oftere, så slipper jeg disse oversvømmelsene. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    4. Regninger må betales og så får man kose seg med det som er igjen..Noen ganger er det litt lite til kos..
      God fredag og god bedring til mannen til niesen din <3 klem…

      1. Det er nok ikke noen vei utenom når det gjelder regningene, de må betales de. Ellers går det ille. De er igjen til å kose seg litt, så da skal jeg ikke klage. Tusen takk, brodern har det bra og det ser ut til at det skal gå bra denne gangen. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg