Freddan er her, pjusk igjen og juleforberedelser

Image by JillWellington on Pixabay
Image by JillWellington on Pixabay

Heisann!

Dagens værrapport er som i går, klarvær med litt sol og kaldt. Temperaturen har nå krabbet under den magiske streken, og ligger på -2,8C.

I går måtte jeg kaste inn håndkle på nytt, og mer eller mindre ligge vannrett. Forkjølelsen kom tilbake for fult med en tett nese og nyse-tokter av en annen verden. Formen var med andre ord ganske så dårlig. I dag føler jeg meg noe bedre, men jeg er fortsatt ganske tett i nesen.

Jeg skjønte fort at det ikke ville bli noen storhandel i matbutikken på meg, så jeg logget meg inn hos ODA igjen å bestilte alt hos dem. Fikk melding fra dem i dag morges om at de trodde de ville være hos meg en plass mellom 12:40 og 13:40. De første gangene jeg bestilte hos dem, var det en del merker de ikke hadde som jeg pleide å kjøpe men sånn er det ikke nå lenger.

Planen for i dag var å støvsuge og gjøre rent, sånn at jeg kunne få lagt på juledukene mine. Jeg skal gjøre et forsøk, og så får vi se hva kroppen orker. Stresser ikke, og det jeg ikke rekker/orker i dag får vente til i morgen.

Sitter å kikker på “juletreet” utenfor som skal tennes til søndagen. Meisene hopper opp og ned på grenene. Det er sikkert noen av de samme som besøker fuglemateren min på andre siden av blokken 😉 De har pleid å sitte i noen nydelig busker som står inntil blokken, men noen (og jeg vet hvem det er) har skjært de ned. Så nå har ikke småfuglene noe sted å sitte når vinteren kommer.

Den første kaffekoppen er drukket opp, og jeg får se å komme i gang med dagens gjøremål…

Håper du får en fin fredag 🥰

#fredag #helse #forkjølet #syk #været #matpånett #oda #juleforberedelser

 

8 kommentarer
    1. Kjedelig at du er syk igjen. Masse god bedring! 😊
      Du får slappe av i dag, og ta husarbeid og juleduker når du blir bedre. 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Ja men veldig typisk dette her, pleier (bortsett fra i fjor) å være syk rundt disse tider. Jeg skal se hva kroppen orker, og finner jeg ut at det ikke går venter jeg 😊

    2. Masse god bedring 😚Så kjedelig å begynne på forkjølelsen igjen . Håper du er i bedre form til i morgen. Jeg et helt ute av form i dag jeg også. Prøver å ikke stresse meg opp med alt som skulle vært gjort i dag. Ny dag og nye muligheter kommer i morgen heldigvis.

      1. Tusen takk 🥰 Ja jeg er så lei av denne forkjølelsen, som kommer og går. En venninne av meg har også holdt på sånn, og legen hennes sa at det var ganske normalt. Jeg har fått gjort en god del i dag allikevel, men jeg har tatt det ganske rolig og vilt meg flere ganger i løpet av dagen. Er formen grei i morgen fortsetter jeg og tar det siste, og så kan julepynten få komme opp fra kjelleren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg