Fredda igjen og tidlig våken

Image by Мирослав Рымар from Pixabay

Heisann og god morgen!

Ute er det grått og regner denne fredag morgenen. Temperaturen er litt varmere enn den har vært med +11C.

Jeg skjønner ikke hva som går av meg om dagen, for jeg våkner grytidlig og lenge før alarmen ringer. I dag var jeg våken 05:30, men syntes det var litt vel tidlig og prøvde å sove litt til. Gled inn i drømmeland igjen og våknet ved 7 tiden, og da var tydeligvis kroppen ferdig sovet så jeg sto opp. Jeg har jo mer eller mindre vært et D menneske i lang tid, men ingenting ville være bedre enn om jeg nærmet meg A 😉

Det er ganske huskaldt her i Casa Fres og Knurr om dagen, men jeg har motstått fristelsen til å sette på noe varme enda. I stedet har jeg byttet ut en del av de batteridrevne lysene med ekte for å få opp varmen inne. Skulle kanskje ikke tro at det hadde noen innvirkning, men det har det faktisk.

I går forsøkte jeg meg på å jobbe ettersom skulderen min føltes litt bedre. Det gikk greit i 3,5 time, men da var det slutt. Da stivnet skulderen til helt, så jeg valgte å gi meg. Jeg skulle selvsagt ha ønsket at den holdt en hel arbeidsdag, men får vel si meg fornøyd med de timene jeg fikk.

For en gang skyld ser jeg på “God morgen Norge” som jeg helt glemmer til vanlig. De snakket nettopp om den nye filmen, Krigsseilere, som er bygget på en sann historie. Jeg er jo ikke så begeistret for den type filmer, men jeg har allikevel lyst til å se den ettersom det er en del av vår historie. For skal jeg være ærlig så er ikke dette noe jeg vet så veldig mye om, sikkert for at det ikke har blitt snakket så mye om etter krigen var over.

Dagens første kopp med kaffe er tom, og jeg tror jammen jeg skal brygge meg en til jeg ☕

Håper du får en flott fredda 🥰

 


14 kommentarer
    1. utrolig kjedelig att det skal være slik att en ikke kan varme huset sitt når det er kaldt grunnet høge strømpriser,nå er strømmen billigere her hos oss ,alikavel er jeg glad vi har egen skog og vedfyring :=)masse god bedring med skuldra di ,trasigt men du er snart ferdige og kan gå av med pensjon da blir livet litt bedre smertemessigt :=)

      1. Jeg har aldri spart på strømmen, ei heller i fjor, men i år prøver jeg å holde igjen så lenge det går før jeg setter på noe varme. Prisene er helt ville, og man gruer seg nesten til strømregningen kommer når kuldegradene er på plass. Tusen takk 🥰 Skulderen er ikke bra, men jeg må prøve å holde meg på jobb ut året nå. Så får jeg heller slappe av å prøve lege skulderen ordentlig etterpå. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    2. Godt du fikk sove igjen, for 5:30 er altfor tidlig. For min del så sovnet jeg ikke før rundt 02:30, så å stå opp 7 var tidlig i dag. Men når vi skal til byen, så må vi tidlig opp 🙂
      Strømmen er veldig høy, så det er godt alle får strømstøtte. Det hjelper ihvertfall noe 😳 God fredag! Klem ❤️

      1. Ja det var nok litt vel tidlig å stå opp kl 7 også, men jeg får heller ta en strekk senere om jeg blir trøtt. Ideelt sett kunne jeg ha tenkt meg å stå opp kl 8 hver dag, for da får jeg utnyttet dagen bedre. Ja uten strømstøtte hadde det blitt ille, men jeg prøver nå å vente litt til før jeg setter på ovnene. Ha en god fredag, klem 🤗

    3. Deilig å våkne tidlig, – får mer ut av dagen da. Ja, idag regner det, men bra temperatur. Vi får bra med strømstøtte, men uansett er det bedre jo lenger man slipper å bruke for mye strøm.🥰 Ønsker deg en fin dag, – godt med noen kaffekopper i dette været! 🤗

      1. Det hadde vært fint om jeg klarte å snu om døgnet, og våkne tidlig hver eneste dag. Så liker jeg jo også å være oppe når andre går å legger seg. Ja uten strømstøtte hadde det blitt vanskelig er jeg redd, så det er godt vi får det. Jeg venter nok litt til med å skru på varmen, tar heller på meg en jakke og slenger over meg et pledd. Det har blitt både kaffe og te i dag, og begge gjorde godt. Klem 🤗

    4. God formiddag 😊
      Det er grått vær hos oss også i dag.
      Jeg håper jeg vil merke veldig forskjell på strømregningene jeg vil få fremover i leiligheten i forhold til i huset.
      Masse god bedring med skulderen din blir 😘 Ha en fin fredag 🥰

      1. God ettermiddag 🥰
        Ja du kommer nok til å merke forskjell på regningen, nå som du ikke skal varme opp et helt hus. Tusen takk, skulderen krangler i dag også, men den er ikke noe verre i dag heldigvis. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    5. Samme her. Jeg våkner alt for tidlig. God morgen Norge sto på, og kaffe fikk jeg. Ja, den filmen er om vår historie. Jeg har lest alt for mye om det, og ikke minst hørt fra mine eldre slektninger, så jeg tror ikke jeg orker å se en sånn film. Jeg blir tenkenes alt for mye på mine. Men det er jo noe vi kan velge selv. Verre med de som er i krig hver dag, i det virkelige liv. Ha en fin dag videre og her har vi satt på varmen. Klemsiklem:)

      1. Det er greit å våkne tidlig, men kanskje ikke så tidlig som i dag 😉 Jeg tror nok at Krigsseileren blir en veldig tøff film å se, men jeg har bestemt meg for at jeg skal se den allikevel. Rett før krigen brøt ut fikk mamma hyre på en båt som gikk i utenlands fart, men ved en tilfeldighet ble det ikke sånn. Ellers så ville hun vært til havs under krigen, og da kan det jo være at hun ikke hadde kommet hjem igjen. Jeg venter litt til med å sette på varmen, og slenger heller på en jakke. Klems 🤗

    6. Må komme meg på kino snart og se en eller flere av de nye norske filmene. Norsk film er fantastisk bra, man blir kjent med nye navn på skuespillere. Men glem den nye Olsenbanden-fllmen med eks-fotballspiller Carew i en rolle.. Det regner ute men jeg er inne og vasker tøy. I morgen er det åpen dag på brannstasjonen, mulig jeg tar en tur. Mest for barn men en brann kan ramme alle. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har snakket med flere som har sett Olsenbanden, og de aller fleste har likt den. Tror det er viktig og ikke sammenligne den for mye med de gamle filmene. Deilig at regnet forsvant og holdt seg borte i går, sånn at man slapp å bli bløt når man skulle ut på byen. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg