Fredag og en sovemorgen som gikk i vasken

Image by Peggy und Marco Lachmann-Anke from Pixabay

Heisann!

Ute er det fortsatt litt grått, men det virker lysere enn det var i går. Så kanskje sola stikker innom. Temperaturen ligger på +2,0C.

Endelig fredag og en lang helg står å banker på. Jeg hadde tenkt å innvilge meg en sovemorgen i dag, men fikk jeg det????

Nei, det gjorde jeg selvsagt ikke!! En nabo hadde bestemt seg for å ta fram drill eller boremaskin tidlig på morgenen en gang rett etter kl 8. Jeg bor i blokk så det er sånt man må regne med, men det er bare måten vedkommende boret på. I stedet for lange drrrrrrrr, så var det drrr drrr drrr drrr i evigheter. Da tar det selvsagt tid innen de blir ferdig. Jeg prøvde å dra dyna over hode å stenge ute bråket, men det var umulig så da var det bare å stå opp….

Jeg vet ikke hva som skjedde med Vinja i går, men helt plutselig så begynte hun å halte og strekke på høyre benet sitt. Hun kunne gå på det, men hadde tydeligvis vondt så hun ville bare ligge for seg selv. Det har skjedd noen ganger før også, og da gikk det over i løpet av en dag eller to. Noe det ser ut til å ha gjort nå også, for hun haltet ikke i dag. Jeg mistenker at hun kan ha hoppet ned å landet litt forkjært på benet…. Hun er jo en voksen pusedame, og ikke like fleksibel som før. Nå ligger hun og tar seg en formiddagslur på senga mi, som hun ofte gjør på denne tiden av dagen 🥰

Planer for denne dagen? Jeg skal møte Bestisen senere for å handle inn til helgen. Hun pleier å handle med nisen sin, men hun har fått Corona å må holde seg hjemme. Har avtalt å hente henne etter at hun er ferdig med Yoga. Det er ikke så mye som står på lista mi, men jeg regner med at det blir mer som blir med hjem 😉

Håper du får en fantastisk fredag 🥰

 

11 kommentarer
    1. Dumt når man har bestemt seg for å sove lenge, men det er jo en arbeidsdag da. 🙂 Kanskje de skrur sammen nytt kjøkken for eksempel? Men sånn er det å bo nær andre ja. Håper katten din blir bedre utover dag. Ha en fin fredag!

      1. Vinja har vært i god form igjen i dag, heldigvis 🥰 Når man bor i blokk må man regne med litt av hvert, men det er jo irriterende allikevel. Ha en fortsatt fin fredag du også 🥰

      1. Ja det er jo sånn vettu 😉 Vinja har hatt det helt fint i dag, og nå har hun akkurat ligget i fanget å fått litt kos. Bestisen og jeg fikk handlet på OBS – Lillestrøm. Hun kjøpte en ny Senseo kapselmaskin, og da måtte jeg jo bli med opp etterpå å teste den ut. Hihi, det gikk ikke helt bra med en gang 😂

      1. Jeg elsker å bo i blokk, men det har selvfølgelig noen negative sider. En av dem er når naboene har lyst å dra fram maskiner som bråker tidlig om morgenen. Jeg har heldigvis fått sovet ut i ettertid 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg