Føttene har fått litt velvære i dag 👣

Bilde er hentet fra Pixabay

Heisann og hoppsann!

I dag er det overskyet ute, og det har også kommet litt regn. Temperaturen ligger på +15,5C nå på ettermiddagen.

Alarmen ringte ved 8 tiden her i Casa Fres og Knurr i dag, og ettersom jeg ikke hadde sovet så mange timene var jeg ganske smal i øynene. Kom mer til meg selv når jeg sto i dusjen, og skrudde av varmtvannet. Kroppen trengte virkelig det sjokket 🥶

Jeg hadde time hos Manglerud Velvære (ikke reklame) til fotpleie kl 10 i dag, og jeg kan love at det var nødvendig. Planen var at jeg skulle dra sånn at jeg var ute i god tid, men ble det sånn? IKKE! Jeg syntes ikke at jeg somlet med tiden, men allikevel gikk jeg inn døra 2 minutter før timen begynte. Ikke for sent akkurat, men heller ikke i god tid… Det var ingen andre kunder der, så Wenche ble sittende å snakke med meg mens føttene sto i bløt. Neglene på begge stortærne mine har lett for å bli inngrodde, og det hadde de blitt nå også. Det er både ubehagelig og litt smertefylt å korrigere, men veldig behagelig etterpå.

Når jeg var ferdig dro jeg en snartur hjemom for å gi Vinja våtfór og hente panten min. Så dro jeg opp for å hente Bestisen for å handle hos OBS i Lillestrøm. Bestisen fortalte i går at hun ville se på noen håndklær hos Jysk, så vi kjørte innom avdelingen på Strømmen først. Jeg så noen jeg kunne tenke meg jeg også, men valgte å vente til litt senere i måneden.

Vinja hadde en av sine rapptusser for en liten stund siden, så nå ligger filleryene ute på balkongen i en stor haug. Vinja selv sitter oppe på klatrestativet å kikker på en svarttrost og noen skjærer som spaserer nede på plenen, og innimellom smatter hun med munnen og mjauser litt for seg selv 😻.

Nå skal jeg sette meg og nyte en kopp kaffe og vifter med 10 fornøyde tær samtidig som jeg ser en episode eller to av CSI New York.

 

18 kommentarer
    1. Det kan være litt ubehagelig å være hos fotpleieren, – kommer litt an på hva de skal gjøre, men veldig behagelig etterpå. Jysk har mye bra og rimelig, og artig å gå og kikke også! Gråvær og litt kjølig idag, men foreløpig opphold her. Ønsker deg en fortsatt fin fredag! 🥰

      1. Stort sett er det bare behagelig, men når inngrodde tånegler er ikke behagelig. Jeg har kjøpt alle håndklærne mine hos Jysk, og jeg kommer nok til å kjøpe de to fargene jeg så i dag når kontoen blir fylt opp igjen. Det har ikke regnet så mye her hos meg, men da jeg kom opp til Lørenskog og Lillestrøm var det veldig vått på bakken. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    2. Fotpleier en fin sak, var der her om dagen. Den ene hamsteren min Frida døde er om dagen men slikt skjer. Skaffa en ny i dag og en er helt lik den andre jeg hadde som heter Wenche. Den nye heter Trine. Det er mye kos i dyr og en hamster er billig i kosten. Vaska buret etter Frida og skaffa nye flis og bomull og satte alt i stand, spiser både salat og små eplebiter + vann. Så er det fredag og jeg har mange planer. Må uansett rydde og da finner man ting man trodde man hadde mista. Nå nylig fant jeg det andre lesebrillene mine. Må få ny sveis i morgen. De blir en rolig kveld. Taper litt inntekt nå fremover men det retter seg etter en periode. Man lærer av slikt. Ha en fin kveld.

      1. Føttene fortjener virkelig litt ekstra stell, de skal tross alt bære oss igjennom livet. Huff, så trist at hamsteren din døde. Vet ikke om hun var gammel, eller om hun var syk? Hva er egentlig levetiden på en hamster, 4 – 5 år? Håper du får en fin lørdag.

    3. Kjekt å ha fotpleie så nært.🤗
      Jysk har mye å velge i, så det er alltid morsomt å ta seg en tur og se der.
      Nyt fredagskvelden!🤗

      1. Her jeg bor har jeg 2 fotpleier ca 5 minutters kjøretid unna, men jeg har gått tilbake til de som ligger oppe på Manglerud. Uten kø på Ytre Ringvei så tar det ca 10 minutter å kjøre. Jysk har veldig mye fint, men det er stort sett håndklær og sengetøy jeg har kjøpt hos dem. Ha en fin lørdag, klem 🤗

      1. Jeg huske jeg fikk gavekort av moren min på fotpleie for mange år siden, og var selvfølgelig takknemlig for det, men.. Tenkte nok litt sånn at dette er vel bare for gamle folk, var jo ikke det og jeg har bare fortsatt å gå. Føttene trenger velvære, men det gjør også godt for hele kroppen. Kan nok være at dine føtter trenger litt kjærlighet også, etter å ha vært med deg på så mange fine turer 😉 Ha en fin lørdag, klem 🤗

    4. En hamster kan leve i 3-4 år tror jeg men er ikke sikker. Den jeg kjøpte i går ble født i mai. Alt av hamstere som selges her i landet er født i Sverige leste jeg sted. Tror det var hamster nr 7 jeg kjøpte i går, har aldri hatt flere enn 2 her. En jeg hadde døde mens jeg så på, men det må man bare regne med. Var i byen nå men glemte hamstermat så må ned igjen etter at jeg har fått i meg lørdagsgrøten. Ha en fin dag.

    5. Jeg har bare vært hos fotpleier én gang og det var i syden. Men husker det som en herlig opplevelse. Godt med slik egenpleie av og til.

      1. Du burde virkelig ta deg en tur, selv om du fikser på føttene selv så er det så behagelig at andre gjør det for deg. Det beste av alt er massasjen helt på slutten 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg