Fotpleie, gjenvinningsstasjon, og IKEA i dag

Photo from Pixabay
Photo from Pixabay

Heisann og god ettermiddag!

I dag våknet jeg til en dag med tåka hengende langt ned mot hustakene, men den har heldigvis lettet utover ettermiddagen. Da jeg sto opp rett før klokken 8 var det så vidt +2C ute, men nå er det krøpet opp til +6,4C.

Jeg måtte opp litt tidligere i dag enn jeg pleier på mandagene, for jeg hadde time til fotpleie tidlig på formiddagen. En time som jeg egentlig skulle hatt for 14 dager siden, men måtte avbestille for jeg var syk. Det er mange ting i livet som er behagelig, og en time hos fotpleien kommer veldig høyt på velværestigen 😍 Hele kroppen slapper av og har godt av behandlingen. I dag var ikke noe unntak, og jeg nærmest danset bort til bilen 💃🏼

Da føttene hadde blitt pleid etter alle kunstens regler, kjørte jeg opp til Bestisen og hentet henne. Så dro vi opp til ROAF Lillestrøm gjenvinningsstasjon avd Berger, for å avlevere alle ledninger, kabler, gml mobiltelefoner og annet elektrisk materialer jeg hadde funnet fram etter rydde dagen på lørdag. Tanken var å lever her i Oslo, men det ble så mye rot med Oslo Nøkkelen, en app jeg må bruke når jeg leverer, så jeg droppet det. Det sto noen biler i kø da vi kom, men det gikk ganske raskt allikevel.

Når vi var ferdig med å kaste alt som skulle kastes, dro vi ned til IKEA på Furuset for å kikke litt der. Jeg skulle se etter en smal kommode og hylle, ikke kjøpe men se hva de hadde, og jeg fant begge deler. Kommoden skal jeg ha inne på soverommet, og hyllen skal opp over TV’n i stua. Jeg skulle også se etter en ildfast form i glass, som jeg fant og kjøpte + en glasskrukke til å samle brukte batterier og en rød hjerteformet serviettholder til jul.

Det var ikke så mange mennesker på kafeen, så vi satte oss ned og spiste et stykke Napolionskake og en kopp Americano til meg. Jeg hadde ikke fått tid til kaffe før jeg dro ut i dag, så det smakte veldig godt.

Det ble en lang dag, så nå var det godt å sette seg ned en stund og slappe av litt kjenner jeg.

Håper du har hatt en fin mandag 🥰

#velvære #forpleie #gjenvinning #kadte #ikea #shoppe #kaffepause

 

4 kommentarer
    1. Fotpleie tror jeg er den viktigste luksusen vi kan unne oss. Føttene våre skal jo bære oss gjennom hele livet, så de må vi stelle pent med. Jeg går selv regelmessig til fotpleie, og hadde ikke klart meg uten.
      Det høres ut som du hadde en skikkelig effektiv dag. Godt å få unna litt “rot” også. Jeg hadde nylig en lignende tørn selv. Ikea er alltid kjekt å besøke. Så flott at du fant det du så etter 🙂

      1. Jeg er så enig med deg, og jeg har begynt å gå jevnlig igjen nå. Når pandemien sto på som verst forsøkte jeg så godt jeg kunne å ordne føttene selv, men det var ikke alltid like vellykket. Veldig godt å bli kvitt all elektronikken som ikke fungerte lenger, for det er jo bare tull å samle på det. Veldig fornøyd med den ildfaste formen jeg kjøpte i dag på IKEA, og før jul skal jeg kjøpe kommoden og hyllen også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg