Fortsatt syk, så planene for dagen må flyttes

Image by Jill Wellington from Pixabay

Heisann!

Ute er himmelen grå og det kan nesten se ut som om det skal begynne å snø, men det er ikke meldt noe i dag. Temperaturen ligger rundt -13,5C 🥶

Status Corona:  I går ettermiddag og kveld var ikke formen så ille, og jeg la planer for dagen i dag. Når jeg våknet i dag var det et skritt tilbake igjen, og planene må flyttes en dag eller to ut i uka. Nesen er fortsatt tett og jeg hoster mer nå enn jeg har gjort. Det i seg selv er ikke unormalt for meg ved en vanlig forkjølelse, så jeg regnet med at det ville komme. Jeg har tenkt en del på hvis jeg hadde fått somlet meg til å ta vaksinen, om det hadde forkortet sykdomsforløpet…?

Det jeg hadde tenkt å gjøre i dag, var å dra ut en tur for å hente pakken med kaffe jeg har bestilt. Samtidig kjøre en tur opp til Bestisen for å varme opp bilen, og hente ikke bare en men to adventskalendere. Det blir det ikke noe av i dag. Jeg har hente frist på kaffen til 11.12., så det er ingen bråhast med å hente den. Fristen kan også forlenges til 18.12., om det skulle være nødvendig noe jeg ikke tror det blir.

I går var jeg inne på Prime for å finne noe jeg kunne se og mimre litt på. De legger stadig ut gamle filmer og serier, som jeg så for x-antall år siden og som jeg likte godt. Nå oppdaget jeg at de hadde lagt ut alle Pink Panther filmene med Peter Sellers. Så et par stykker av dem innen jeg tok kvelden. Husker jeg så flere av dem på kino når de kom, og syntes de var hysterisk morsomme. Jeg ler fortsatt godt av mye av det, men kanskje ikke like mye som før. Mulig jeg ser en eller to til i løpet av dagen i dag.

Hadde ikke noen matlyst på morgenen i dag, men nå kjenner jeg at den kommer snikende. Så det er på tide å komme seg opp av godstolen og lage seg en veldig sen frokost, lunch eller kanskje det er brunch 🤔

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰


16 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Jeg er fortsatt ikke i nærheten av å være frisk igjen, og det er vel sånn det blir når man ikke tar vaksinen. Angrer jo nå at jeg ikke fikk gjort det før jeg ble smittet.

    1. Ergerlig at det ikke skal gi seg snart, så du får ordnet det du skal! 🥰 Riktignok greit å ikke måtte ut og starte bilen i denne kulda, – blir forhåpentligvis mildere snart! 🥶🤞 Jeg tok fram DVDene med Jul i Skomakergata igår, og så de fire første episodene, så nå er vi ajour. Idag var jeg bl.a. innom Coop Extra idag, og der hadde de salg på garnet jeg har strikket tøfler i, så da ble det med noen nøster. Tenkte jeg skulle strikke og selge på julemarked til neste år. Ønsker deg fortsatt god bedring! 🤗🍀🤞

      1. Tusen takk 🥰 Det ser ikke ut til at jeg skal bli bedre med det første, og jeg har fortsatt ikke orket å gå ut enda. Hadde planlagt med Bestisen i dag, men våknet å var blitt dårligere igjen så det må bare vente. Jeg har Jul i Skomakergata på DVD jeg også, men fant den faktisk med alle episodene på You Tube.

          1. Tusen takk, nå har jeg vært feberfri i 2 dager så det går den rette veien. 🥰 Jeg så at Skomakergata lå på NRK etter at jeg logget meg inn, så jeg la den som favoritt. Bedre kvalitet der enn på YT.

    2. God bedring. Mye tyder på at jeg var litt stressa i da tidlig. Klarte og glemme topplua mi hjemme. Men det merker man godt men slikt skjer. Dro rett fra jobb til en kaffeavtale på Kongsberg. Kom litt før så jeg skaffa ei ny lue der fra Sport1. 200,- kroner kosta luen så det ble straffa når jeg glemte en viktig ting. Stille her nå etter litt kaos. I morgen kan jeg se litt på serier som jeg ikke har hatt tid til. Koser meg med kakao som alltid godt på en kald dag. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Det er nok greit å ha topplue på nå som det er så kaldt ute. Her blir det mye serier om dagen, ettersom jeg ikke orker så veldig mye mer. Den ene dagen er formen grei, og den neste er det et skritt tilbake igjen. Ha en fin torsdag 🥰

    3. Så kjedelig, er du syk du. Starter med å ønske deg god bedring.
      Prime har jeg ikke hørt om, kan man se gamle filmer der , altså. Skal søke det opp. Var veldig glad i den Rosa Panteren med Peter Sellers.
      Klem <3

      1. Ja her henger Coronaen fortsatt godt i, og når jeg endelig tror at det går den rette veien er det et skritt tilbake. I går var jeg i ganske god form, men i dag er jeg skikkelig elendig igjen. Prime har en del gamle serier og filmer som jeg husker fra jeg var yngre. Pink Panther filmene elsket jeg, og det var virkelig gøy å se dem igjen. Klem 🤗

    4. Jeg elsker Pink Panter filmene med Peter Sellers 😀 Herlig!!!

      Håper du kommer deg til sakte men sikkert nå <3 God adventstid videre til deg 🙂 klems

      1. Jeg er også veldig glad i Pink Panther filmene med Peter Sellers, så det var så flott å finne dem på Prime. Så de som er med Steve Martin, men syntes ikke de er like bra. Formen går opp og ned hele tiden her, og i dag var det et skritt tilbake igjen dessverre. Det må vel snart snu sånn at jeg blir bedre igjen. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Corona er ikke å kimse av, og jeg føler at jeg virkelig har hatt det ganske hardt. Først i går var jeg feberfri, og jeg kom meg endelig ut av døra. Så nå kan jeg endelig begynne å konsentrere meg om å pynte ferdig til jul 🎅🏼🧑🏼‍🎄🎄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg