Fortsatt au i skulderen, så jeg har bare sløvet rundt i dag

Heisann og god kveld!

Ute har det for det meste vært tåke, men så begynte det å blåse å da kunne jeg faktisk se antydning til blå himmel. Temperaturen har ligget på ca +3C stort sett hele dagen.

Planen var å stå opp tidlig for å gjøre meg i stand til å dra til Strikkekafé på Veiviseren, men så var det denne skulderen da… Den var like betent om ikke mer, og veldig stiv så jeg bestemte meg for å droppe å dra å strikke. Kunne selvsagt ha bare vært der for det sosiale, men det er jo så leit å sitte å se på alle andre strikke når man ikke kan selv.

I går kom jo garnpakken min fra Strikkemekka, men jeg har ikke gjort mer enn å åpne den å kikke igjennom mønsteret. Tenkte først at jeg måtte strikke den største størrelsen, men etter å ha rådført meg med Bestisen så gikk jeg ned en størrelse. Genseren skal strikkes i Gann Garn – Cloud, som er 42% baby alpaca, 33% merino og 25% Nylon. Garnet ser veldig mørk ut på bilde, men det er litt lysere i virkeligheten. Jeg syntes det er litt forvirrende at på nøste så står det at man skal bruke pinne no 6 og 7. I mønsteret derimot står det at man skal bruke pinne no 5 og 5,5. Jeg kommer nok til å gjøre som det står i mønsteret, og så får vi se hvordan det blir. Så lenge skulderen er så betent må jeg nok vente med å begynne på genseren, selv om det klør i fingrene etter å sette i gang.

For noen uker siden meldte Bestisen på seg selv og meg, på en omvisning på Losby Gods i midten av juni måned. Omvisningen inkluderer også lunch. Etter at Bestisen sendte inn påmeldingen hørte hun ikke noe mer. Så hun hadde tenkt å sende en ny mail for å høre om alt var i orden, men før hun rakk det kom det tilbakemelding om at vi er påmeldt. Jeg har bare vært utenfor godset og kikket inn, så dette skal bli spennende.

Det fristet ikke å stå å kokkelere i dag, så jeg fisket fram 2 vårruller fra fryseren som jeg jeg stekte i ovnen i 20 min på 200° midt i ovnen. Så var det bare å helle opp sweet chili saus i en kopp å kose seg. 

Håper du har hatt en fin onsdag 🥰

15 kommentarer
    1. Noen ganger er det greit å lage noe raskt og enkelt. Har ikke lagd middag i det hele tatt jeg i dag, mannen ville ha hamburger da jeg måtte dra og handle, så da kjøpte jeg meg ei grillpølse i brød sjøl.
      Lenge siden nå, og noen ganger smaker det veldig godt med pølse 😉
      God bedring! klem ❤️

    2. Hurtigmat er grei mat av og til. Det var førstehjelpskurs med jobbe i dag. Men før det starte ringte mor meg. Legen fra sykehuset hadde ringt og bedt oss komme. Så jeg fikk bare med meg ca 45 min av kurset som varte i 2 timer. Nå der far veldig dårlig , går på smertestillende og morfin. Sitter og sløver og kan på en måte snakke og svare men det er heller et kjedelig syn. Men det var godt og være der sammen med mor og mine 2 søstre, bror min var der i går. Jeg var der 2,5 time. Så dette blir litt av den helg men deilig og komme hjem selv om dagen ble lang. Nå blir det en lang natts søvn håper jeg. Ha en fin kveld.

      1. Huff, det var leit å høre at faren din er dårligere, men jeg håper at det snur og formen tar seg opp igjen 🥰
        Ja når man ikke har lyst til å lage mat selv, så er det greit at man har noe i fryseren som er lett å varme opp.
        Håper du får en god kveld.

    3. Den ser veldig lekker ut den genseren og fin grønnfarge.🤗🤩🧶
      Håper du snart blir bedre slik at du får begynt å strikke.🤗
      Vårruller er nydelig og fint når man er litt matlei og har lyst på noe som er raskt å lage.🥰

      1. Genseren er skikkelig lekker, og garnet er så mykt og godt. Jeg elsker fargen, som er så lun og god. Vårruller har jeg alltid i fryseren, for det er så greit å hente opp på dager som denne. Klems 🤗

    4. Vårruller er nammis 😀 Middag og mat må tilpasses oss, ikke omvendt. Det ble bare et ostesmørbrød til “middag” på meg i dag, og det er helt greit 😊 God bedring med skulderen! 🙂

      1. Helt enig, vårruller er så godt. Best er de selvsagt om man får de helt ferske, men disse som jeg har kjøpt hos Gigaboks er ikke ille de heller 🥰 Tusen takk, skulderen blir nok snart bra om jeg klarer å la være å irritere den de neste dagene 😉 Klems 🤗

    5. Ser nydelig ut denne genseren…Bruk oppskriftene og følg den..Den er nok litt mer tight med det mønsteret og trenger tynnere pinner.
      Men sånne “skappelgensere” trenger man større pinner, så det er jo alltid et valg.
      Men bruk det som er oppsatt. eller så får du et telt!
      Klem…:-) God kvelden…

      1. Genseren er så deilig, og det er garnet også. Veldig mykt og behagelig, som ikke klør om man har en tynn genser under. Ja jeg kommer til å gjøre som det står i mønsteret, for å gå opp en pinne eller to i str vil gjøre det om til en helt annen genser. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    6. Skjønner godt at du har skikkelig lyst til å begynne på genseren altså! Lekker farge forresten! Vårruller er deilig – det er det jammen lenge siden jeg har spist! God bedring med skuldra di! Klem <3

      1. Ja jeg elsker vårruller, og nå som jeg har funnet ut at de har noen gode hos Gigaboks har jeg det ofte.
        Jeg er veldig glad i historie, og derfor syntes jeg det er så interessant å være med på sånne omvisninger i gamle bygninger.
        Vet at man kan spore virksomhet på Losby tilbake til Vikingertiden 😊 Ha en fin fredda, klem 🤗

    7. Leit når skulderen er så vond, – håper den er bedre idag! 🥰 Artig å begynne på et nytt prosjekt, og både genseren og fargen ser helt nydelig ut! Tenker du bør følge strikkefastheten i mønsteret og de pinnene som er foreslått der. Jeg har mønster og garn til tovede tøfler, men der står det pinne nr 10 og det har jeg ikke somlet meg til og kjøpt ennå. Ønsker deg en god torsdag! 🤗

      1. Skulderen har vært vond noen dager, men i går hadde betennelsen bedret seg en del. Da klarte jeg selvsagt ikke å la være å begynne på vrangborden på genseren. Tok det pent, og kom et par cm innen jeg la bort strikketøyet igjen. Ingen vits å overdrive heller. Skulderen klarte seg helt fint, og er ikke ille i dag. Allikevel skal jeg la strikketøyet ligge en dag til. Spennende med tovede ting syntes jeg, men har ikke forsøkt meg på det selv enda. Ha en fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg