Første turen over grensa på 2 år

Heisann og god kveld!

Alarmen ringte tidlig her i Casa Fres og Knurr i dag, og øynene var som blyantsteker inntil jeg hadde vært i dusjen.

Ute var det en grå dag, hvor det så ut til å begynne å regne hvert øyeblikk. Noe det ikke gjorde så lenge jeg var hjemme. Temperaturen var ikke så ille med sine +10,5C.

Hvorfor var jeg så tidlig oppe? Jo, Bestisen og jeg hadde bestemt at vi skulle dra til Nordby Shoppingcenter, hvor ingen av oss naturlig nok ikke hadde vært på 2 år. Jeg plukket opp Bestisen på Helsfyr, og kjørte nedover Østfold mot Sverige. Med en stopp for å kjøpe litt å spise, for jeg rakk ikke frokost, så brukte vi ca 1,5 time på å komme oss ned.

Det var allerede en god del biler i garasjen og på parkeringsplassen. Vi gikk først opp på Maxi Mat hvor jeg kjøpte juleribben, som veide 2,7 kg og kostet meg 180,40,-. Her hjemme måtte jeg ha betalt 149,50,- for kiloen 😳

Photo taken with Focos

Jeg skulle ikke ha så mye, men det ble en bra haug allikevel. Jeg hadde allerede pakket bort en del innen jeg tok bilde, så det du ser her er bare en liten del…

Photo taken with Focos

Litt forskjellig vaskemiddel ble det også, og jeg liker veldig godt Yes oppvaskmiddel med epleduft som ikke er så lett å få tak i hjemme.

Photo taken with Focos

Monster energidrikk er heller ikke så lett å få tak i, vel ikke de som jeg liker best. Så jeg tok med et par brett med 2 av favorittene. Fytti grisen så tunge de var, trodde ikke jeg skulle klare å løfte de opp i handlevognen.

Vi var ikke innom hver eneste butikk på senteret denne gangen, det får vi heller gjøre neste gang. Før vi dro hjemover var vi innom Joe’s Diner og spiste litt mat.

Alle varene er pakket bort, og jeg halvt sitter/ligger på sofaen med Vinja i fanget. Kroppen føles helt mørbanket og det er godt å slappe av litt.

Jeg må innrømme at jeg ikke trodde det ville være så mange på Nordby i dag, men der tok jeg feil. De gangene vi har vært der før på en søndag, har det ikke vært så mange der. Når det er sagt, gikk vi ikke akkurat oppå hverandre da 😉

Håper din søndag har vært fin 😊

#søndag #harrytur #shopping #sverige #nordbyshoppingcenter #roadtrip 

8 kommentarer
    1. Så artig, har ikke vært i Sverige på 100 år merker jeg! Den osten er god altså! Savner å kjøpe ost i Sverige. Monster har jeg også dilla på! Herlig..og bacon må man jo ha!

      1. Ja det var artig å komme tilbake igjen etter så lang tid. Litt forandringer var det jo, men for det neste var de fleste butikkene oppe og i gang. Ja osten er supergod, og jeg pleier alltid å kjøpe den pluss en kryddost fra Boxholm. Dessverre hadde de ikke sistnevnte. Det er jo så vanskelig å få tak i Monster favorittene her hjemme, men i Sverige hadde de 🥰

    2. god morgen ,en slik tur hadde jeg nok likt som tur ,er vi i Sverige en sommerferie kan jeg fint kjøpe både ost og kaffe der,men etter korona har jeg tenkt det er ennå viktigere å handle Norsk,full respekt for att noen tar harryhandel ,men en jammen er det viktig å støtte egen landbruk også

      1. God formiddag! Jeg kan nok til en viss grad være enig med deg, og jeg handler for det meste her hjemme. Før Corona reiste vi veldig ofte til Sverige og handlet. Ofte så kjøpte jeg de tingene som vi ikke får i butikkene her. Vi kommer nok ikke til å dra like ofte heretter, for at man ikke sparer så mye lenger. Kan bare ta noe sånt som Pepsi Max, husker ikke helt hva det kostet hos Nordby men det var nå dyrere enn her hjemme.

    3. Greit Ã¥ fÃ¥ gjort unna en slik shopping da! Lenge siden jeg har vært i Sverige igrunn…….! Tror jeg mÃ¥ endre litt pÃ¥ sÃ¥nne ting etterhvert nÃ¥! Klem <3

      1. Nei, vi sto ikke akkurat i kø ved svenskegrensen den 06.10., men ventet et par uker før vi dro. Trodde at de fleste hadde vært der, sånn at det ikke var så mye folk. Pleier jo ikke være det på søndagene, men der tok vi helt feil gitt. Vi gikk ikke i kø, og alle holdt god avstand til hverandre så det gikk veldig greit. Vi skal prøve å få inn en tur til på en ukedag litt nærmere jul. Klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg