Først Strikkekafé, og så en liten handletur 🛒

Heisann og god ettermiddag!

Nok en knalldag med masse sol her i Oslo, men det har ikke vært så varmt. Da jeg sto opp ved 9 tiden var temperaturen på -3,2C. Å der har det vel kanskje ligget det meste av dagen vil jeg tro.

Alarmen ulte første gangen kl 8, men jeg syntes det var for tidlig å stå opp så jeg satt den fram 1 time. Da måtte jeg bare opp om jeg skulle rekke å gjøre meg ferdig, og komme meg opp til Lørenskog til 11. For i dag var det igjen Strikkekafé inne på Veiviseren.

Vi hadde det veldig koselig og skravlet i vei, i mens strikkepinnene klirret flittig rundt bordet. Jeg hadde ikke kommet langt innen jeg oppdaget at jeg hadde forskjøvet mønsteret 3 rader ned, og det hadde jeg klart rett før jeg la bort strikketøyet i går kveld. Det gikk ganske kjapt å rekke det opp igjen, og innen det var på tide å pakke sammen så hadde jeg strikket fram til der jeg var pluss noen omganger etter også 😊

Etter at vi ferdig med å strikke, dro Bestisen og jeg bort til Gigaboks og Rema for å handle litt.

1,5 kg med drops, min favoritt “Losse-pladsen”

Vi dro først opp på Gigaboks, ene og alene for å kjøpe et spann med drops fra BON BON. Nærmere bestemt min favoritt “Losse-pladsen”. Jeg burde vel egentlig ikke ha kjøpt det, men klarte bare ikke å la være 🙈 Bestisen hadde sett at de hadde disse spannene inne sist gang hun var der. De veier 1,5 kg og har en fin blanding av deilige bolsjer eller drops som vi sier. Nå har jeg noe å kose meg med i lang tid framover.

Til slutt stakk vi innom Rema og handlet litt der. Ikke så mye jeg trengte, men jeg er snart tom for müsli så jeg kjøpte 2 forskjellige typer for å ha noe variere med. Det ble selvfølgelig litt mer også, noe det alltid gjør når jeg er på handletur.

Sola stekte rett inn på balkongen da jeg kom hjem, så jeg lukket opp døra så Vinja kunne komme ut en stund. Hun ble der ute til kl var ca 17, hvor hun kom inn igjen å hoppet opp i senga mi å la seg til der. Det er deilig at hun kan få være ute på balkongen igjen noen timer hver dag, og etter hvert som det blir varmere kan døra stå åpen det meste av dagen. 

På tide å komme seg opp av godstolen og lage seg litt middag. Magen har rumlet en stund, og da er det bare å fóre den så den roer seg igjen.

Ha en riktig fin onsdagskveld 🥰

12 kommentarer
    1. Gratulerer med kvinnedagen. Var såpass våken da jeg kom hjem at jeg tok en liten handletur. Da jeg kom hjem kokte jeg makaroni og hadde det til stekt fisk som var middagen i dag. Ny økt med oppvask venter meg men den må vente. Mulig jeg tar den i morgen tidlig hvis jeg orker. Skal jo til mor i morgen ettermiddag, leker med tanken om at jeg drar ditt til lørdag. Og da med kake selvsagt. Vi passer godt på mor selv om har masse kjente rundt forbi, ei søster bor kun 10 minutter unna. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg hadde pasta og ostegrill i går til middag, og så hadde jeg over et par ts med Pesto som er veldig godt. Godt moren din har mange som stikker innom å ser til henne. Ha en fortsatt fin kveld.

    2. Gratulerer med dagen!
      Her var det 10 kuldegrader i dag…Fyttegrisen så kaldt å gå til jobben.
      Ser der ja, drops er kjekt å ha i huset. Noen ganger må man bare ha noe å suge på eller noe søtt.
      Strikketøyet vokser hos deg. Du er flittig 🙂 klem og fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Huff a meg, det var jammen kaldt gitt, ikke fult så ille her hos meg. Ja jeg liker å ha drops eller karameller her, sånn at jeg har noe når jeg blir fysen på noe. Spesielt sånn med lakris eller salmiakk i midten. Ja nå vokser strikketøyet hele tiden, og jeg gleder meg til bolen er ferdig. Klem 🤗

    3. En fin dag 😀
      Jeg skulle strikke litt i kveld, men det ble så mye feil og opprekking, at jeg la det bort.
      Litt for sliten sikkert 😄
      God onsdagskveld! Klem ❤️

      1. Noen dager blir det sånn når man gjør feil, og jeg kjenner meg igjen. Skulle ha strikket i kveld, men jeg utsetter det til i morgen. Er for sliten jeg også. Klem 🤗

      1. Tusen takk og det samme til deg 🥰 Jeg ser virkelig fram til onsdagene og Strikkekafé, for vi har det så hyggelig samtidig som vi strikker i vei og hjelper hverandre når det trengs. Klems 🤗

    4. Det høres veldig koselig ut med strikkekafé, og fint å ha noe å se fram til en dag i uka.🥰 Ja, nå har det blitt kaldt om natten, men heldigvis varmer sola bra om dagen! En fin onsdagskveld til deg! 🤗

      1. Tusen takk 🥰. Ja disse timene på Strikkekafé er gull verdt, for selv om formen er elendig å jeg helst bare vil være hjemme drar jeg ut. Vet at det er godt å glemme seg selv en stund, og få inn litt positive inntrykk fra de andre. I kveld blir det ny treff hvor strikkepinnene skal klirre i mens vi skravler og koser oss. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg