Formen er tilbake, og kalenderen fortsetter å fylles opp…

Blå himmel og klarvær

Heisann!

Endelig er himmelen blå igjen og sola har allerede vært å sendt noen stråler på juletreet utenfor vinduet mitt. Temperaturen er på blått, og litt kaldere enn i går med -5,2C.

Formen som ikke akkurat var på topp i går, har heldigvis bedret seg og jeg føler meg helt bra igjen. Jeg tror ikke det var noe smittsomt, men mer at jeg har helt crazy mattider om dagen. Null matlyst om morgenen, og spiser første måltid mellom 11 – 12 en gang, og så blir det ikke noe mer før middagen. Å den har jeg spist veldig sent til meg å være. Til slutt så sier kroppen i fra at dette er ikke greit, og slår tilbake som den gjorde i går…

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Venner multipliserer glede og dividerer sorg”
av Bjørg Thorhallsdottir

Forrige dagen ringte den ene fetteren min som er den jeg har mest kontakt med, og lurte på om det passet å komme hjem til han og kona før jul. Det har vært en tradisjon i mange år, som kun ble avbrutt på grunn av Corona og andre uforutsette ting, og helt ærlig så har jeg savnet disse møtene våre. Han hadde 2 datoer denne uken og 1 neste uke som passet for dem, og etter å sjekket kalenderen min så var det bare datoen i neste uke som passet for meg. Kjenner at jeg gleder meg allerede 😉

Jeg er så spent på om vi får Amaryllis fra borettslaget dette året. Vi har pleid å få det, men jeg husker jo ikke når i desember de har kommet med dem på dørmatten. Prøvde å sjekke i blogginnleggene for i fjor, men det ser ikke ut til at jeg har skrevet noe om det. Jeg pleier å ha to stk i den lange blomsterkassen min, og det er dumt å kjøpe begge selv å så dukker det opp en på matta like etter. Jeg får vente til i slutten av uken å se hva som skjer… Vil jo at de skal springe ut til jul, og da er det greit å ikke vente for lenge.

På tide å kaste seg over arbeidsoppgavene mine igjen 😊

Håper du får en fin tirsdag 🥰

 

9 kommentarer
    1. Godt formen din er bedre i dag. Det er ikke gøy å gå sånn å småhangle.
      Det var blå himmel ei stund her i dag også, men nå har det skya over igjen.
      Fin dag til deg, Klem.

      1. Nei, det er noe her når kroppen ikke samarbeider uansett på hvilken måte. Akkurat nå er det blå himmel på den siden jeg sitter å jobber, og på den andre siden mot Oslo er det dis og litt grått. Glad for den lille sola jeg fikk uansett 😊

    2. Godt å høre at du føler deg friskus igjen 🙂 Jeg pleier å spise frokost mellom 11 og 12, både fordi jeg står opp sent og fordi jeg synes det er greit å gi kroppen noen timer ekstra faste. Tror det gjør godt for mage og tarm.

      Snøen lavet tett ned her i dag, så da har det blitt vinter utenfor vinduene mine også. Fin dag til deg! 🙂

      1. Føltes veldig godt å våkne og føle at formen er tilbake til normalen, som er sånn passe grinete hele tiden 🤣 Når jeg ikke jobber eller sitter på hjemmekontor blir det veldig sen frokost, men de to dagene jeg er på kontoret blir det andre boller 😉 Iflg tv2 været skal vi få snø i kveld, mens yr.no er av en helt annen oppfatning. Så da er det bare å vente å se hvem som får rett. Klem 🤗

    3. Godt å høre at du har blitt frisk igjen, – ikke noe greit å ha det slik og spesielt om man har mye på programmet. Det blir koselig med førjulsbesøk da. <3 Jeg testet mikseren min idag, og bakte kokosmakroner + deig til serinakaker. Den fungerte veldig bra og kommer virkelig til nytte nå under julebaksten. Jeg får se hvor mange slag jeg rekker, men får satse på havreflarn og smørkranser i tillegg til de jeg har. Tidlig på morgenen på TV3 går "Idas fristelser" med Ida Gran-Jansen, – koselig å se på det. 🙂 Ha en fortsatt fin tirsdag! 😀

      1. Det passet veldig dårlig med uggen form i går, for da skulle jeg ha vært på strikketreff. I morgen skal jeg på julekonsert i Lørenskog kirke, så da er det greit at formen er på topp igjen. Jeg skal bake krumkaker, brune pinner og lakrispinner sammen med Bestisen og kusinen til lørdagen. Da lager skal Bestisen lage alle deigene, og så hjelper vi til med å lage kakene. Så tenker jeg at jeg skal prøve meg på serinakaker og kokostopper selv litt senere. Veldig greit med en sånn mikser i stedet for å dra fram den store kjøkkenmaskinen. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg