Forkjølelse og allergi på en og samme gang 🤧

Image by fszalai from Pixabay

Heisann!

I går var det nok en dag med knallblå himmel og solskinn. Det blåste en del, så det virket nok litt kjøligere enn det faktisk var med +4C. I da er det overskyet og temperaturen ligger på +3,2C.

Feberen er på vei til å normalisere seg, samtidig som allergien min har blomstret opp. I dag måtte jeg inn i skapet for å se om jeg hadde noe nesespray, og til alt hell så hadde jeg en flaske igjen. Øyedråpene mine hadde gått ut på dato, så jeg må inn å fornye begge to etterpå sånn at jeg kan få hentet ut mer over helgen. Jeg aner ikke hva som har fått allergien min til å blomstre opp nå, men slitsomt er det nå i alle fall.

Det er ikke mye som er positivt med å ha allergi, men en ting er det da. Jeg blir trøtt og sliten av det, som igjen gjør at jeg sover veldig godt om natten 😉

I går gjorde jeg nesten ingenting, bare satt å sløvet foran tv og halvsov. Jeg prøvde å lese litt, men klarte ikke å konsentrere meg om det. Så prøvde jeg å strikke litt, men det gikk ikke noe særlig det heller. I dag føler jeg at jeg har litt mer energi, og skal nå prøve å komme meg noen cm lenger på genseren min. I morgen er det igjen strikkekino, denne gangen i Lillestrøm, og da hadde det vært veldig fint å kunne vise at jeg ikke er på stedet vil i genserprosjektet 😉

Jeg hadde bestemt at jeg skulle ha en gryterett til middag i går, og valget falt på en pose Amerikansk fra Toro. I kjøleskapet hadde jeg igjen noen små tomater, paprika og litt revet ost fra Taco forrige helg, som begynte å se litt slitne ut. Så jeg slengte de oppi gryta også. Jeg har igjen til middag i dag også, så da slipper jeg å studere på hva jeg skal ha 😉.

Senere i dag skal jeg toppe en mørk rød Coleus, og sette dem i vann for å få en ny plante. Morplanten ser ikke så fin ut lenger, så det er store muligheter for at den får reise til de evige grønne enger etter hvert. Den skal få en sjanse til å komme med nye blader, ellers så…..

Håper du får en fortsatt fin søndag 🥰

17 kommentarer
    1. Coleus sliter litt om vinteren pga. korte dager, men tipper den kommer seg nå framover.🤞🙏 Heldigvis er de enkle å ta avleggere av. Jeg så på Alle mot 1 igår, og der etterlyste de godt voksne strikkedamer til et strikkeksperiment lørdag 18. mars. Høres ut som noe for dere tenkte jeg. 👍 Ønsker deg fortsatt god bedring! 🤗

      1. Jeg tror ikke noen av mine Coleuser har klart seg bra igjennom vinteren noen gang. Den røde er så fin, så jeg må bare sørge for at jeg har noe igjen av den om morplanten ikke klarer seg. Jeg så også på Alle mot 1, men fikk ikke med meg det. Jeg sovnet noen ganger i løpet av programmet så jeg får se det igjen i dag. Så får jeg se om dette strikkeksperimentet er noe for oss 😉

      1. Strikkekino er egentlig vanlig kino, men det er ikke mørkt i salen. De har på såpass mye lys, sånn at alle kan se hva de driver med. Før filmen får vi servert litt å spise og kaffe/te. Noen ganger har de også lykkehjul hvor man kan vinne premier relatert til den filmen man ser på. Jeg har aldri vært så mye på kino som nå. En uke i forveien ca så stemmer vi på hvilken film som skal vises, og på den måten kan det hende man får se en film man normalt ikke ville ha gått på. Vet ikke om det er noe sånt i Oslo, men det er både på Lørenskog og i Lillestrøm.

    2. Ble en ny radio i går, en liten lommeradio, 12 cm lang og 3 cm høy, Sony merke og en meget god radio. Kjøpt på Power i Kongsberg, hadde 20 minutters venting før dro hjem så derfor rakk jeg og bruke enda litt penger. Var hos mor i dag, hun ringte meg i går så vi spiste middag sammen. Litt rare dager for henne etter at far døde, men etter over 70 års ekteskap så blir det en overgang…Men vi passer godt på henne. Har liksom spist i hele dag, tok en kjapp skogstur i formiddag. Hadde kokt vann til en thermos og putta 4 grillpølser oppi. Hadde smakt bedre hvis jeg hadde tatt med meg pølsebrødene, glemte de men det er sjelden jeg husker alt. Men rett i koppen sjokoladedrikk hadde jeg med meg. God bedring til deg – herk at alt kommer på en gang. Ha en fin kveld.

      1. Veldig greit med en sånn liten radio å ha med seg. Jeg kjøpte meg også en sånn liten DAB radio for noen år siden, og den har jeg nå i bilen ettersom jeg ikke har DAB der. Veldig kjekt for jeg hører helst på radio i bilen. Jeg husker da min far døde, så tok jeg med meg moren min på alt mulig rart for at hun ikke skulle føle seg ensom. For det er som du sier en overgang når en av dem blir borte etter et langt ekteskap sammen. Tusen takk, formen er ikke så ille i dag. Ha en fortsatt fin mandag.

    3. Huff! Både forkjølelse og allergi på en gang.😱
      Jeg har hørt at pollensesongen er i gang der sør, så kanskje det er det?
      Her er det så kaldt enda at den ikke er begynt.
      Riktig god bedring!🤗

      1. Tusen takk 🥰 Det er nok noen pollen som driver å gjør livet mitt slitsomt akkurat nå. Noen år er det ekstra ille, og det starter opp tidlig som i år. Ikke så mye å gjøre med det. Det roer seg nok igjen, før det kommer en ny runde utpå våren og forsommeren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg