Før og etter + et snøfall i natt ❄

Hei og god morgen!

Ute har det snødd en del i løpet av natten og gresstustene som stakk opp av snøen i går har blitt helt dekket til. Temperaturen har sunket fra +10C for et par dager siden, til kun +2,4C rett før kl 8.

Vinja’s morgenstell er ferdig, og om litt skal hun få medisinen sin. Hun kom akkurat inn for å sjekke om jeg var der jeg skulle være. Nå som hun er igjen alene, liker hun å ha kontroll på hvor jeg er. Er jeg ute litt lenge er hun ikke helt fornøyd når jeg kommer hjem, men dette må hun bare venne seg til. Småfuglene ute har fått sin mat også, noe jeg helt glemte i går kveld.

På mandag var jeg og fikk klippet håret, endelig! Jeg hadde egentlig tenkt å få det gjort for en måned siden, men da var jeg jo så forkjølet å kunne ikke gå. Tok for en gang skyld et før og etter bilde, så du kunne se hvor rufsete jeg var i forveien. Jeg har jo så tynt og fint hår, og når det blir så langt som det var nå var eneste måten å få det til å samarbeide på en god omgang med hairspray. Det syntes kanskje ikke så godt på bilde, men nå er all den brune fargen borte og jeg er helt blondine igjen.

Den siste uke har savnet etter Ronja vært sterkt, både for meg og for Vinja, men jeg kjenner at de tyngste tankene er bak meg. Julegleden forsvant mens alt dette pågikk, så nå er det på tide å hente den fram igjen. Til helgen skal det bakes, og juletreet skal få komme opp fra kjelleren å få stråle igjen 🎄

Planer for denne dagen? Foreløpig ikke annet enn at jeg skal jobbe fram til kl 14:15, og etter det vet jeg ikke enda.

Ønsker deg en fin torsdag 🥰

#torsdag #hverdagsliv #katteliv #været #snø #velvære #klippehåret

 

8 kommentarer
    1. Jeg husker da min katt ble påkjørt at jeg sorget lenge. Jeg savner fortsatt min katt. Så jeg skjønner dere.
      Ellers veldig fin hårklipp. Jeg tenkte å bestille time hos frisøren jeg også. Har også tynt hår.
      Håper dagen din blir god:)

      1. Ja vi blir så utrolig glade i disse firbente familiemedlemmene, og sorgen og tomheten blir stor når de ikke er der lenger.
        Tusen takk 🥰 Veldig godt å få klippet håret og fått litt fasong på det igjen.

        Dagen min så langt har vært fin, og jeg snek meg til en gratiskonsert med Knut Anders Sørum på Facebook mens jeg jobbet 😊

      1. Tusen takk 🥰 Ja når man har et så mykt og tynt hår som jeg har, må jeg egentlig klippe det litt ofte for at det skal se OK ut. Nå var det virkelig på overtid. Savnet etter Ronja vil nok henge med lenge, men jeg tror nok at jeg skal klare å lokke fra julegleden allikevel 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg