Flagget vaier i vinden 🇳🇴

1 mai og flagget er hengt ut

Hei og god formiddag!

Ikke helt blå himmel i dag, men jeg lever i håpet jeg. Temperaturen ligger på +12,9C nå på formiddagen.

I dag ble jeg vekket kl 8 av at Janitsjaren marsjerte oppover gaten mens de trommet i vei. Jeg hadde egentlig tenkt å sove litt lenge, men pyttsann så fikk jeg i det minste hengt ut flagget tidlig i dag.

Vi er ikke mange som henger ut flagg på arbeidernes dag, men noen få er det da. Å det er oss som tilhører den litt mer voksene generasjonen.

Jeg var litt tung i øyelokkene, men syntes ikke at jeg kunne gå legge meg igjen. Så jeg brygget meg en kopp med kaffe og satte på TV og BritBox som jeg skaffet meg i går. Når kaffen var drukket opp laget jeg frokost, som besto av 2 bløtkokte egg og et par skiver brød. BritBox står fortsatt på og jeg ser på Mary Berry lage delikat engelsk mat og kaker 🤩

Håper du får en fin søndag og 1 mai 🥰

 

8 kommentarer
    1. BritBox vet jeg ikke hva er…men skjønner det er noe du kan se på. Feststemning med korpsmusikk på 1. mai. Fint å kunne henge ut flagget. Litt sol her også, faktisk. Kos deg på første dag i mai <3.

      1. BritBox er som Netflix og Viaplay, bare at alt av program og serier er britisk produserte. Jeg elsker jo det som kommer derfra, og muligheten til å abonnere på den kom nå kunne jeg ikke la være. Korpsene går ofte i gatene her nå fram mot 17 mai, og selv om jeg ble vekket av dem så var det veldig koselig. Skyene forsvinner mer og mer nå, og sola skinner inn på balkongen 🥰

    2. Gratulerer med dagen! 🇧🇻 Her har naboen flaggstang og flagget vaier i vinden der også. Fint å markere arbeidernes dag. 🙂 Ha en fortsatt fin 1. mai! 🥰

    3. Hang ut flagget som nummer 2 i nabolaget. Nesten daglig prøver jeg mg på ordstjerna på vg.no. Finner ca halvparten i løpet av 2-3 minutter men hvor mange poeng jeg får og fasit blåser jeg i. Så er vi i mai og den blir tøff men jeg kal klare det. Har gått i tog en gang men har hørt talen flere ganger. Men nå gidder jeg ikke det men det var faner på gang i byen så jeg. Var på en skogstur før i dag, og da jeg var på vei hjem var det noen som var på vei ut. Bra at folk tar med seg unger ut i skogen. Nå blir det middag her snart. Ha en fin dag.

      1. Det ser ut som naboene mine bare var litt trøtte i dag, for nå vaier det flagg på nesten alle balkongene. Jeg har ikke hørt om odstjerna noen gang, men så er jeg skjelden på vg.no også. Jeg gikk ofte i tog da jeg var yngre, men nå er det mange år siden sist. Nå får de som er yngre gå gatelangs. Ha en fortsatt fin søndag.

      1. Det er så koselig når det norske flagget vaier i vinden fra balkonger og flaggstenger 😊 Jeg blir så rørt når korpsene kommer opp/ned gaten og syntes det er så vakkert 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg