Fjerde søndag i advent 🕯️🕯️🕯️🕯️

Image by Myriams-Fotos from Pixabay

Heisann og god 4 søndag i advent!

Ute er himmelen igjen blå og sola skinner på juletreet som står utenfor soveroms- og kontorvinduene mine. Temperaturen har i løpet av natten blitt rød med +0,1C.

Her startet dagen med at jeg våknet av at Vinja kastet opp, og da var det bare å stå opp for å finne ut hvor. Ettersom det fortsatt var litt mørkt i heimen, tok jeg med en lommelykt å lyste på golvet. Det siste jeg ville var å trå i det… Fant det og fikk vasket det bort, men det er en av de dagene hennes så hun klarte å legge igjen en stor dam for litt siden mellom toseteren og stuevindu. Det er vel halvmeters mellomrom, så jeg slapp å flytte på noe… Håper det blir med det, men jeg har en følelse av at det kommer en gang til. Pleier nemlig å være ca 3 ganger når hun har de dagene.

Formen min er heller ikke helt på topp, for jeg har feber og snufser men halsen er ikke så ille i dag. Det glir nok over snart tenker jeg.

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Pust dypt, alt blir bra”
av Björg Thorhallsdottir

Nå skal jeg ikke være negativ, men det er nok ikke alltid at alt blir bra…

Planer for i dag: Jeg skal vaske en maskin med klær og håndklær, noe jeg egentlig allerede burde ha gjort. Så skal jeg lese meg opp på hvordan jeg strikker raglanfelling, og klargjøre Crush genseren min til det. Den har dessverre blitt liggende, og burde vel egentlig ha vært ferdig allerede 🙈 Så hadde jeg tenkt at jeg skulle rydde i noen papirer, men det kan god ligge litt til.

Håper at din advent søndag blir fin 🥰

 

6 kommentarer
    1. Er mildt ute og bra er vel det men er kaldt om natta så nå kan det bli farlig glatt. Brodder er saken og mange bruker det. En fin sak om dagen er 24 stjernes julekalender på NRK. En kreativ sak med masse påfunn med juleting. Ble spilt inn i mai måned leste jeg et sted. Har gått 2 turer i dag ellers slappet av hjemme men vasket både kjøkken, stue og bad. Så nå er kvelden her og Argentina tok VM-gull. Nå blir det litt TV før siste uke før jul er i gang på jobben. Ha en fin kveld.

      1. Ja jeg tror det kan være lurt å ha med seg broddene om man skal ut å gå nå. Mine ligger klar, men foreløpig er det masse snø ute i gården her. Jeg ser på 24 stjernes middag hver dag, men jeg må jo innrømme at jeg noen ganger syntes det er litt kleint. Ha en fin mandag.

    2. Mildt er det blitt her også, men mye vind og snø nå i ettermiddag.❄️❄️❄️
      Håper du blir snart frisk igjen.
      Det er kjedelig å bli liggende syk i jula.🤒
      Nyt siste søndagskvelden advent.🌟🤩🎄

      1. I går hadde vi varmegrader, men nå på formiddagen er det på minus igjen. Vi har masse snø og jeg så nettopp at vaktmesteren kom og brøytet vekk det som hadde kommet i helgen. Formen er mye bedre i dag, og jeg er feberfri. Så for min del ser det lovende ut med hensyn til å være frisk i jula. Ha en fin mandag, klem 🤗

    3. Jeg hadde også sår hals, men det utviklet seg ikke til noe særlig mer, – håper formen din er bedre også! 🥰 Igår var det klart, mildt og mye vind, men nå er det tåke her. Ønsker deg en fin mandag! 🤗

      1. Formen er tilbake til normalen igjen, og det føles godt. Vi hadde en del tåke i går vi også med varmegrader, og det henger igjen litt i dag men nå er vi nede på minus igjen. Ha en fin mandag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg