Fine tilbakemeldinger, og jeg har kommet halvveis

Høst-duken er halvferdig

God morgen!

Ute er himmelen blåaktig, det blåser litt og solen er i ferd med å stå opp. Temperaturen ligger på +12,4C.

Jeg lovet bilde av høst duken med ugle motiv når jeg var kommet halvveis. Nå er jeg det, og om jeg skal si det selv så blir den veldig fin. Det oransje garnet fikk jeg av en svensk bloggvenninne i fjor, og er noe hun hadde hatt liggende i noen år. Det heter Cintra/Sintra og jeg har brukt heklenål no 2. Jeg har så vidt startet på andre halvdelen, med å hekle den første raden som alltid er litt vanskelig. Nytt bilde kommer når duken er helt ferdig 🦉

I dag var jeg våken allerede kl 07:30, men syntes det var litt tidlig å stå opp så jeg dro dyna over hode og forsøkte å sovne om. Da Jon Blund ikke hadde kommet når kl var 8 sto jeg like godt opp, og fikk unna Vinja sitt morgenstell og vasket håret mitt.

Nå sitter jeg med den første kaffekoppen å kikker på flere som helt tydelig er for sent ute til t-banen. De løper alt det bena kan bære dem, og kanskje de rekker det…

Fikk flere hyggelige tilbakemeldinger på innlegget mitt i går, hvor jeg skrev om min tidsreise i forkortet versjon men som ble lang allikevel. Det var et utfordring fra Strikkekjerring, hvor hun syntes vi burde skrive litt om oss selv for å bli bedre kjent. Du kan lese om utfordringen, og hennes tidsreise HER. Jeg har ikke fått vært rundt å snoket på de andre bloggene enda, for å se om noen flere har tatt utfordringen. Skal gjøre det litt senere i dag 😊

Den betente skulderen min er bedre igjen i dag, fortsatt betent men helt klart litt mer bevegelig. Skulle ønske at det var noe bestemt jeg gjorde, som forårsaket betennelsen men det er jo ikke det. For da kunne jeg unngått å gjøre det, og blitt spart for vondtene som kommer og går… Sånn er det dessverre ikke, og jeg har egentlig godtatt at det er sånn det er.

Kaffekoppen er snart tom, og det er på tide å hoppe i dusjen for å være klar til resten av dagen og det jeg skal gjøre.

Håper du får en fantastisk fredda 🤗

 


15 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Jeg vet egentlig ikke hva som er riktig måte å holde heklenålen, men jeg holder den på samme måte som jeg holder i en strikkepinne. Mange mener det er feil, men det fungerer nå best for meg. Ha en fortsatt fin fredag, klems 🤗

    1. Så herlig farge på hekleduken din! Jeg kjøpte heklegarn i den samme fargen for tre eller fire år siden. Hadde noen ambisjoner, men har ikke kommet i gang enda 😀 Jeg har også slitt med en vond skulder, i mer enn ti år. Den er bedre nå, og det eneste jeg har gjort forskjellig siden i vår, er å ha ei ekstra pute i senga. Den legger jeg mellom armene når jeg ligger på siden, slik at skuldra får avlastning. Vet ikke sikkert om det er det som har hjulpet, men kan være verdt et forsøk 🙂

      1. Jeg likte fargen med en gang jeg så den, og så passer den godt til de andre dukene jeg skal legge på. Jeg har prøvd alt av puter, vanlige og sånne lange uten at det dessverre har blitt noe bedre. Betennelsene jeg har er kroniske, og flytter seg rundt i kroppen så dette har nok noe med Fibro’n å gjøre mistenker jeg 😉

    2. Nydelig duk og ja den fargen og mønsteret var lekkert…
      God bedring igjen….
      Godt å lese om din historie….
      Vet ikke om jeg blir med på den utfordringen, men men vet aldri…
      Strørsteparten av mine lesere er utenfor bloggen her! Og jeg har mange faste leser, så de vet nok det meste!
      Klem…

      1. Tusen takk 🥰 Armen har bare blitt bedre og bedre, så den er snart som den skal være. Jeg har ikke noe mønster til duken, fant bare bilde av den på nettet og printet det ut og har heklet etter det. Litt vrient, men det går. Det er jo frivillig å være med på utfordringen, alle må jo ikke det 😊 Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    3. Så nydelig duk! 🥰 Oransje passer jo helt ypperlig nå på høsten! Liker å hekle slike duker/løpere jeg også, hvor man fyller inn mønsteret, – både pent og enkelt. ❤️

      1. Tusen takk 🥰 Jeg har andre duker til noen småbord og skjenken i samme farge, så dette blir perfekt. Liker også best løpere og duker hvor jeg har et tegnet mønster, ettersom jeg er elendig på å lese mønster. På denne duken har jeg ikke noe tegnet mønster, bare et fotografi av den. Det er ikke så lett å se mønsteret hele tiden, men med forstørrelsesglass går det greit 😉

    4. Kjempefin duk.🥰
      Så morsomt at du fikk gode tilbakemeldinger på innlegget ditt. Ser at det er flere som har tatt utfordringen og det slår meg hvor utrolig forskjellige liv vi alle har levd. Det er så spennende å lese om.🤗
      Ha en fin fredagskveld!🤗🍃.

      1. Tusen takk 🥰 Ja jeg syntes det var så koselig at folk hadde tatt seg tid til å lese alt sammen, og gi fine tilbakemeldinger. Foreløpig har jeg kun vært innom de som jeg følger fast, men skal besøke de jeg ikke er innom så ofte senere. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg