Feberfri, strikketøy og handleliste…

Image by Jill Wellington from Pixabay

Heisann!

Ute er det overskyet og litt tåke som henger igjen fra i går. Temperaturen er igjen på blått med -3,1C.

I natt har jeg sovet så godt, og fikk jammen meg i overkant av 7 timer i drømmeland. Jeg kjente det på kroppen at den føltes helt utvilt og klar for en ny dag. Ellers så er feberen borte, halsen er OK men nesen renner fortsatt. Å det behøver ikke nødvendigvis å være forkjølelsen, men kanskje rent av allergi 🤔

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Du fortjener en god natt, deilige drømmer og en smilende morgen”
av Björg Thorhallsdottir

I går fikk jeg nesten tømt skittentøysboksen, det var bare et fag med gardiner og et pledd igjen som jeg lot ligge igjen. I dag er det kjolene mine som får slengt seg rundt. Jeg har jo begynt å bruke kjole en del de siste månedene, tenkt det jeg som omtrent aldri har brukt det 😉

Jeg kom aldri så langt som å begynne å strikk på Crush genseren min i går, for jeg hadde ikke gjort forarbeidet til raglanfellingen. Det var så lenge siden jeg hadde strikket det at jeg hadde glemt at man skal felle av 7 masker i hver side på bolen til ermene og tilsvarende på ermene. Når jeg oppdaget det ble jeg så oppgitt at jeg bare la det bort igjen, så får vi se om jeg får gjort noe med det i dag. Jeg skal på årets siste Strikkekafe på onsdag, som blir hjemme hos Bestisen i stedet for på Veiviseren. Det er litt for kaldt å sitte der, så da blir det hjemme hos i stedet .😉

Senere i dag skal jeg lage en liste over hva jeg trenger å handle inn til julehelgen. Jeg skal ikke gå helt bananas, og fylle kjøleskapet så det nesten sprekker. Det er ikke så mye jeg trenger, men litt småtteri, drikke og toalettartikler må stå på lista. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal bestille fra ODA, og få det hjemsendt så slipper jeg det kaoset i butikken eller om jeg faktisk skal dra ut selv…. Må tenke litt på den 🤔

Ellers så er sluket på badet i ferd med å tetne til, så jeg må kjøpe avløpsåpner når jeg handler. Egentlig burde jeg ha tatt på meg gummihansker å gravd nede i sluket, men orker ikke det akkurat nå. Så jeg håper et par flasker med Plumbo Gel sørger for at det flyter som det skal igjen.

Ønsker deg en fin mandag 🥰

19 kommentarer
      1. Tusen takk, nesen begynner å tørke opp nå 🥰 Jeg valgte å handle det meste hos ODA, og får det hjem i morgen. Så kjøper jeg frukt og litt godteri/snaks på lille julaften. Klem 🤗

    1. Tenk så deilig å være sjef i eget liv nå! Du kan sjalte og valte med gjøremål som det passer deg, ingenting er stress, og du kan til og med la kroppen bruke den tiden den trenge på å bli frisk! 😉

      1. Jeg har ikke helt kjent på sjefslivet riktig enda, men det kommer jeg nok til å gjøre på nyåret når alarmen ikke trenger å settes på. Formen er veldig fin i dag, så jeg vil anse meg selv som frisk igjen. Klem 🤗

      1. Tusen takk 🤗 Ja jeg likte også ordtaket veldig godt. Det vil sikkert bli veldig koselig på strikkekafé, spesielt siden vi skal være hos Bestisen hvor det er varmt og godt. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    2. Handleliste er en god sak. Men det er alltid en viss fare at den er glemt når man kommer til kassa. Men jeg skal ha endel frukt til jul og innfører 7 slag med ny vri: pepperkaker, sandkaker, goro, epler, klementiner, banan og druer. Kroppen er litt uvel, litt halsvonde og ei nese som renner. Mulig jeg må kle på meg mere når jeg skal sove. Ha en fin kveld.

      1. Jeg skrev handleliste tidligere i dag, og nå har jeg akkurat vært inne hos ODA og bestilt varene der. De kunne levere dem allerede i morgen mellom 13 – 18. Da har jeg bare igjen frukt og litt snaks til julehelgen, som jeg kjøper på torsdag eller på lille julaften. Får ikke håpe du blir skikkelig dårlig nå til jul, så kle på deg og hold deg varm. Ha en fortsatt fin mandag.

      1. Tusen takk, formen er helt fin igjen nå i kveld 🥰 Jeg var inne på ODA og bestilte mesteparten jeg trengte i sta. Det kommer i morgen, og nå har jeg igjen bare å kjøpe frukt og litt snacks. Klems

    3. Koseligere å være hjemme hos noen på strikkekafè, – flott at hun kunne ta imot så mange rett før jul. <3 Jeg holder jo også på å strikke genser, men har vært så travelt både med julebakst og juletresalg, så får begynne igjen i romjula. Smart å bestille på ODA, og så er de ganske rimelige vet jeg. De leverer her ute på bygda også, men jeg kjører forbi butikker hver dag, så da er det fort gjort å stikke innom der. Ha en fortsatt fin kveld! 😀

      1. Vi blir ikke så mange på onsdagen, for noen har dratt på juleferie mens andre skal på julelunsj mm. Glad vi kunne være hos henne denne gangen, for det er så kaldt på Veiviseren nå. Jeg har kommet så pass langt på genseren at alt er inne på en rundpinne. Skal begynne å strikke i morgen, så jeg er i gang til strikkingen. Det ble til at jeg bestilte fra ODA, og får varene i morgen. Det eneste jeg har igjen er frukt og snaks, og det kjøper jeg på lille julaften tenker jeg. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg