Et nytt Sofie skjerf er påbegynt 🧶

Heisann!

Som jeg fortalte tidligere i dag begynte jeg på et nytt Sofie skjerf i går. Jeg brukte pinne no 3,5, men syntes det ble for fast. Så på formiddagen i dag rakk jeg opp det jeg hadde gjort i går, og startet opp igjen. Denne gangen har jeg brukt pinne no 4, og har forsøkt å ikke strikke for stramt.

Jeg har strikket tilbake til der jeg var før jeg rakk opp, og er mer fornøyd denne gangen. Det er mykere og mer behagelig inntil huden.

I morgen er det igjen Strikkekafé, og da syntes jeg det var greit at jeg hadde kommet i gang med strikkingen. For jeg vet hvor vanskelig det er å gjøre der, når vi sitter å skravler i munnen på hverandre 😉.

Håper du har hatt en fin tirsdag 🥰

7 kommentarer
      1. Jeg falt plask for fargene i garnet med en gang jeg så det, og fant ut at det måtte jeg strikke skjerf av. Passer til høsten og den brune lange boblejakka jeg har. Har ikke strikket noe siden onsdagen, men det går fort framover og bilde kommer når jeg er klar. Klem 🤗

    1. Nydelig, varme farger! Moro å strikke Sofie-skjerf, men litt styr å holde orden på når man skal øke og felle. 😊 Koselig med strikke-kafé! Ha en fortsatt fin onsdag! 🤗

      1. Fargene er helt herlige og blir veldig fint til høsten. Ja det kan fort bli surr om man ikke følger med på når man har lagt ut eller feller. Så jeg setter streker på et ark, sånn at jeg vet når jeg kommer til den 8ende raden hvor jeg skal øke eller minske. Ellers er det nesten umulig å telle, og når man sitter sammen med mange andre som skravler så glemmer jeg meg bort. Nå som ferien begynner å bli ferdig for mange, er det nok flere som kommer til Strikkekaféen tenker jeg. Ha en fin fredda, klem 🤗

    2. Nydelige farger på det nye strikkeprosjektet ditt! 🤗 Kos deg på strikkekafe! 😉 Jeg strikker litt her i Spania også. Sent på kvelden, når temperaturen beveger seg ned på 30! 😂

      1. Jeg så egentlig ikke nøstene med de fargene med en gang, men en av de andre to jeg var med pekte på det. Da bare måtte jeg kjøpe det å lage skjerf til høsten kommer. Ja disse Strikkekaféene er gull verdt, for selv om formen er dårlig og man helst har lyst å bli hjemme så gjør man ikke det. For når man først kommer dit blir det alltid så koselig, og man føler seg i mye bedre form etterpå. Huff kveldstemperatur på +30 er alt for varmt for meg gitt. Er nok en innbitt viking som trives best når det +12 på natten som det var i natt 😉 Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg