Et besøk på Champagneplassen i går, og i dag er hverdagen her…

Heisann og hoppsann!

Ute skinner solen fra en blå himmel, og gresset på bakken ovenfor har begynt å miste den brune fargen. Det er vår 🥰. Temperaturen når jeg sjekket for en halvtime siden, var på +5,3C.

En ny arbeidsuke er her, og jeg sitter på hjemmekontor for siste gangen i denne omgangen. I morgen er det tilbake til kontoret nede i Oslo sentrum. Skulle egentlig ha vært der i dag også, men så har jeg en avtale og da var det greiest at jeg var her. Ellers hadde det gått bort så mye av arbeidstiden.

Vinja har fått sin morgendose med medisin, og har flyttet ut på balkongen. Jeg satte opp døren for å lufte, og da var hun ikke sen om å hoppe ut. Akkurat nå sitter hun på klatrestativet å kikker på skjærene nede på bakken. De har oppdaget henne, og gjør det de kan for å erte henne… Selv nyter jeg den første koppen med kaffe i mens jeg strekker ut en stiv nakke.

Krokus på Champagneplassen

Etter at jeg hadde vært på gravlunden i går, gikk jeg bort til Champagneplassen, fellesområde, og satte meg ned å pratet med noen naboer i blokken nedenfor. De holdt på å renske opp i bedene samtidig som de fyrte opp grillen for litt ettermiddagsmat. Ble sittende sammen med dem en times tid og skravle. Det var eselører på de aller fleste buskene rundt plassen, og både hvitveis og krokus sto å strakk på seg i sola. Bilde av hvitveisen ble så ute av fokus, så det droppet jeg. Når de skulle spise, gikk jeg inn til meg selv igjen å tok ut et stk laks som jeg tok til middag litt senere.

Jeg skulle hatt dugnad i mine egne bed også i påsken, men det ble aldri noe av. Nå må jeg se å få tatt meg sammen i løpet av denne uken, sånn at det ser litt mer ryddig og fint der. Jeg har jo matet fuglene i vinter, og de har søplet noe helt forferdelig. Det må ryddes opp og fjernes, men fuglemateren får henge en stund til tenker jeg.

En liten selfie også

Sola tok ganske bra i går, så det er på tide å hente fram solkremen for å beskytte huden i ansiktet. Jeg må sjekke om den solkremen jeg har kan brukes i år også, eller om jeg må kjøpe en ny. For det er utgåttdato på det også. Jeg har forbrent ansiktet mitt en gang for mange år siden, og det var så ubehagelig at jeg har ikke noe ønske om å gjøre det flere ganger. I alle fall om jeg kan unngå det. 

Det ble ikke noe strikking på naboen sjal i går, som jeg hadde planlagt. Etter å ha sittet ute i sola var jeg trøtt og satt mesteparten av kvelden å glippet med øynene. Jeg får heller ta noen rader i kveld i stedet, sånn at det vokser litt. Naboen hadde ikke noe ønske om at at sjalet skulle være like langt som mitt, for det er megastort, så derfor går jeg ut fra at dette er et prosjekt som ikke tar så lang tid 😉

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰

 

 

18 kommentarer
    1. Litt morsomt å følge med når skjærene terger kattene 😀 Skjønner at det er skikkelig vårstemning utenfor hos deg nå. Herlig! 🥰 Ha en super tirsdag! 😉

      1. Tusen takk 🥰 Skjærene er noen ordentlige ertekroker, og Vinja lar seg tirre hun vettu 🤣 Ja nå er det ordentlig vårstemning her, og hadde vi fått en ordentlig regnvær en dag eller to så hadde blitt skikkelig grønt over alt.

    2. Det er så godt med vår, selv om det er ting man må gjøre, som å rydde i bed og sånne ting.
      Bare det at solen varmer, det er så herlig. Og ja, viktig med solkrem. Jeg har begynt forlengst med det selv.
      Ha en herlig fin hverdag og vårdag ♥ Klem

      1. Jeg både gleder og gruer meg til å begynne å rydde i bedene, men det må gjøres. Jeg stortrives nå som sola varmer, og de tjukkeste jakkene får henge i fred i skapet.
        Tror nok jeg må innom apoteket å kjøpe ny solkrem, for jeg er redd den jeg har er for gammel. Kos deg og nyt tirsdagen, klem 🤗

    3. Hverdag igjen og det var bra. Skal til legen om ca 40 min og håper at jeg kan starte på jobb alt i morgen. På tide med vårting nå og det er mange bed som det skal renses opp i. Men det er meldt god varme så det tørker fort opp. Så langt i dag har jeg levert en dress til rensing, kasta noe elektrisk avfall og levert litt lotto. Må ta en sjau i boden snart men fikk lagt ned en haug med luer og votter nylig. Ha en fin dag.

      1. Ja nå er det mye som skal ordnes ute, for at alt er klart til sommeren omsider kommer. Godt at det blir mye varmt vær, men vi hadde trengt litt regn også.
        Jeg må også rydde i begge kjellerbodene mine, for det ser ikke ut og jeg kommer knapt inn. Jeg har abonnement på Lotto, Extra og Vikinglotto, som blir trukket automatisk hver mandag så trenger jeg heldigvis ikke å huske på.
        Lykke til hos legen, og håper resten av tirsdagen blir fin 😊

    4. Flotte bilder hos deg.😊
      Våren er ikke kommet like langt hos oss, men nesten. I dag har det vært 17 grader og sol, så det er satt fart på sakene. Nyt vårkvelden!🤗

      1. Tusen takk 🥰 Vi er inne i en periode med mye fint vær og gode temperaturer nå, så våren blir mer og mer merkbar nå.
        Det blir mye balkongliv utover nå tenker jeg 😉

    5. Ja, nydelig vær for tiden! ☀️ Moro å følge med på alt som spirer, og hos deg har det kommet lenger enn her. Jeg har div. løk som såvidt har begynt å komme opp, bl.a. krokus og tulipaner, og så fikk jeg se at stuehortensiaen jeg plantet ut ifjor har klart seg. Jeg legger over litt hver kveld, – er redd for at de små spirene skal fryse, for her kan det bli frostnetter fremdeles.

      1. Det ser ut til at vi skal få beholde det fine været en stund nå, og temperaturen er deilig. Jeg har noen få tulipaner jeg helt hadde glemt i bedet mitt, og de har kommet med blader så får vi se om de også kommer med blomster 😊 Naturen våkner mer og mer for hver dag nå, og jeg nyter virkelig hver eneste dag. Så gøy at Stuehortensiaen har klart seg, hvilken farge er det på den?

        1. Ja, det var moro at den har overlevd, noe som betyr at de også kan plantes ut. 🙂 Mener den er blå. Ellers kjøpte jeg en rød på Rema her om dagen. De skal ha mye vann, så den jeg har inne står i en selvvanningspotte.

      2. Det ser ut til at vi skal få beholde det fine været en stund nå, og temperaturen er deilig. Jeg har noen få tulipaner jeg helt hadde glemt i bedet mitt, og de har kommet med blader så får vi se om de også kommer med blomster 😊 Naturen våkner mer og mer for hver dag nå, og jeg nyter virkelig hver eneste dag. Så gøy at Stuehortensiaen har klart seg, hvilken farge er det på den?

    6. Sola skinner og våren er skikkelig i siget 🙂
      Det er alltid trasig å forbrenne huden… men på tv2 hjelper deg kom de jo frem til at solkremer er like gode etter utgått dato… så ikke vet jeg hva som er riktig. Jeg har kastet mine solkremer fra sesong til sesong fordi de ikke skulle brukes to sesonger på rad… 🙂

      Lag deg en fin ny dag 🙂

      1. Ja naturen våkner litt mer hver dag nå, og fuglene har forandret sangen sin også 🥰 Jeg tok en god kikk på solkremen jeg bruker til ansiktet, og fant til slutt at best føre datoen var oktober 22. Innen da har jeg nok brukt dem opp. Interessant det der at de er like gode etter datoen, men greit å vite. Ha en nydelig onsdag 🥰

    7. Flott bilde av deg, da 😊 Våren er nå begynt å gjøre seg gjeldene her også – endelig – men fyyy så mye snø vi har enda..
      Ja nå er nok hverdagen her for de aller fleste (ikke alle som kan sitte på baken å sløve året rundt, sånn som meg..huff 🙈) Håper overgangen til kontoret i byen går “smertefritt” 😊

      1. Aaaa, tusen takk 🥰 Ja nå er hverdagen her med alt det bringer med seg. Nå er det vel ikke alltid selvvalgt at man ikke skal på jobb, og det er det kanskje i ditt tilfelle også? Det har ikke blitt noe jobb på meg i det hele tatt i dag, for jeg våknet opp og var kvalm og ugrei i magen. Det går nok over igjen til i morgen, og da blir det i alle fall en dag på kontoret i byen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg