Erika’n er på plass, og graven er klar for høsten 🍁

Graven til foreldrene mine er pyntet for høsten

Heisann!

Da var kvelden kommet denne første mandagen i oktober, og jeg har nettopp våknet etter en aldri så liten strekk. Ble så frossen at nå har jeg pakket meg inn i et par pledd, og jeg kjenner at jeg sakte men sikkert får varmen tilbake i kroppen.

Før jeg kom meg ut av døra i dag ringte Bestisen og spurte om jeg hadde noe på timeplanen. Da jeg sa jeg skulle en tur på Plantasjen og deretter på gravlund, spurte hun om hun kunne bli med og det var jo bare hyggelig. Vi ble enig om at hun fraktet seg selv med buss og bane til Oppsal senter og så skulle vi møtes der. Selv hadde jeg ikke vært i dusjen enda, men satte inn turbo giret og ble ferdig i en rekordfart.

Tanken var at jeg bare skulle kjøp Erika/lyng til graven hos Plantasjen, men så oppdaget jeg at de hadde min favoritt Coleus som går i brunt. Den måtte jeg jo bare kjøp, klarte ikke å la være….

Jeg var litt engstelig for hvordan det skulle se ut på graven, men det var ikke så ille som jeg trodde. Lobelia og de Spanske Margerittene hadde vel og merke vokst seg enormt store, så det var på høy tid å rydde opp. Skulle ha tatt før og etter bilde, men glemte det helt bort. Jeg satte ned 3 Erikaene jeg hadde kjøpt og tente et lys selv om det ikke var en merkedag. Litt senere skal jeg legge på granbar, men det er litt tidlig enda. Da skal jeg samtidig pynte litt mer langs kantene, noe jeg helt glemte å gjøre i dag, 🤔

Når jeg var ferdig på gravlund dro Bestisen og jeg bort til Bryn Senteret, hvor vi satte oss ned og spiste lunch hos Al Dente. Vi hadde som alltid masse å snakke om, enda det bare var en dag siden vi så hverandre sist, og ble derfor sittende ganske lenge før vi brøt opp.

Da jeg kom hjem igjen litt senere ventet Vinja i ekstase, og etter å ha fått en god rufs i pelsen stormet hun ut på kjøkkenet å mjauset sårt. Våtfór koppen var tom, og hun mente bestemt at den burde fylles opp igjen. Det skjedde ikke, og hun måtte nøye seg med tørrfór som ikke er noen dårlig erstatning. Vinja syntes selvsagt ikke det 😾

Hvordan har din dag vært?

 

4 kommentarer
    1. Nydelige farger i sammen! 🥰 Her er også høstpyntingen på gravene unnagjort. Igår var jeg på jakt etter ei vind- og vanntett jakke, og fant ei jeg ble veldig fornøyd med. Neste uke er det høstferie her, og da skal vi noen dager til Bergen, og da trengs nok en slik.🌧️😅 Ønsker deg en fin tirsdag! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Det er godt å få pyntet på graven, for det kan fort bli både kuldegrader og annet som daler ned i denne måneden. Ja det kan nok være greit å ha noe vanntett når man skal vestover, og det er vel også spådd litt dårlig vær framover også. Ha en fin tirsdag 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg vurderer hver vår og høst om jeg skal la gravlund ordne med stell og planter, men så syntes jeg at det er litt koselig å ordne det selv. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg