Er det sånn det blir fremover?

Image by Alexandra_Koch from Pixabay
Image by Alexandra_Koch from Pixabay

Hei og god morgen!

Ute er det en klar og fin vinterdag. Det sluttet å snø i går kveld, og jeg håper ikke det kommer noe mer. Sjekket temperaturen akkurat nå, og den ligger på -6,5C 🥶

Jeg fortalte tidligere at jeg hadde vært å hørt på Abid Raja i Lørenskog Hus på mandagen. I går på formiddagen kom det en SMS fra Lørenskog Hus, om at en av deltakerne hadde testet positiv for Corona. Noe som betyr at jeg og alle de andre som var der må teste oss to ganger. Den første i morgen og den siste på lørdagen. Så langt har jeg ingen symptomer, og så får vi også håpe at testene er negative.

Er det sånn sånn det blir fremover? At man går ut for å spise, på en konsert, teaterforestilling ol og så tester noen positiv å man må fram med hurtigtesten!

Hva skjer i dag?

Vel det er arbeidsdag, og jeg kommer til å være opptatt med det i noen timer fremover. Det er nok å gjøre, så jeg blir ikke arbeidsløs i dag. Mellom kl 14 – 16 kommer Oda med matvarene jeg bestilte i går. Det snødde jo så mye og var glatt på veien så jeg bestemte meg for å bli inne og bestille varer i stedet.

Håper din onsdag blir fin 🥰

 

17 kommentarer
    1. Ja det er nok slik det blir fremover, kanskje… men nå åpnes det uansett opp 😀 Så får vi ta våre forholdsregler… enmeteren og slikt…
      Ikke noe morsomt når veiene er glatte – da er det greit å være hjemme – og få levert på døra ja 🙂
      God ny dag til deg 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er nok den nye hverdagen, om man skal være med på noe utenfor huset fire vegger. Bedre på veiene her i Oslo i dag, for det har blitt brøytet.
        En god dag til deg også 🥰

    2. Det er nok bare noe vi må for tiden. Veldig kjedelig, for man føler seg ikke trygg et sted. Jeg gruer meg faktisk litt til selskapet vi skal i til helga. Hva venter etterpå, tenker jeg. Men jeg har tester her hjemme, så vi får vel bare følge med som vi skal. Her også kom det snø. Nydelig å se på, men jeg er glad jeg ikke skal ut og kjøre. Ha en fin dag 🙂

      1. Ja det blir vel vår nye hverdag dette med gjentatte hurtigtester. Jeg ble litt satt ut i går når beskjeden kom, for dette var det første store jeg har vært med på etter at pandemien kom. Var litt i tvil om jeg skulle gå, men bestemte meg allikevel for å gjøre det. Glad det er klarvær i dag, og ikke enda mer snø. Ha en fin dag du også 🥰

        1. Det er nok bare noe vi må for tiden. Veldig kjedelig, for man føler seg ikke trygg et sted. Jeg gruer meg faktisk litt til selskapet vi skal i til helga. Hva venter etterpå, tenker jeg. Men jeg har tester her hjemme, så vi får vel bare følge med som vi skal. Her også kom det snø. Nydelig å se på, men jeg er glad jeg ikke skal ut og kjøre. Ha en fin dag

    3. Ja det er nok slik det blir fremover, kanskje… men nå åpnes det uansett opp 😀 Så får vi ta våre forholdsregler… enmeteren og slikt…
      Ikke noe morsomt når veiene er glatte – da er det greit å være hjemme – og få levert på døra ja 🙂
      God ny dag til deg 🙂

      2. FEBRUAR 2022, KL. 09:16
      Tusen takk 🥰 Ja det er nok den nye hverdagen, om man skal være med på noe utenfor huset fire vegger. Bedre på veiene her i Oslo i dag, for det har blitt brøytet.
      En god dag til deg også 🥰

      2. FEBRUAR 2022, KL. 10:23
      Det er nok bare noe vi må for tiden. Veldig kjedelig, for man føler seg ikke trygg et sted. Jeg gruer meg faktisk litt til selskapet vi skal i til helga. Hva venter etterpå, tenker jeg. Men jeg har tester her hjemme, så vi får vel bare følge med som vi skal. Her også kom det snø. Nydelig å se på, men jeg er glad jeg ikke skal ut og kjøre. Ha en fin dag 🙂

      2. FEBRUAR 2022, KL. 10:46
      Ja det blir vel vår nye hverdag dette med gjentatte hurtigtester. Jeg ble litt satt ut i går når beskjeden kom, for dette var det første store jeg har vært med på etter at pandemien kom. Var litt i tvil om jeg skulle gå, men bestemte meg allikevel for å gjøre det. Glad det er klarvær i dag, og ikke enda mer snø. Ha en fin dag du ogs
      Nå er vi sammen

      1. Du hadde lagt igjen så mange kommentarer, så jeg svarer deg bare på denne.

        Ja vi må nok belage oss på å teste oss både før og etter arrangement som vi skal være med på, privat som offentlig.
        Heldigvis har jeg ikke noen avtaler med det første, og så sitter jeg fortsatt på hjemmekontor så det er jo også greit.
        I går var det ekstremt glatt her, men i dag har de fått vekk snøen og hovedveiene er bare og fine.
        Ha en fin dag videre du også 😊

      1. Jeg har også hørt om de tilfellene, og det er jo ikke bra at det er sånn. Hurtigtesten skal jo være en indikator på om du er smittet eller ikke.
        Forhåpentlig så er jeg ikke smittet, for vi satt langt fra hverandre og brukte munnbind hver gang vi gikk fra plassen. Jeg satt på stolen hele tiden.
        Så langt har jeg ingen symptomer, og jeg krysser fingrene for at det forblir sånn.

        1. Tilfeller.. da høres det ut som om det er en og annen sjelden gang, men nå er det stadig flere som tester ut disse forskjellige testene, og alle gir helt random svar.. i media og avisene bare i dag er det mange slike saker… mitt råd er å holde seg hjemme hvis man får symptomer.

          1. Jeg bestemte meg med en gang at jeg holder meg hjemme uansett, selv om jeg ikke har noen symptomer. Bare for å være på den sikre siden. Kunne nok ha skrevet svaret mitt annerledes, blir noen ganger annerledes på veg fra hode og ut i fingrene. Det er bekymringsfylt at det skal være sånn at vi ikke skal kunne stole på hurtigtestene. Ettersom det er det eneste vi har, så må det jo bare komme noe som er mer nøyaktig.

    4. Kan ikke si det frister å gjøre noe for tida…… syns alt er pes! Unntatt å være hjemme og i skauen…! Men – er vel sånn det skal være sikkert! Hmmm….. 🙁 🙂

      1. Nei det frister ikke i det hele tatt å være med på noen ting. Jeg kommer nok til å være litt mer forsiktig med hva jeg er med på utover, for jeg orker ikke all denne usikkerheten og testingen. Blir litt for mye for meg kjenner jeg 🤨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg