Er det NAV som har bedt om det 🤔

ARKIVBILDE TATT MED DIGITAL CAMERA – Numedalslågen

Heisann!

I dag er det grått ute, men det har heldigvis ikke begynte å regne. Temperaturen er omtrent som i går, +2,3C.

Formen er ikke strålende i dag heller, så jeg tar det med ro her hjemme. 

I går tikket det inn en melding fra Fastlegen min om at jeg hadde fått time neste uke til konsultasjon. Jeg skjønte ingenting, men så kom jeg til å tenke på at det kanskje var saksbehandleren min i NAV som hadde satt i gang dette. Han spurte meg for en uke siden om de skulle vurdere arbeidsevnen min, hvorpå jeg svarte at jeg ikke kunne se at det var noen ide. Jeg skal jo gå av med AFP i slutten av året, og det er lite sannsynlig at jeg kommer til å jobbe noe mer. Kroppen er sliten og orker ikke ikke mer nå. Han snakker hele tiden om at det kan jo være en mulighet med uførhet…., noe som ikke er aktuelt for meg og som jeg har forklart han før. Jeg får bare møte opp til legetimen, så får vi ta det derfra….

Det er en stund siden jeg var å klippet håret, så på formiddagen ordnet jeg med en time til i morgen. Skal ikke påstå at håret er så veldig langt, men det er kommet til en lengde hvor det har fått en egen vilje. Samme hva jeg prøver på, så blir det ikke sånn jeg vil.  Da blir det godt å få litt fasong på det igjen.

Plantene som har fått nye potter, har allerede begynte å ta seg til rette. Alle sammen ser faktisk ut som om de har vokst litt… Håper ikke at de vokser for mye i den nærmeste tiden så jeg må potte de om igjen 😉

Håper du har og fortsatt får en fin torsdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Ja, det er mye som kan skje her i verden. Men jeg skjønner jo at du lurer på en sånn legetime. Plantene dine klarer seg så fint gjennom vinteren nå. Bedre å plante om når det blir vår. Lykke til med klippen:)

      1. Jeg syntes jo at saksbehandler i NAV kunne ha sendt meg en melding, og sagt at han hadde ordnet med legetime. Jeg kan tenke meg hva legen min kommer til å si når jeg forklarer situasjonen, han blir ikke imponert. Plantene klarer seg nok fint over vinteren tenker jeg. Skal virkelig bli godt å få klippet håret igjen. 🤗

    2. Huff!😳Det er ikke alltid like greit å måtte forholde seg til Nav, men det er nok best å gjøre som de sier. Det kan godt være at legen må ha et ord med i laget han også. Innimellom er det mange rare regler altså.😱
      Får håpe alt går greit så du får alt i orden til årsskiftet.🤗

      1. Det var mye enklere med han saksbehandleren jeg hadde fram til mai i år, han hadde jobbet noen år og visste litt om alle ytelsene og hvordan de fungerte. Den nye gjør ikke det, og forstår ikke at det ikke er noen hensikt for meg å søke om Uføretrygd. For noen år siden ja, men ikke nå. Jeg møter opp til timen min, og så får vi se hva som skjer. Jeg har allerede fått godkjent alderspensjonen, og nå er AFP under behandling. 🤗

      1. Ja det kan det være, men jeg har vært heldig fram til nÃ¥. Problemet er den nye saksbehandleren, som ikke leser all historikken, ikke kan noe om andre ytelser enn de han jobber med mm. Da er det lett at misforstÃ¥elser kan oppstÃ¥…. Jeg møter nÃ¥ opp til legetimen min, og sÃ¥ fÃ¥r fastlegen og jeg se hva vi skal gjøre 🤔

    3. Jeg bare lurer pÃ¥ om de prøver Ã¥ hjelpe deg..kan kanskje være mer Ã¥ hente pÃ¥ økonomi som ufør enn som AFP pensjonist..SÃ¥ følg med litt pÃ¥ dette 🙂 kan være lurt…

      1. Det er jo bare det at det ikke er aktuelt å søke om uførhet nå, som jeg skal over på AFP. Dessuten kommer en vurdering om uførhet til ta evigheter, mest sannsynlig år, og hva skal jeg gjøre da når jeg ikke lenger har noen jobb etter 01.01.23. Å om jeg skulle søke om uføre så mister jeg muligheten til AFP. Hadde spørsmål om uføre kommer for noen år siden, så kunne jeg ha vurdert det. Nå er det for sent. Å DET, skjønner ikke denne unge jyplingen av en saksbehandler, som igjen gjør meg så frustrert 🙈.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg