En trist nyhet, snublefot og dose 3

Heisann!

Ute har det vært en nydelig dag ute, med blå himmel og sol. Vel sola rakk så vidt å stå opp før den gikk å la seg igjen. Temperaturen var mer vinterlig med kun -0,2C.

Jeg måtte tidlig opp i dag, for jeg hadde jo time til å ta Dose 3 vaksinen tidlig på formiddagen. Det ble ikke så mye søvn på meg i natt, og var ikke så våken da jeg gikk i dusjen å var ikke noe mer våken da jeg skulle gå ut igjen. Skylte ikke vekk såpen ordentlig på gulvet, og klarer å skli i det jeg var på vei ut av dusjen å ramlet over ende. Jeg vred og slo det ene kneet kraftig, så det verket når jeg belastet det, noe det har fortsatt med i hele dag.

Klarte allikevel å komme meg bort til vaksinesenteret, hvor det var fult av folk og en aning kaotisk. Ikke en parkeringsplass å oppdrive utenfor, men jeg fant en annen litt lengre bort. Først sto jeg i kø utenfor, så inne i gangen før jeg og 3 andre fikk komme opp i etasjen over. Problemet var bare at heisen var satt ute av drift, så jeg måtte halte meg opp trappa med det vonde kneet. Opp kom jeg og da tok det bare 5 minutter før det ble min tur. Som de to andre gangene var det over nesten før det begynte, og ikke kjente jeg noen ting heller da sykepleieren stakk. Så langt har jeg ikke merket noe ubehag etter vaksinen, føler meg i fin form og ikke er armen spesielt øm og sår heller.

Da jeg kom hjem igjen fikk jeg en melding om at mammas venninne, Elbjørg, på 99 år hadde gått bort 07.12. Jeg hadde jevnlig kontakt med henne frem til hun flyttet på sykehjemmet tidligere i år. Det er trist og vemodig, for hun var den siste jeg kunne snakke med og om mamma. Med henne er alle minnene borte, men jeg husker selvsagt noe av de tingene hun fortalte. Elbjørg skal bisettes fra Alfaset kapell 21.12., og jeg har allerede reservert plass i kapellet.

Nå er fredagskvelden kommet, og jeg skal snart slenge en pizza i ovnen som blir dagens middag.

Håper du har hatt og fortsatt får en fin fredagskveld 🥰

#været #trøttitryne #vaksinering #dose3 #uheldig #snublefot #trist #dødsfall #skade #au

 

11 kommentarer
    1. Så bra du har fått tatt 3.dose. Mannen min tok også det i dag.
      Ikke så bra at du slo kneet, får håpe det bedrer seg fort.
      Kos deg med pizza, om det er noe igjen 😉 God fredagskveld! Klem 🙂❤

      1. Jeg var sikker på at jeg ikke skulle få tilbudt dose 3 før i januar, så det var overraskende at det kom allerede nå. Deilig med å være ferdig med det før jul. Pizzaen smakte himmelsk, og nå sitter jeg å koser meg med “På Spåret” på SVT1. Ha en fin fredagskveld du også 😊

    2. Det har skjedd litt av hvert hos deg i dag ja. Det er trist når noen går bort😢
      Du får gjøre det beste ut sv kvelden, og kose deg med pizzaen.
      God bedring med kneet ditt😚

      1. Tusen takk 🥰 Ja det skal være visst, både på godt og ondt. Mammas venninne har hatt en langt og innholdsrikt liv, som hun likte å fortelle om på en humoristisk måte. Hun var alltid så glad når jeg ringte henne, for da kunne hun diskutere verdensproblemene ol De på hennes alder var jo borte for noen år siden 😉

    3. trist når noen går bort,men hun fikk et langt liv ,du får ta vare på alle dei gode minnene .
      Godt å være ferdig med 3 dose da,jeg har time 13 januar ,og den timen er først kl 17.10 det betyr att mannen må vente på meg etter jobb ,godt vi har 3 barn som bor i området :=)god bedring med den foten da,,å dette i dusjen er ikke godt

      1. Ja damen har hatt et langt og innholdsrikt liv, men det er jo trist allikevel. Du kan tro jeg er glad jeg er ferdig med dose 3, for jeg ble altså så elendig i går. Lå rett ut det meste av dagen, du kan lese om det i et eget innlegg. Var ikke helt forberedt på det. Kneet mitt er nesten tilbake til normalen igjen heldigis 😊

    4. Godt det gikk bra med deg. Skummelt å falle sånn. Leit med å miste sine nærme. Føler med deg der. Ønsker deg en god dag og håper du ikke blir mer dårlig av sprøyta. 🙂

      1. Jeg slapp nok ikke unna bivirkninger etter vaksinen, for i går var jeg helt utslått. I dag er jeg heldigvis tilbake til normalen igjen. Var ikke forberedt på at jeg skulle bli så dårlig, men jeg er jo ikke alene om det 😉 Kneet mitt er heldigvis nesten bra igjen 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg