En trist nyhet, og ingen sovemorgen på meg

Image by Julius H. from Pixabay

Heisann!

Ute er det en knallblå himmel, og sola har så vidt begynt å skinne inn på balkongen. Temperaturen da jeg sjekket sist lå på +8,9C.

Jeg ble vekket allerede før kl 6 av at Vinja kastet opp først en gang, og så en gang til da jeg hadde krabbet under dyna igjen. Hun har ikke ikke kastet opp på over en måned nå, noe som jeg er sikker på har med dosen på medisinen hennes å gjøre. Så lenge dosen var høy kastet hun ikke opp, men nå som vi har justert den ned igjen så er vi i gang igjen. Jeg kan jo håpe på at det blir med denne ene gangen, men jeg mistenker at det ikke er det. Når alt det er sagt, så er frk Pus i fin form igjen og løper frem og tilbake til kjøkkenet for å spise våtfóret sitt. Hun venter også på å få gå ut, men hun må vente til sola kommer for fult så døra kan stå åpen. For nå er det litt kjølig enda, og frøkna vil ikke være på balkongen når jeg lukker igjen døra…

Planen om å sove lenge ble det ikke noe av, for etter å ha vært oppe to ganger å tørket opp etter Vinja fikk jeg ikke sove igjen. Så da sto jeg like godt opp å brygget meg en kopp kaffe å satt meg i stua å så på at natten ble til dag.

Fikk lyst på egg til frokost, som egentlig endte opp til å bli lunch, men alle sammen hadde var gått ut på dato for lenge siden. Da var det ikke noe annet å gjøre enn å ta vanntesten, for å se om de fløyt eller sank til bunnen. De gikk heldigvis til bunnen og ble der så da ble det egg på meg 🥚.

Jack Vreeswijk

I det jeg skulle avsluttet dette innlegget kom det opp en melding om at fine Jack Vreeswijk var død bare 59 år gammel. Han var sønn av visesangeren Cornelis Vreeswijk. I 2019 gikk han ut offentlig å fortalte at han hadde fått kreft, og etter det var det både nedturer og oppturer. Jeg ble så lei meg og satt ut da jeg leste at han var død, for jeg håpet han skulle klare seg. Var så heldig å oppleve han live her i Oslo, hvor han sang sin fars sanger.

Hvil i fred Jack 🕊️

Hvilke planer har jeg for denne dagen? Vel jeg har egentlig ingen, annet enn at jeg skal sette meg ut på balkongen om ikke lenge å nyte sola.

Håper du får en fin tirsdag 🥰

14 kommentarer
    1. Uffda, kanskje du må høre om å øke dosen, men godt at hun er i form igjen. ♥️ Vi er heldige med været om dagen, og sola varmer skikkelig! ☀️ Deilig når det er slik. Min erfaring er at egg holder seg bra lenge, men greit å sjekke. 👍 Dårlige egg vil man helst ikke åpne… Kos deg ute på balkongen etterhvert! 🤗

      1. Jeg kan ikke øke dosen igjen, for det skaper problemer med stoffskifte. Så dette er bare sånn det er. Ja egg kan holde seg friske lenge etter dato, men plommen kan bli litt seig om det går for lang tid. Jeg har sittet litt ute på balkongen, men gått inn nå for skyene kom å det ble litt kaldt. Klems 🤗

    2. Huff så kjedelig ❤❤❤ Jeg får så vondt inni meg når en av mine katter blir syke, og da gråter jeg så tårene renner. Godt at hun er i form igjen.

      Vi også har et fint påskevær, og nå ser det endelig ut som om våren kan slippe igjennom vinteren. Mye snø har tint de siste dagene. I går så jeg årets første gåsetrekk, og da vet man at det er vår.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Hun har hatt stoffskifte problemer i 3 – 4 år nå, og hun har kastet opp omtrent like lenge. Vanskelig å få justert dosen på medisinen, sånn at det passer inn på begge deler 🙈 Deilig at snøen smelter, og det har den virkelig gjort de siste dagene, deilig. Klems 🤗

    3. Så det på vg.no om at JW var død. Det var altfor tidlig bre 59 år men det er altfor mange som må forlate livet altfor tidlig. Skaffa ny lader til mobilen i dag. Den jeg hadde var litt dårlig så den ga jeg til noen andre. Fikk påskeegg på jobben i går litt sjokolade, ellers salte greier som jeg ikke liker. Tok sjokoladen så fikk andre resten. Må handle i dag eller i morgen, men det er jo kun dager stille så er kiwi oppe igjen. Det der klarer vi fint. Det jeg skal i påsken er at jeg skal besøke mor torsdag og så kanskje ta en skitur hvis jeg gidder. Må ta en skogstur hvertfall, er mye snø i skogen så ut må man. Ha en fin kveld.

      1. Jeg likte godt Jack og syntes dette er veldig trist at han døde så alt for tidlig. Koselig med påskeegg, noe jeg må ha hvert år. Pleide å få på jobben, men np er det jo slitt på det. Jeg må innom butikken i morgen for noen småting, men det meste er i hus til påskehelgen nå. Ha en fortsatt fin tirsdag.

      1. Ja det er trist når noen blir frarøvet mange år av sin levetid på denne måten. Jeg satt litt ute på balkongen i sta, men det ble litt kjølig i tillegg til at allergien min kranglet litt så jeg gikk inn igjen. Klems 🤗

    4. Det vart en brå start på dagen, må jeg si. God bedring til pusen🥰 Og virker som du kom deg igjen etter kaffekoppen og kanskje oppholdet i sola på balkongen🤗 Nydelig vær i dag også. Holdt på å sovne i sola, jeg😅

      1. Noen morgener blir sånn, men håper jo at det skal bli lenge til neste gang. Kaffe gjør underverker for både hode og resten av kroppen, og sørger ofte for at jeg kommer i gang. At vi har hatt så mye sol hjelper også, i motsetning til i dag som snøen laver ned. Klem 🤗

      1. Jack var nok ingen verdensartist, men en veldig god visesanger. Han lignet veldig på sin far av utseende, og hadde noe av den samme stemmen også. Vinja blir aldri frisk igjen, men med god oppfølging hos dyrlegen og riktig dose medisin har hun det helt fint for nå. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg