En liten utfordring av Bunny, et par dager forsinket 🙈

Heisann!

På søndag hadde bloggeren Bunny en utfordring på bloggen sin. Den gikk ut på at vi skulle poste et innlegg med bilder av kjæledyrene våre. Treg som jeg er, fikk jeg aldri ut fingeren samme dagen og heller ikke dagen etter. Derfor kommer dette først nå. Jeg har jo hatt til sammen 10 kjæledyr, men viser kun bilde av 4 av dem da jeg ikke fant igjen bilder av marsvinene Tote, Marthe, Trulte og Trine. De 3 siste er mor og to døtre.

Rotteguttene mine Sylvester og Lucifer

Jeg fikk rottene Sylvester (øverst) og Lucifer (nederst) en gang på midten av 2000-tallet av niesen til Bestisen. Hun hadde hetterotter og som vi alle vet formerer de seg ganske kjapt. Så det tok ikke lang tid innen hun hadde alt for mange. Impulsiv som jeg er sa jeg at jeg kunne godt ta et par stykker, og heldigvis for meg så var det to gutter jeg fikk. Ellers ville vel jeg ha endt opp med like mange selv etter en stund. De lever jo ikke så veldig lenge disse rottene, og da de var ca 4 år døde først Lucifer mens jeg holdt han i hånden. (mest sannsynlig hjerte) Det jeg ikke visste da var at Sylvester allerede var syk. Han hadde kreft, som han ble operert for men døde før han rakk å hente seg igjen. Jeg var helt fortvilet for begge rottene mine døde med bare en måneds mellomrom. Savnet var stort og jeg gråt mine tapre tårer, mens jeg lovet meg selv at neste gang jeg skulle skaffe et dyr, skulle det være et som normalt hadde lengre levetid.

Pusejentene mine Ronja og Vinja

I 2009 så fikk jeg beskjed fra niesen min i Skånevik, Hordaland at katten hennes hadde fått 4 kattunger (to gutt og to jenter), og der hvor hun bor har jo omtrent alle katter så hun var litt fortvilet. Hun hadde ikke lyst til å avlive dem, og da kom impulsive meg på banen igjen. Jeg sa ja til å overta de to grå kattene, og da de var gamle nok til å forlate mamma Lillepuz dro jeg over å hentet dem. De fikk navnet Ronja (øverst) og Vinja (nederst) Det har vært 12,5 år med mye glede og selv om jeg ble veldig bundet så har jeg aldri angret en dag på at jeg sa ja til å overta dem. Den 02.12.21. fikk Ronja sovne inn for godt da hun ikke var frisk lenger. Diabetesen som hun fikk påvist i august samme året hadde nok herjet mer med kroppen hennes enn vi først trodde. Jeg satt med henne i fanget og gråt sårt da kroppen slappet av i armene mine, og hun var reist til de evige jaktmarker. Jeg har fortsatt Vinja, som har forandret seg helt etter at hun fikk meg for seg selv. Hun har jo alltid ment at jeg var “bare hennes” og likte ikke å dele meg med Ronja. Hun har blitt ei ordentlig kosejente som ikke liker når jeg er borte for lenge fra henne. Hun har jo sine helseproblemer hun også, med en fortykket hjerteklaff på grunn av høyt stoffskifte som hun får medisin to ganger om dagen for. Foreløpig har hun det bra, og jeg håper det fortsetter en god stund til. Elsker denne hårballen 💖 akkurat som jeg har gjort med alle dyrene jeg har hatt.

 

14 kommentarer
    1. Så fint at du ble med. Hetterotter har jeg også hatt, og jeg ble riktig så forundret over hvor tamme de faktisk blir, lydige, fortrolige og selskapelige. Hadde et Marsvin som het Mildrid i ni år, hun var som en hund. Katter hadde jeg mange av fra jeg var ni år til jeg var nærmere tredve. Elsker dyr! Takk for at du delte 🥰

      1. Morsomt å være med, og få vise frem de firbente som jeg er og har vært så glad i.
        Første marsvinet Tote var også som en hund, som løp løs på gulvet. Spesielt når jeg skulle på kjøkkenet, da kom han løpende for han viste at agurken lå i kjøleskapet. Han sa aldri nei til det 😉
        Rottene mine ble også veldig tamme, men det er jo synd at de ikke lever så lenge.

      2. Morsomt å være med, og få vise frem de firbente som jeg er og har vært så glad i.
        Første marsvinet Tote var også som en hund, som løp løs på gulvet. Spesielt når jeg skulle på kjøkkenet, da kom han løpende for han viste at agurken lå i kjøleskapet. Han sa aldri nei til det 😉
        Rottene mine ble også veldig tamme, men det er jo synd at de ikke lever så lenge.

    2. Det gir så mye glede å ha dyr! 🥰 Jeg kunne ikke tenkt meg å ikke ha noen i det hele tatt, selv om man blir mer bundet og det er så uendelig trist når de blir borte.❤️

      1. Ja disse fine dyra våre gir så mye glede og kjærlighet, så jeg kunne heller ikke ha tenkt meg et liv uten. Det er veldig trist og sårt når de går bort, men sånn er livet. Vi får være lei oss å sørge for så å gå videre 🥰

      1. Tusen takk, kjære deg 🥰 En kollega sa en gang til meg, da vi snakket om å skaffe dyr, at ta masse bilder av dem. For plutselig er de ikke der mer, og da har man mange fine bilder å se på når savnet blir for stort.
        Er nok litt derfor jeg tar så mange bilder av kattene, og i tillegg er det jo veldig gøy da. Har du byttet over til blogg.no igjen?
        Ha en fin tirsdag 🥰

      2. Tusen takk, kjære deg 🥰 En kollega sa en gang til meg, da vi snakket om å skaffe dyr, at ta masse bilder av dem. For plutselig er de ikke der mer, og da har man mange fine bilder å se på når savnet blir for stort.
        Er nok litt derfor jeg tar så mange bilder av kattene, og i tillegg er det jo veldig gøy da. Har du byttet over til blogg.no igjen?
        Ha en fin tirsdag 🥰

      1. Tusen takk 💖 Ja jeg håper virkelig at Vinja holder seg såpass frisk at jeg får ha henne en god stund til. Jeg har alltid savnet alle dyrene mine når de har gått bort, men når Ronja fikk slippe
        var det helt grusomt. Hun hadde jo vært med meg i 12,5 år, og det blir nok ikke lettere den dagen det blir Vinja sin tur. Ha en fin dag videre 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg