En liten pause, gravlund og litt velvære 😊

Heisann og god formiddag!

Ute skinner solen i dag samtidig som det blåser en del. Så deilig å se sola igjen, noe som gjør at det ikke er så mørkt å trist ute hele dagen. Temperaturen ligger på +13C akkurat nå, som er høyere enn det har vært på en stund.

Jeg har ikke vært helt i slaget de siste dagene, så jeg har ikke vært noe særlig på sosiale medier. Skulderen har kranglet med betennelse, som igjen har gjort at jeg har følt meg sliten og helt tom for energi. Å når energien forsvinner i kroppen, så blir også lysten til å gjøre noe borte også. Det har derfor blitt mye kos på Vinja mens jeg har sett på FBI – Most wanted på TV2 play.

I går var det 22 år siden pappa’n min døde, og jeg dro derfor ned på Alfaset gravlund for å tenne lys for han. Da jeg satte meg i bilen for å dra var det oppholdsvær, men jeg tok allikevel med meg paraply da jeg gikk ned mot graven. Å det var smart, for innen jeg kom ned var det noen som skrudde på dusjen oppe i skyene. Litt trøblete ble det å tenne lys med paraply, men vindjakken min holder ikke regnet ute og jeg hadde ikke lyst til å bli gjennomvåt.       

Selv om det begynner å bli noen år siden pappa døde, og mamma noen år senere, så savner jeg han/dem veldig. Spesielt nå som julen nærmer seg, for det var en sånn fin tid som vi alle satte pris på ❤️ Jeg husker når jeg var barn, så kunne jeg ikke forstå hvorfor de voksne var så lei seg når et “gammelt” menneske døde. Etter hvert som man blir eldre, så ser man selvsagt litt annerledes på det 🤔

I begynnelsen av uken var jeg innom Iris Nailbar og bestilte time til å fikse neglene mine. Å jeg har time senere i dag. Jeg skulle ha fikset dem for en stund siden, men valgte å vente litt. Nå er de så lange at jeg syntes de er i veien, spesielt når jeg skal skrive på PC’n. I tillegg så er det ikke noe pent å se på at det 0,5 cm fra neglebåndet til lakken. Jeg hadde først tenkt til å ha svarte og oransje negler denne gangen også, men i går bestemte jeg meg for at jeg skulle gå for brune i stedet med et matchende glitter på toppen.

Sitter å sløver foran TV’n og ser på en av favoritt YouTube kanalene mine, Mudlarking with Nicola White. Om du ikke vet hva mudlarking er, så kan jeg fortelle at det er når man bl.a. går i vannkanten ved elver å leter etter skatter fra gamle dager. Nicola bor like ved Themsen, og går en tur langs vannkanten nesten hver dag. Ved Themsen er det veldig mye mud/leire.

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

 

6 kommentarer
    1. Håper formen din er bedre! Det blir godt å komme seg ut og herlig å få fikset neglene! 🥰 Godt å minnes de som har gått bort og fint å tenne lys for de. ❤️ Man skjønner mer hva sorg er når man har opplevd det selv. Jeg lurer litt på å strikke meg en genser, men husker ikke hvor lang rundpinne jeg trenger. Holder det med 60 cm eller bør jeg ha 80? Akkurat nå strikker jeg sokker, men blir ferdig i løpet av helga. 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin dag! 🤗

      1. Formen går opp og ned, men det er ikke så ille i dag. Nå er neglene fikset og de ble brune som jeg hadde tenkte før jeg dro. Som barn hadde jeg store problemer med å forstå sorg, men etter hvert som tanter og onkler ble borte kom det tett på. Da kom også tårene.

        Jeg bruker 80 cm på rundpinnen til genseren, men ettersom jeg velger å strikke raglanfelling i stedet for frem og tilbake som det står, blir den litt liten. Så jeg tenker at jeg skal prøve å få tak i en lenger. Det kan nok hende at det holder med 80 til deg, for du er jo mindre.

    2. Håper du er bedre nå, ikke greit å slite slikt du gjør..
      Skjønner godt at du har vondt og blir lei og mister energi da…blogg er bare en hobby og
      ikke alltid man orker å dille med hobby når man føler seg litt tufs..
      Good klem fra meg <3

      1. Formen er mye bedre i dag og nå i kveld, og så får man jo bare krysse fingrene for at det ikke blusser opp igjen. Du har helt rett, bloggen er jo en hobby og noen ganger må den bare ligge til lysten og gleden er tilbake igjen. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg