En liten oppdatering av uken

Våren har begynt i blomsterbedene

Heisann og god lørdag!

Ute er himmelen blå og solen skinner etter at morgenregnet ga seg. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +7,8C.

Denne uken har jeg vært med på noe hver eneste dag, som har vært veldig gøy men som jeg også har blitt veldig trøtt og sliten av. Derfor har jeg ikke hatt noe ork til noen ting når jeg først kom hjem og satt meg ned. Her kommer en oppdatering.

Mandag:
Da var det Strikkekino i Lillestrøm, hvor de viste filmen “Ibelin” som jeg hadde hatt lyst til å se en stund. Å den var virkelig verdt å vente på etter min mening. Jeg angret på at jeg ikke hadde tatt med papirlommetørklær, for de trengte jeg virkelig.

Tirsdag:
Som alltid på tirsdagene går turen til Fjellhamar kirke til Arbeidsstua, som nå er døpt om til Lodotten. Jeg måtte opp tidlig for å være med å flytte border og dekke på til vaffelkafé. J sto på kjøkkenet og stekte vafler i 3 jern, hvor av et var dobbelt og var veldig effektive. Vi hadde fått tilbakemelding på at 15 stk kom, men vi ble 20 stk til slutt. Styret spredde seg rundt bordet for ikke å klumpe oss sammen i en ende av bordet. Jeg fikk en hyggelig dame fra Namsos ved siden av meg, som bare hadde vært med en gang tidligere.

På kvelden fikk både Bestisen og jeg tilbud om et organisasjonskurs for nye tillitsvalgte i NRF. Noe vi begge hadde lyst til og meldte oss på med en gang.

Onsdag:
Da var det igjen Strikkekafé på Veiviseren i Lørenskog hus, og jeg sto opp tidlig for å være litt tidligere ute enn jeg pleier å være. Hadde sovet ekstremt dårlig, så det var tøft å stå opp. Vi fikk 4 nye som kom og strikket sammen med oss, og måtte sette til et ekstra bord for å få plass til alle sammen. Den ene nye, er en barndomsvenninne av meg som jeg ikke har sett på mange år. Det å gå på Strikkekafé blir som regel en heldagsgreie, for vi i alle fall 3 av oss bryter sjelden opp før klokka nærmer seg 14:30.

Torsdag:
Hvert år rundt denne tiden har pensjonistgruppen Jubilado er forestilling i Lørenskog hus. Årets forestilling gikk en gang på onsdag og to ganger på torsdag. Bestisen, E, H og jeg hadde billetter til torsdagens forestilling som var kl 12. Vi hørte fra B som var der onsdag at det var en flott forestilling og at vi hadde noe glede oss til. Hun hadde helt rett. Vi lo så tårene trillet flere ganger, og fikk gåsehud da Erik Bye sin Vårherres klinkekuler ble sunget. Etterpå stakk noen av oss ned på Veiviseren og tok en kopp kaffe og en vaffel.

Bestisen og jeg hadde litt styrearbeid som vi måtte gjøre, så etter at jeg hadde vært innom dyrlegen å bestilt en resept på Apelka til Vinja, dro vi opp å jobbet et par timer. På veg hjem dro jeg innom apoteket på Bry å leverte resepten, sånn at den er klar til henting over helgen. Da er det nok veldig lite igjen i medisinflasken også.

Fredag:
Så kom dagen jeg gruet meg litt til, for det var da jeg hadde hengt meg på i vaskeriet. Hvorfor grue seg til det tenker du! Jo, for det var nesten 10 år siden jeg har brukt vaskeriet, og jeg husket jo ikke hvordan jeg skulle få i gang vaskemaskinene 🙈 Å sånt stresser meg opp veldig.

Det var ingen grunn til å grue seg, for enklere maskiner å sette i gang finnes vel ikke. Trykk og vri for å stille inn gradene, og så trykk et par ganger til så startet de. Den største brukte 36 min og den minste 45 min på vaskingen. Jeg glemte å bruke sentrifugen (den røde i midten) og slang klærne mine og håndklærne rett i tørketrommelen og sengetøyet inn på tørkerommet. Fra jeg satte i gang maskinene til alt sammen var tørt hadde det gått litt under 2 timer.

Så nå tenker jeg, skal jeg virkelig kjøpe en ny vaskemaskin å ha oppe i leiligheten? Det var så greit og raskt å bruke vaskeriet, og det beste av alt er jo at alt sammen ble tørt samme dagen. Jeg slipper å ha en klesvask til tørk på kontoret hver gang jeg vasker. Grunnen til at jeg kjøpte egen maskin, var at den gangen jobbet jeg og det var nesten umulig å få vasket klær når man ønsket. Jeg kunne bare vaske mellom 16 – 20, og den tiden var sjelden ledig. Nå som jeg ikke jobber er det lettere, for tidene fra 8 – 12 og fra 12 – 16 er det mye ledig på.

Med mange aktiviteter og ikke så mye søvn var jeg helt ferdig i går kveld, og allerede tidlig på kvelden var jeg helt utslitt. Så denne dama krabbet faktisk til sengs før midnatt, og det skjer ikke ofte kan jeg love deg. Nå har jeg helgen til å slappe av og komme meg igjen, for til uka er det også en del aktiviteter.

Håper du får en fin lørdag 🥰


13 kommentarer
    1. Du har virkelig hatt en aktiv uke. Artig å lese alt du er med på. Syns du er flink og dyktig til å organisere deg, kaste deg ut i nye ting. Ønsker deg en riktig nydelig lørdag. Klem <3

      1. Ja denne uken har det virkelig vært nok å gjøre, men det er jo hyggelig ting alt sammen. Gamle kunster fra jeg var i jobb dukker opp nå som det blir en del ting i forbindelse med styrearbeidet. Jeg har ikke alltid vært så flink til å kaste meg ut i nye ting, men nå bare gjør jeg det og nyter det. Klems 🤗

    2. Ble nye sko i går og det var deilig. Bra du har mye på tapetet. Var ute i går kveld og spiste med noen fra jobben. Blir fint vær i dag så jeg må ut. Tar en tur til Fronger nord for Lillestrøm og spaserer til Lillestrøm. Er noen km men med fint vær så blir det bra. Ha en fin dag.

      1. Ja det er godt å ha noe å fylle dagene med, selv om jeg blir sliten. Grattis med nye sko. Det er jo så fint vær i dag selv om det blåser litt, så det blir nok fint med en spasertur tenker. Ha en fortsatt fin dag.

    3. Så trivelig å lese om hva du har holdt på med! Godt å se at du holder deg i aktivitet, – koselig å komme seg ut på ting. 🥰 Veldig greit å bruke både vask og tørkemulighetene dere har, og særlig nå som du kan vaske på andre tider. 👍 Filmen vi så på strikkekinoen kan absolutt anbefales, – lurt å ta med lommetørkle der også. Man vet liksom ikke om de kommer seg over til Sverige, for de jages av tyskerne. Skal ikke si hvordan den ender, i tilfelle du får sett den.

      1. Det skjer mye hver uke fremover nå i tillegg til styrearbeidet, så det blir ikke tid til å kjede seg 😉 Ja vet du, jeg går mer og mer for å droppe vaskemaskin her oppe, når det er så greit bruke vaskeriet. I tillegg så har jeg veldig lite bad, så det hadde vært godt å tilbake plassen til kanskje en skap til håndklær ol. Jeg skal helt klart få med meg den filmen, og jeg kjenner noen som har familie som var med på en sånn ferd. Vet ikke om den var akkurat den som er i filmen, men de visste heller ikke om de ville komme levende fram. Ha en fin mandag, klem 🤗

    4. Så mye koselig hos deg. Fint å lese..Beundrer deg som orker å ta tak i så mye når du er pensjonist…
      Ønsker deg en fin søndag, klemmer herfra 🌸

      1. I disse dager er det mye som skjer, og da er det bare å henge i stroppen. At jeg er pensjonist er nok ikke problemet 😉, men mer helsa som er problemet når det gjelder det jeg orker. Har jo har jo mer tid nå enn før, men kroppen setter jo noen begrensninger vettu. Ha en strålende mandag, klem 🤗

    5. Ingen kjedelige dager for deg ser det ut til 🙂
      Og så kjekt med slike maskiner som vasker raskt og greit. Egentlig ingen grunn til å kjøpe egen maskin da nei 😉

      God søndag! Klem <3

      1. Nei her er det ingen kjedelig dager for tiden, for det skjer nesten noe hver dag 😊 Jeg har nok bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe noen ny vaskemaskin her oppe. Jeg har et lite bad og har derfor ikke plass til en maskin med både vask og tørk, og kan bare ha en sånn med topp åpning uten tørk. Det vil si at jeg må tørke alt på stativ her oppe… Ved å bruke vaskeriet tar det meg to timer ca så er en stor vask helt tørr. Ha en strålende mandag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg