En liten mini dugnad i går

Heisann og god formiddag!

Har du husket å stille om klokken(e) i natt, om du har noen som må stilles manuelt da? Til tross for at jeg laget et innlegg å minnet om det, klarte jeg å glemme det selv. Har to manuelle klokker, en på kjøkkenet og en på soverommet, så det var kjapt å ordne.

Ute er himmelen delvis blå med striper av skyer her og der. Temperaturen da jeg sto opp ved 9 tiden var +3,4C.

Jeg har jo gnålt om at jeg burde gå ut og klippe ned Hortensiaen min i snart en uke nå, men været har jo ikke vært sånn at det var mulig. I går var det en skikkelig fin høstdag, så da benyttet jeg sjansen etter at jeg kom hjem fra byturen min. Å den vil jeg fortelle mer om i et eget innlegg.

En litt trist Hortensia

Hortensiaen så ikke så fin ut lenger, så det var på høy tid å klippe den ned for vinteren. Grenene er ganske sprøe, så de er ikke så vanskelig å klippe over. Derfor tok det ikke lang tid å få den så lav som jeg ville, og det er ganske lavt. I stedet for å legge alle grenene på bakken, knakk jeg dem opp med en gang å la de i søppelsekken jeg hadde med. Ryggen var litt sår, så det var bedre å gjøre det på den måten.


Jeg barberte også av de to buskene på hver side av bedet mitt, men bare de lengste grenene. De skal få litt mer styling til våren, sånn at de blir litt mer like. Den store foran soveromsvinduet mitt må jeg ha hjelp til å ta, for jeg rekker ikke opp. Den elektriske hekkesaksen er for tung for meg, så jeg klarer ikke å bruke den. Jeg har tatt det jeg kan på oversiden fra soveromsvindu, sånn at jeg får opp vindu.

Uansett så er jeg fornøyd med hvordan det ble så langt 😊

Håper du får en fin søndag 🥰

 

4 kommentarer
    1. Vi har bare et par klokker som mÃ¥ stilles manuelt, – kjekt med de som stiller seg selv. Godt Ã¥ fÃ¥ ordnet med busker og planter, sÃ¥ er det klart for vinteren. 🥰 Her var det tykk tÃ¥ke/sol og kuldegrader pÃ¥ morgenen, men nÃ¥ har det skyet til. En riktig fin søndag ønskes deg ogsÃ¥! 🤗

      1. Ja det er veldig greit med de klokkene som stiller seg selv, sÃ¥ slipper man Ã¥ tenke pÃ¥ det. Jeg har mange ganger tenkt tanken Ã¥ fjerne de to jeg har, men sÃ¥ er jeg vant med Ã¥ ha dem… Det var pÃ¥ tide Ã¥ ordne opp med buskene nÃ¥, og jeg skulle egentlig ha vært ute Ã¥ tatt opp georginene mine ogsÃ¥. SÃ¥ er det jo sÃ¥nn at de fortsatt stÃ¥r i full blomst, og da fÃ¥r de lov Ã¥ stÃ¥ en stund til. Det har skyet over her ogsÃ¥ nÃ¥, men ikke noe mer enn det. Klem 🤗

        1. Ja, fint å ha de når de står i full blomst. Jeg tar de først opp etter at de har frosset/før tele i bakken. Håper dine har laget knoller, for da kan du ta vare på de og sette de igang til våren igjen.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg