En kopp kaffe i sola på freddan ☕

Kaffepause på en fredda

Heisann og hoppsann!

Det var så deilig vær ute når jeg kom hjem fra Lørenskog i dag. Så etter å ha pakket bort varene mine, tok jeg å brygget meg en kopp med kaffe og gikk ut og satt meg på krakken ved enden av blokken. Jeg vurderte å sette meg i Boblehagen som er på enden av blokken nedenfor, men der er det mer isolert så jeg droppet det.

Det var så stille og nesten ikke et menneske å se til å begynne med. Etter hvert kom en nabo ut med sin kaffekopp, og vi ble sittende å skravle i et par timer før vi gikk hvert til vårt igjen. Ofte når man setter seg ned på krakken, kommer det som regel noen å setter seg å prater en stund. Noen ganger i bare forbifarten og andre ganger bevist.

Dette er vel en lønn?

Da vi hadde dugnad i fjor, for et år siden, ble denne lønnen (for det er vel det) plantet. De søte figurene under treet er det en av naboene i blokken nedenfor som har lånt ut. Som jeg forsto det den gangen var det bare midlertidig, men de står der fortsatt til glede for alle som går forbi 🥰.

Jeg må ta meg en tur på hagesenteret snart for å kjøpe planter til gravlunden og til pallekarmene mine. Det er på tide å gjøre klart det siste før sommeren starter for fult.

Ha en fortsatt fin fortsatt fin kveld 🥰

8 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Veldig deilig å sitte ute i fellesområdene med en kopp kaffe og skravle. Neste gang (kanskje i dag) blir det enda mer behagelig, for da skal jeg ta med en pute å sitte på 😉 Klems 🤗

    1. Koselig med slike sitteplasser og at naboer kommer og hilser på. Det er jo mange ulike mennesker i ei blokk, så fin måte å bli bedre kjent på. 🥰

      1. Ja disse uteplassene er gull verdt, og en veldig fin måte å treffe naboene på. Alltid noen som går forbi, eller som ser at det sitter noen der å kommer bortom. I de siste årene har vi jo også fått så mange nye naboer, og da får man hilst på de også 🥰

    2. Høres ut som en smart ting med en sÃ¥nn benk som funker sÃ¥nn. At man liksom “signaliserer” at nÃ¥ sitter jeg og kan veldig godt snakkes med 🙂 Fin mÃ¥te for naturlig Ã¥ snakke litt med naboene 🙂

      1. Ja det er veldig smart med sånne krakker utenfor blokkene, for går en å setter seg der så kommer det gjerne flere etter hvert. Nå som vi har fått så mange mye naboer her, er det en veldig fin måte å bli kjent med dem på 🤗

    3. Så deilig å kunne gjøre det. skravle med naboer eller hilse på:)
      Jeg må vel vente med når det blir sommer i Trøndelag:)

      1. Jeg har lengtet etter vÃ¥ren og at krakkene vÃ¥re skal bli satt ut igjen, for da kan vi igjen treffes og prate sammen. PÃ¥ høsten og vinteren ser man knapt naboene, men nÃ¥ kommer alltid noen bort Ã¥ snakker litt. En barndomsvenninne av meg bor i Steinkjer, og hun fortalte at da hun vÃ¥knet i gÃ¥r sÃ¥ haglet og regnet det… HÃ¥per varmen og sola kommer til dere snart ogsÃ¥. Ha en fin dag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg