En fin lørdagskveld med gode venner 🥰

Bestisen’s gode Chili con Carne

Heisann og god søndag!

Først den daglige værrapporten 😉 Da jeg sto opp var det grått, og jeg var sikker på at det snart ville begynne å regne igjen. Det skjedde ikke, og nå har skydekket sprukket opp og sola skinner ute. Temperaturen nå i kveld er +17C på skyggesiden, og +31,2C i sola.

I går møtte jeg min gode venn Terje på T-banestasjonen kl 14:30, og sammen dro vi opp til Bestisen på Lørenskog. Vi skravlet hele veien i bilen oppover, og det fortsatte når vi kom fram. Da endte vi opp med å snakke i munnen på hverandre noen ganger 😉 Jeg hadde tatt med meg strikketøyet, sånn at jeg skulle kunne blir ferdig med sjalet til naboen. Ble ikke helt det, men det er ikke langt unna.

Bestisen serverte sin deilige Chili con Carne til middag med varme ciabatta til.  Som alltid smakte maten himmelsk godt, og vi ble sittende lenge ved borde å kose oss med maten å skravle. Uansett hvor mange ganger Bestisen lager denne gryta, smaker den aldri helt det samme. Like god hver gang, men alltid litt annerledes, noe som sikkert har med krydringen å gjøre.

Ettersom vi ikke har sett og nesten snakket med hverandre på så lang tid, var det mye å fortelle om. Å så blir det litt mimring også, noe som ikke er til å komme fra 😉 Vi ble enig om at vi må treffes ute på byen til en lunch eller en middag om ikke så lenge.

Jeg hadde jo tenkt å ta noen bilder i går, men jeg var så opptatt med å skravle at jeg glemte hele greia 🙈

Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt at vi kom til å bli så veldig lenge, men kl var nærmere 01:30 innen Terje og jeg kjørte ut av garasjen å dro ned mot Oslo sentrum hvor han bor. Det var mye trafikk på veiene til og fra Oslo, og nede i sentrum. Enkelte mennesker var ganske fulle og ravet ut i gaten på rødt eller der det passet dem, så jeg måtte virkelig passe på så jeg ikke traff dem. Da jeg kom hjem var klokka rett før 02:00, og da var det bare å ordne litt frisk vann til Vinja og krype under dyna. Frk Pus ville selvsagt ha masse kos, så jeg fikk ikke sove med en gang. Hun roet seg vel etter 20 minutter, og da sovnet jeg omtrent med en gang.

Før jeg sovnet hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle ha en ordentlig sovemorgen i dag, men akk nei kroppen ville noe helt annet. Så allerede kl 09:30 var jeg våken, og samme hvor mye jeg prøvde å slappe av og ikke tenke på noe kom ikke søvnen. Til slutt sto jeg like godt opp. Vinja var hyper og satt klar i stua og ventet på medisinen sin, og så var det rett bort til balkongdøra for å komme ut. Der har hun vært i hele dag, og bare vært inne å spist litt og sparket rundt i doen sin 😺

Hvordan har din søndag vært?

 

10 kommentarer
    1. Jeg har hatt en fin søndag, vært både her og der 🙂 Trasket og godt. Hørtes ut som en super dag du hadde hatt da, med bestis og Terje 🙂

      1. Ja jeg så du hadde vært på farten i dag 😊 Ja lørdagen min ble veldig fin, og det gikk opp for meg hvor mye jeg har savnet disse sammenkomstene våres 🥰

    2. Så flott dag dere hadde og godt dere kunne møtes igen alle tre. Så utrolig koselig og maten ser veldig godt ut! Dette smaker altså. Skummelt å kjøre på natta med så mye rart på veiene..Ikke bra!
      Klem til deg.

      1. Lørdagen ble perfekt, og hadde nesten glemt hvor mye jeg savnet å kunne møtes sånn. Det var jo så lenge siden sist også, men det blir ikke siste gangen 😉 Ja Chili con Carne er veldig godt, men vi begrenset oss alle sammen for vi vil gjerne at det skal bli litt mindre av oss 😉 Det var greit å kjøre på motorveien, men jeg skal innrømme at nede i Oslo sentrum ikke fult så mye. Mange var overstadig fulle, og så seg ikke for i det hele tatt. Glad jeg ikke er taxisjåfør, som må kjøre hver kveld i dette kaoset. Ha en fin søndag, klem 🤗

    3. Så hyggelig den kvelden hørtes ut. Et godt tegn når klokka løper fra en. Godt med gode venner. En aktiv pus er bra det også :). Her har jeg bare virra; tenkte jeg skulle opp på fjellet, tenkte etterpå jeg skulle ned til sjøen, lukte litt og planta ned noen planter, las litt og virra videre – men tur ble det ikke :).

      1. Vi pleide å treffes ganske ofte før pandemien, for lunch og middag ol, men nå er det veldig lenge siden. Det var så koselig å være sammen igjen, og det blir nok ikke så lenge til neste gang vi møtes igjen tenker jeg. Har ikke gjort så mye i dag jeg, for det har vært egenpleie å så har jeg sittet å glant på YouTube på diverse kanaler jeg følger. Jeg var inne på tanken på morgenen i dag å dra på Plantasjen, men det ble ikke til det allikevel. Ha en fin kveld 🥰

      1. Det kan man trygt si, og vi skravla og skravla så da jeg endelig kom hjem hit var jeg tørr i halsen og nesten litt sår, hihi. Det var verdt det, for vi hadde det så koselig 🥰 Ja Vinja hadde vært alene i mange timer, og det liker hun dårlig, så da måtte hun få masse kos innen det var på tide å sove 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg