En fin avslutning, og bårebuketten var perfekt

Heisann!

Som jeg nevnte tidligere i dag, så skulle jeg i begravelse til en nabo i dag. Jeg gikk hjemmefra sånn at jeg kom i god tid, og da var det ingen der jeg kjente unntatt familien. Etter en stund kom 4 naboer + styreleder, og jeg gikk inn sammen med dem å satt meg. Presten holdt en lett tone når han talte, og jeg tenkte at denne gangen slipper jeg å dra fram papirlommetørkle. Vel, da barn og barnebarn holdt sine taler for far og bestefar gikk det ikke lenger. Da ble det en liten oversvømmelse i øynene.

De hadde en forsanger som het Erik Roland Ekeberg-Jensen, som hadde en fantastisk stemme. Da han åpnet munnen og begynte å synge fikk jeg gåsehud over hele kroppen 🥰 En nabo og jeg gikk bort til han å berømmet han for den flotte sangen, og da ble han litt satt ut og smilte litt sjenert 😊

Jeg hadde ikke meldt meg på minneseremonien etterpå, men etter at kisten var kjørt vekk annonserte sønnen at vi alle var velkomne. Det var ikke lenger noen begrensninger på antallet pga gjenåpningen. Så da endte jeg opp med å bli med allikevel. Det ble veldig fint, og vi kunne snakke om han vi nettopp hadde sendt avgårde. Alle minnene vi hadde om han, samtidig som vi spiste kake og drakk kaffe.

Jeg var veldig spent på hvordan bårebuketten jeg hadde bestilt var, og jeg fikk et glimt av den i det jeg gikk å satt meg. Den så like fin ut om ikke bedre enn på bilde over her. Det var en stor lettelse, ettersom jeg har vært uheldig tidligere.

Jeg kommer virkelig til å savne han og de fine samtalene vi har hatt. For ikke å snakke om diskusjonene, hvor vi var ikke alltid var enige 😉 Å det var helt greit. Han var en positiv person, som til tross for at han om ikke lenge ville ha fylt 90 år hadde fremtidsplanene klare 😊

#begravelse #avskjed #trist #vemodig #bårebukett #blomster

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg